zap group mishpati logo

אזרחות פורטוגלית: כל היתרונות

ישראלים רבים מממשים את זכותם להוציא אזרחות פורטוגלית ונהנים מהטבות רבות: אפשרות לגור, ללמוד, לעבוד ולעסוק במסחר בכל מדינות אירופה. זאת ועוד, עם הדרכון הפורטוגלי ניתן לבקר בארה"ב ללא הצורך בהוצאת ויזה

05.04.20
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
אזרחות פורטוגלית: כל היתרונות

יש לא מעט סיבות ההופכות קבלת אזרחות פורטוגלית לכדאית במיוחד: מעל הכל, ניצבים היתרונות הברורים שמקנה דרכון פורטוגלי לבעליו. מדובר בהליך יעיל ונוח. יש לקחת בחשבון שמדובר בחלון הזדמנויות העלול להיסגר, במקרה שפורטוגל תשנה את מדיניותה.

בעקבות חוקים משנת 2015 שנחקקו על ידי הממשל הפורטוגלי, נפתחה הדלת בפני ישראלים רבים לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי. על פי החוק הפורטוגלי, רבים מיוצאי מרוקו, טוניס, אלג'יר, לוב ומצרים, מדינות הבלקן, אפריקה ואף אירופה ודרום אמריקה, יכולים לקבל דרכון פורטוגלי ולהפוך לחלק מהקהילה האירופאית וליהנות מהטבות רבות.

על מגיש הבקשה לדרכון פורטגלי להיות ממוצא יהודי ועליו להמציא אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל, לפיו המבקש הינו צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל

מהם התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי?

לפי החוק הפורטוגלי, על מגיש הבקשה להיות ממוצא יהודי. עליו להציג תעודת יושר מהמשטרה המקומית על היעדר עבירות פליליות. כמו כן, עליו להמציא אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל, לפיו המבקש הינו צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל.

פורטוגל שייכת לאיחוד האירופי. לכן, בעלי אזרחות פורטוגלית הם בעלי אזרחות השוק האירופאי המשותף, ונהנים מכל ההטבות שמעמד זה מקנה

מהם היתרונות של אזרחות פורטוגלית?

אין צורך בהוצאת אשרה (ויזה) לפני ביקור בארה"ב - בעלי אזרחות ישראלית נדרשים להנפיק אשרה לארצות הברית, לצורך ביקור במדינה, בפרט אם הם שואפים לעבוד, ללמוד או להתגורר בארצות הברית למשך פרק זמן ארוך. במצבים אלה, ישראלים זקוקים לוויזה ייחודית מותאמת. הליך הנפקת ויזה לארה"ב הוא הליך רב שלבי, ארוך, מורכב ומתיש, שגם השלמתו בדקדקנות אינה מבטיחה כי מגיש הבקשה יזכה בוויזה המיוחלת. באמצעות דרכון פורטוגלי, ניתן להיכנס לארצות הברית באופן ללא אשרה.

  

אזרח העולם הגדול: אזרחות פורטוגלית = אזרחות אירופאית - פורטוגל שייכת לאיחוד האירופי. לכן, בעלי אזרחות פורטוגלית הם בעלי אזרחות השוק האירופאי המשותף, ונהנים מכל ההטבות שמעמד זה מקנה. לא בכדי, לא מעט ישראלים מבינים את היתרונות שדרכון זה מעניק ונוקטים צעדים לצורך הנפקת דרכון פורטוגלי.

אפשרות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי אירופה ללא תשלום או במחיר מסובסד - בעלי דרכון פורטוגלי יכולים להשתלב בלימודים אקדמיים בכל האוניברסיטאות באירופה. לא זו בלבד שדרכם של בעלי דרכון פורטוגלי לאקדמיה פתוחה, אלא שמדינות האיחוד האירופאי מעניקות לבעלי דרכון השוק המשותף הקלות והטבות בהיותם סטודנטים: החל בפטור מחובת תשלום שכר לימוד בחלק מהמדינות, עבור במלגות ומענקים לסטודנטים וכלה בהלוואות ופתרונות מימון בתנאים מיטביים.

יכולת לעבוד בכל עבודה בכל מדינה באירופה - בעלי דרכון פורטוגלי יכולים לגור משך כל חייהם בכל אחת ממדינות אירופה וליהנות מכל הזכויות המוענקות לאזרחי המדינה, לרבות קצבאות סעד וזכויות רווחה. כמו כן, בעלי דרכון פורטוגלי יכולים לעבוד בכל עבודה, להשתכר כראוי ולבנות את עצמם מבחינה כלכלית, תוך הנאה מתנאי המגן של העובדים במדינה בה בחרו להתפרנס.

יכולת להשתלב במסחר ובעסקים בכל אחת ממדינות אירופה - כאזרחים פורטוגליים, יש לבעלי דרכון מתאים יכולת להשתלב בעולם העסקי, לעסוק במסחר ובהשקעות, לרבות השקעות בניירות ערך או השקעות בנדל"ן, בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי.

ממשלת פורטוגל קבעה מדיניות מאוד מקילה עבור ישראלים, המעוניינים בדרכון פורטוגלי ועומדים בתנאי הסף, והפכה את הנפקת הדרכון לתהליך קל, יעיל, בטוח ומהיר

הנפקת דרכון פורטוגלי אינה מותנית בידיעת השפה או התרבות המקומית

על פי רוב, הנפקת דרכון זר כרוכה בהרבה מאוד "כאב ראש": מבקשי הדרכון נדרשים לעבור מבחני שפה, להישבע לדגל, להכיר היסטוריה ומורשת של העם הרלוונטי או לוותר על האזרחות הישראלית.
ממשלת פורטוגל קבעה מדיניות מאוד מקילה עבור ישראלים, המעוניינים בדרכון פורטוגלי ועומדים בתנאי הסף, והפכה את הנפקת הדרכון לתהליך קל, יעיל, בטוח ומהיר.

מדיניות פורטוגל בנוגע לאזרחות פורטוגלית של ישראלים פתחה אפשרות לישראלים רבים, להפוך בנקל לאזרחים אירופאים, ליהנות מהיתרונות הגלומים במעמד זה. בשל היתרונות הרבים שחלקם מפורטים לעיל, אין להתפלא על כך שמספר הישראלים הפונים לקבלת דרכון פורטוגלי עולה בהתמדה.

אזרחות פורטוגלית: כל היתרונות(1)

לסיכום: פטור מוויזה לארה"ב, הקלות בשכר לימוד אקדמי, אזרחות אירופאית, אפשרות לעבוד, להשקיע ולסחור בכל אחת ממדינות אירופה - וכל זאת באופן יעיל ומהיר. קבלת דרכון פורטוגלי מקנה יתרונות רבים למחזיק בו.

* עו"ד עמיחי זילברברג עוסק בהוצאת דרכון פורטוגלי

** סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap משפטי

 

עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג

עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג

משרד עו"ד זילברברג נוסד בשנת 1964 ע"י סבו של עו"ד עמיחי זילברברג יצחק זילברברג ז"ל, ומראשיתו עסק והתמחה בהוצאת דרכון פולני ואזרחות פולנית. כיום עו"ד זילברברג ממשיך את דרכו של סבו, וכמו כן נושא מומחיות נוספת בתחום הנדל"ן ובתחום המשפט המסחרי-אזרחי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה