zap group mishpati logo

אולם שמחות שהפר זכויות יוצרים, ישלם

בעצם מתן ההרשאה להשמעת השירים, אולם השמחות נתן יד להפרת זכויות יוצרים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
14.01.10
תאריך עדכון: 11.01.16
2 דק'
אולם שמחות שהפר זכויות יוצרים, ישלם

ביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע דן בתביעה, העוסקת בהפרת זכויות יוצרים של הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ ביחס להשמעת מוסיקה מוקלטת בפומבי, באולם שמחות.

ב-14 בדצמבר 2006 הושמעה ע"י תקליטן, מוסיקה באירוע בת מצווה שהתקיים באולם השמחות גני חוות לכיש. בעלי השמחה הזמינו את התקליטן, תאמו עימו את רשימת השירים שיושמעו, ושלמו לו עבור עבודתו.
נציג מטעם הפדרציה הישראלית לתקליטים הגיע לאולם השמחות, ללא הודעה מראש, והקליט באופן מדגמי שירים שהושמעו במהלך האירוע. ביחס ל-5 מהם, טענה הפדרציה כי  בעצם השמעת המוזיקה המוקלטת בפומבי, מבלי לקבל הרשאה ומבלי לשלם תמלוגים, אולם השמחות הפר את זכויות היוצרים בבעלותה.

אולם השמחות טען מנגד, כי התקליטן,  שניגן במהלך בת המצווה את המוזיקה, הוא זה שנושא באחריות להפרת זכויות הפדרציה.

האולם נושא באחריות

השופטת ורדה מרוז קבעה, כי אולם השמחות אשר אפשר לתקליטן להשמיע מוזיקה באירוע, הוא זה שנושא באחריות כלפי הפדרציה בשל הפרת זכויות יוצרים. בעצם מתן ההרשאה להשמעת השירים, אולם השמחות נתן יד להפרת זכויות יוצרים.
השופטת דחתה את טענת האולם, כי הוא יצא ידי חובתו משהחתים את התקליטן על כתב התחייבות במסגרתו הוא התחייב, לכאורה, להשמיע מוזיקה מוגנת ולהסדיר את נושא התמלוגים עבור זכויות היוצרים.

לפיכך, חייבה השופטת את אולם השמחות ומנהלו בפועל בתשלום פיצויים של 80,000 שקלים לפדרציה לתקליטים בשל הפרת זכויות היוצרים שלה.

(א 1080/07 הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ נ' גני חוות לכיש בע"מ).

• ב"כ התובעת:  עו"ד שרה פרזנטי, עו"ד עמית וולף
• ב"כ הנתבעים: עו"ד שרון גלילי, עו"ד דורית דגן

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים