zap group mishpati logo

לא בוטחים בביטוח

גם אם אתם בטוחים בפוליסת הביטוח שלכם, הרי ברגע האמת, מוטב להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום - טרם פנייה לגורם המבטח

מאת: עו"ד אסתר מצגר
19.06.12
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
לא בוטחים בביטוח

כשאדם מחליט לרכוש ביטוח פרטי כנגד תאונות אישיות, תאונות עבודה, אבדן כושר עבודה או נכות מהעבודה, הוא תמיד יחתום על הפוליסה תוך תקווה שלא ייאלץ לעשות בה שימוש, ושהוצאה קבועה זו תוותר מיותרת.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוחי חיים

אך לעיתים, מזמנים לנו החיים מצבים בהם אנו נפגעים בצורה כזו או אחרת ונאלצים לממש את זכותנו לעשות שימוש בביטוח עליו שילמנו ממיטב כספנו.

עובדה שלא כולם מודעים לה, היא שכאשר אנו מתמודדים עם פגיעה מהסוג הנ"ל (בעבודה או בנסיבות אחרות) אף גורם מבטח, כולל הביטוח הלאומי בו מבוטח כל אזרח בארץ, לא ישוש להגיש לנו על מגש של כסף את הזכויות המגיעות לנו. מסיבה זו, קיימת חשיבות מכרעת לתזמון הפנייה לגורמים המבטחים וזאת, אחרי ייעוץ עם גורם משפטי מקצועי בסמוך - עד כמה שניתן - למועד התרחשות התאונה. גם כאשר לא ברור עדיין למבוטח מה תהיינה ההשלכות של מצבו הרפואי על העתיד - יש לפעול ללא דיחוי ולטפל בעניין הכיסוי הביטוחי.

הכרעת גורל התביעה
בשל נטייתם של הגורמים המבטחים שלא לרצות לשלם כספים למבוטחים, מומלץ ביותר להיוועץ בעורך דין לפני שפונים לחברה המבטחת או לביטוח הלאומי. ייעוץ נכון והכוונה מקצועית עשויים להכריע את גורלה של התביעה שתוגש לביטוח.

לעיתים, ישנן מספר פעולות בהן על המבוטח לנקוט טרם הפנייה, שכן אם לא ייעשה כן, תדחה תביעתו על הסף.
כך אירע במקרה של נפגע עצמאי שעסק בשיפוצים. במהלך העבודה הוא חש כאב עז בגבו וכתוצאה מכך - הושבת מעבודה למשך שלושה שבועות, במהלכם שהה בביתו, אך לא פנה לטיפול רפואי. כעבור שלושה שבועות הוא חש נימול ברגל. או אז פנה האיש לטיפול רפואי וגילה כי הוא סובל מפריצת דיסק. פנייתו לביטוח הלאומי בתביעה לקבלת קצבה, נדחתה אחרי שרופא מטעם המוסד קבע כי לא יעלה על הדעת שאדם ישכב בבית במשך שלושה שבועות עם פריצת דיסק, מבלי שיפנה לקבלת עזרה רפואית.

אחרי שפנה לייעוץ משפטי, גילה אותו אזרח, כי עתה אין לו דרך לדרוש את המגיע לו מהביטוח הלאומי, אלא דרך ערכאות משפטיות, בתהליכים ממושכים הגובים משאבים מיותרים של זמן, טרטורים ועלויות כספיות.

כמובן שהמצב בביטוחים הפרטיים אינו שונה. חברת ביטוח פרטית הינה גורם מסחרי לכל דבר, וככזו, היא נותנת עדיפות ראשונה לאינטרסים הכלכליים שלה. מבוטח שיפנה לביטוח הפרטי כשהוא מצויד בכל הידע הנדרש, ולעיתים אחרי שנקט בפעולות קריטיות המשפרות את סיכויי ההצלחה בתביעה, כמו פנייה לרופא בתחום מסוים, משפר את מצבו לאין ערוך. כך יוכל לקבל את הזכויות המגיעות לו כדין, ולנצל את הכספים אותם שילם במהלך השנים, בדיוק כדי לדאוג לעצמו בשעה לא נעימה זו.

*משרד אסתר מצגר מייצג לקוחות עד לקבלת כל ההסדרים ו/או הפיצויים הדרושים בתחומי הנזיקין והביטוח.
* טלפון: 03-5755147, דוא"ל: eti1947@netvision.net.il

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה