zap group mishpati logo

פורום ניידות - שאלות ותשובות

מה גובה קצבת ניידות שמגיעה מהמוסד לביטוח לאומי? האם ניתן לערער על קביעת ועדה בנוגע לגודל הרכב? שאלות אלו ואחרות נשאלו לאחרונה בפורום ניידות. עו"ד רונן אבניאל, מנהל הפורום, השיב

מאת: אבניאל רונן - עורך דיןעו"ד רונן אבניאל (ביטוח לאומי)
28.05.12
תאריך עדכון: 04.03.24
3 דק'
פורום ניידות - שאלות ותשובות

ניידות לאדם עיוור

שאלה: אבי אדם עיוור. האם הוא יכול להיות זכאי לקצבת ניידות?

תשובה: עיוור יוכל לקבל קצבת ניידות וזאת רק במידה וקיימים אצלו ליקויים בתחום הנוירולוגיה, אורטופדיה או כלי דם בגפיים התחתונות. בגין עיוורון לא מקבלים הטבות על פי הסכם הניידות.

גם אתם רוצים לשאול שאלה בנושא ולקבל תשובת מומחה? היכנסו עכשיו לפורום ניידות

ניידות -רכב מייצג

שאלה: אני מוכר ע"י ביטוח לאומי לעניין ניידות בשיעור 40%. הרכב המייצג , יונדאי I10, אינו מתאים לי, שכן אני גבוה- 186 ס"מ, וסובל מבעיות גב תחתון ורגליים. איך ניתן לשנות את ההחלטה לעניין גודל הרכב המתאים? (ביטוח לאומי מפנה בעניין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים).

תשובה: תצטרך לבקש בקשה לקביעת גודל רכב. מחלקת ניידות תפנה אותך למכון הרפואי לבטיחות בדרכים שם תיבחן זכאותך לנפח מנוע הגבוה מ- 1300 סמ"ק.

תאונה ברכב מביטוח לאומי

שאלה: אבא שלי קנה רכב מזדה 3 שנת 2010 . יש לו קצבת ניידות. הביטוח הלאומי נתן לו 60,000 שקלים, והוספנו את היתרה כדי לקנות את המזדה.
שלשום הוא עשה תאונה והרכב טוטלוס. הביטוח של הרכב מחזיר לו את המחירון של הרכב. השאלה היא כיצד עובד הההליך עם הביטוח הלאומי? תוך כמה זמן הביטוח הלאומי יוכל לתת לאבי את הכסף לצורך קניית רכב?
תשובה: פנה למחלקת ניידות ודווח על התאונה. מסור דוחות רלוונטיים. המוסד לביטוח לאומי יפעל להוציא לך אישור חדש לגבי הלוואה עומדת. כביכול תצטרך להחזיר את ההלוואה הראשונה (לפחות את חלקה היחסי) ולקבל הלוואה חדשה. זה לרוב נעשה באופן רעיוני.

ניידות- כמה מקבלים?

שאלה: לאחרונה הכירו בי בניידות. כמה כסף אני אמור לקבל כל חודש?

תשובה: תלוי מה שיעור המוגבלות בניידות שקבעו לך. זה גם תלוי אם בכוונתך לפעול להגדלת נפח המנוע לו אתה זכאי לפי שיעור המוגבלות שנקבעה. חסרים פרטים בשאלתך.

זקוק לרכב גדול

שאלה: אני נכה 100% מוגבל מאוד בתנועה. אני מקבל קצבה של 50% ניידות.
קיבלתי הנחה לקניית רכב, אבל מדובר ברכב קטן ונפח מנוע קטן.
הרכב שלי מלא באביזרים שיוכלו לעזור לי להתנהל מחוץ לרכב וכדי להיכנס אליו.
האם אוכל לערער על גודל הרכב בגלל הצורך ברכב גדול יותר?

תשובה: בהחלט כן. במידה שפנית כבר לוועדה לגודל רכב וקיבלת נפח מנוע שאיננו תואם את מידותיך וצרכיך, תוכל לפנות שוב או להגיש ערר על ההחלטה. הסבר מדוע אתה צריך רכב גדול, מה הקשיים שלך בכניסה וביציאה מהרכב וכדומה.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רונן אבניאל (ביטוח לאומי)

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה