zap group mishpati logo

גירושין באלפיון העליון: הבעל טען שאשתו בוגדת בו, היא חשפה שהוא יצא מהארון

תביעת גירושין בין בני זוג מעשירי ישראל קיבלה תפנית מפתיעה כאשר האישה הוכיחה כי הבעל שדרש להתגרש ממנה מקיים קשרים עם גברים

מאת: עו"ד ענת גוטליב-שטיינמץ
20.09.20
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
גירושין באלפיון העליון: הבעל טען שאשתו בוגדת בו, היא חשפה שהוא יצא מהארון

אחוזה ענקית, סוסים, בתי קיט בחו"ל ושפים פרטיים – זוהי רק חלק מהתפאורה אשר כלל הליך גירושין יוצא דופן שניהלו בני זוג מהאלפיון העליון. ההליך המשפטי החריג לא היה שונה רק בגלל זהות המשתתפים בו אלא שהוא כלל גם תפנית דרמטית ששינתה את העלילה.

במסגרת ההליך, שנפתח בתביעת גירושין שהגיש הבעל בטענה שאשתו בוגדת בו, הסתבר למרבה ההפתעה כי הבעל הוא זה שבוגד באשתו בלילות. חוקר פרטי שהפעילה האישה גילה כי הבעל יצא למעשה מהארון ונפגש בערבים עם גברים שונים שהוא פוגש ללא ידיעת אשתו.

"אשתי בגדה בי ולכן לא מגיע לה לקבל חלק גדול מהרכוש שלי", טען הבעל בתביעתו. ואמנם, תיעוד של בגידה עלול להוות איום משמעותי עבור נשים בבית הדין הרבני

"יש לי תיעוד של אשתי בוגדת בי"

בני הזוג, בשנות החמישים לחייהם, השתייכו לאלפיון העליון וחיו חיים כמעט דמיוניים. במשך שנים הם התגוררו באחוזה רחבת ידיים באחד היישובים היקרים בארץ. שגרת החיים שלהם כללה שפים פרטיים, גננים, עוזרים, מטפלי בריכות, סוסים ובתי קיט בחו"ל. אלא שכל זה לא הספיק לקשר הזוגי, ובני הזוג שהיו נשואים במשך עשרות שנים החלו להתרחק זה מזה. בשלב זה הגיש הבעל תביעת גירושין נגד אשתו בבית הדין הרבני. בתביעה טען הבעל כי אשתו בוגדת בו ואף ציין כי ברשותו תיעוד של אשתו יושבת עם גבר זר ונכנסת לביתו בשעת לילה.

"אשתי בגדה בי, ולכן לא מגיע לה לקבל חלק גדול מהרכוש שלי", טען הבעל בתביעתו. ואמנם, תיעוד של בגידה עלול להוות איום משמעותי עבור נשים בבית הדין הרבני. בית הדין מתייחס לבגידה בחומרה ועלול לשלול מנשים את הזכות לקבל את הכתובה וחלקים משמעותיים מנכסי בעליהן.

לצד תביעת הגירושין הגיש הבעל תביעות נוספות נגד אשתו. בין היתר, דרש משמורת על הילדים, בטענה שאשתו הבוגדת איננה אם ראויה. עוד טען כי בעקבות הבגידה יש לשלול מאשתו מזונות אישה בשווי עשרות אלפי שקלים בחודש. זאת, על אף רמת החיים הגבוהה שבה היא מורגלת. הבעל הוסיף וטען כי אשתו איננה זכאית לנתח בעסקים ובחברות שפתח. זאת, מאחר שאלה שייכים לו ונפתחו על ידו הרבה לפני הנישואין.

לדברי האישה, היא חשדה שמשהו לא בסדר בקשר עם בעלה, מאחר שבשנים האחרונות הוא לא התקרב אליה ולא התעניין בה, ולכן ביקשה לברר מה מעשיו

האישה נדהמה לגלות שבעלה בוגד בה עם גברים

האישה הופתעה מתביעת הגירושין שהגיש נגדה בעלה והחליטה לשכור בעצמה חוקר פרטי נגדו. לדברי האישה, היא חשדה שמשהו לא בסדר בקשר עם בעלה, מאחר שבשנים האחרונות הוא לא התקרב אליה ולא התעניין בה, ולכן ביקשה לברר מה מעשיו. החוקר הפרטי שעקב אחרי הבעל חזר עד מהרה עם ממצא מפתיע: לדבריו, מהמעקב שהוא ניהל הסתבר לו כי האחרון יצא מהארון בשנים האחרונות והחל לפגוש גברים. האישה, שנדהמה לגלות זאת הבינה למה בעלה כלל לא התעניין בה.

כנגד טענת הבגידה של הבעל, טענה האישה שהבעל הוא זה שבגד בה עם גברים. בכתבי ההגנה שהגישה לתביעות הבעל, היא הכחישה את טענותיו. ביחס לסוגיית מזונות האישה, היא טענה כי מגיעים לה עשרות אלפי שקלים בחודש, לאור רמת החיים יוצאת הדופן שבה חיו בני הזוג בשנים האחרונות.

עוד הוסיפה האישה כי רמת חיים זו משליכה גם על מזונות הילדים הגבוהים המגיעים, שכן הילדים נהנו, בין היתר, מרכיבה על סוסים ויצאו לתחרויות בחו"ל, זכו לשפים פרטיים שהגיעו לביתם ובישלו להם ארוחות, ולעוד תנאים יוצאי דופן. במקביל לכתבי ההגנה, הגישה האישה גם בקשה לצו מניעה דחוף האוסר על הבעל לבצע כל שינוי בנכסיו. בכך ביקשה האישה, הלכה למעשה, למנוע ניסיון הברחה של נכסי הבעל לחו"ל. עוד הגישה האישה תביעה לחלוקת הרכוש בין בני הזוג וכן תביעה לקבלת מזונות ילדים.

ההליך המשפטי המתואר ממחיש את החשיבות הקיימת במקרים מתאימים בהיוועצות עם עורך דין מיומן ומנוסה, הבקיא בתחום דיני המשפחה

לחץ כבד מצד בית הדין להגיע להסדר

בשלב זה התקיים דיון ממושך בבית הדין הרבני שבו הטיחו הצדדים את טענותיהם זה כנגד זה. בעקבות הדיון, הבינו בני הזוג, ככל הנראה, כי לא תצמח להם תועלת מניהול הליך משפטי מיותר, הכולל הטחת האשמות הדדיות ועירוב הילדים. בסופו של דבר, בעקבות לחץ כבד שהפעיל בית הדין הרבני על בני הזוג, הם החליטו להגיע להסדר מפורט. במסגרת זאת הסכימו בני הזוג לקיים משמורת משותפת על הילדים. כמו כן, הסכימו השניים על סכום המזונות שיקבלו הילדים, על סכום מזונות האישה ועל חלוקת הרכוש ביניהם.

לסיכום, ההליך המשפטי המתואר ממחיש את החשיבות הקיימת במקרים מתאימים בהיוועצות עם עורך דין מיומן ומנוסה, הבקיא בתחום דיני המשפחה. זאת, כדי שניתן יהיה בזמן אמת לקבל החלטות החיוניות לניהול התיק. במקרה זה, לדוגמה, מדובר בהפעלת החוקר הפרטי, ששינה את מצבה המשפטי של האישה מן הקצה אל הקצה.

הכותבת, המתמחה בתחום דיני המשפחה, ייצגה את האישה במסגרת ההליך המשפטי המתואר. עו"ד גוטליב שטיינמץ עוסקת, בין היתר, בייצוג בתיקי גירושין מורכבים בבתי הדין הרבניים ובבתי המשפט לענייני משפחה, בחלוקת רכוש, משמורת קטינים, מזונות קטינים ומזונות אישה, גישור ועריכת הסכמי גירושין והסכמי ממון, ירושות וצוואות, נוטריון, ייפוי כוח מתמשך ועוד

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים