zap group mishpati logo

איך מוציאים ויזה קבועה לישראלים שרוצים לעשות עסקים בדובאי?

ישראלים שרוצים לפתוח עסק באמירויות או ללמוד במקום זקוקים לאשרה ארוכת טווח. מה צריך לדעת קודם לכן ואיך עושים את זה נכון?

29.12.20
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
איך מוציאים ויזה קבועה לישראלים שרוצים לעשות עסקים בדובאי?

בתוך העננה השחורה שיצר משבר הקורונה בשנה החולפת, אפשר היה לראות גם כמה קרני אור. הכוונה היא בעיקר להסכמי השלום שנחתמו בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין, אשר יצרו הזדמנויות מרתקות עבור ישראלים רבים.

במשך שנים נחשב איחוד האמירויות ליעד אטרקטיבי מאוד עבור ישראלים, אבל רוב הישראלים שאינם מחזיקים בדרכונים זרים לא יכלו לבקר בו. בעקבות חתימת הסכמי השלום נפתחה לראשונה אפשרות להגיע למקום. במסגרת "הסכמי אברהם", חתמו ישראל והאמירויות על הסכם המאפשר ביקורים תיירותיים ללא צורך בויזה. עם זאת, ישראלים שמעוניינים לפתוח עסק באיחוד האמירויות או ללמוד במקום, נדרשים להוציא אשרת שהייה לטווח ארוך.

תחום הנדל"ן הפורח באמירויות וכך גם תחומי ההייטק והשירותים האינטרנטייםר משוועים בימים אלה לישראלים מה"סטארט-אפ ניישן"

מה יש לחפש באיחוד האמירויות?

השאלה הזאת כבר זכתה למענה על ידי אלפי ישראלים, בהם תיירים ואנשי עסקים שכבר מחפשים הזדמנויות עסקיות באמירויות. דובאי, האמירות השנייה בגודלה אחרי אבו-דאבי, היא "בירה פיננסית" בקנה מידה עולמי, ורבים מהתאגידים הגדולים בעולם מחזיקים בה משרדים. הכל באמירויות התחיל מתחום האנרגיה, שבו נחשבת המדינה למעצמה עולמית לאור מאגרי הנפט והגז הרבים שנמצאו באזור. כיום יש תחומי עניין נוספים, כמו הנדל"ן שמתפתח מאוד וכך גם תחומי ההייטק והשירותים האינטרנטיים, אשר משוועים בימים אלה לישראלים מה"סטארט-אפ ניישן".

לצד היותה של איחוד האמירויות מעצמה עסקית, מדובר בפנינה תיירותית. באמירות דובאי קיימת אדריכלות חדשנית ויוצאת דופן הכוללת את הבניין הגבוה בעולם (בורג' ח'ליפה) לצד איים מלאכותיים, גורדי שחקים מרהיבים ומקומות בילוי שמושכים תיירים מכל העולם.

ההטבות הממשלתיות באמירויות לעידוד עסקים כוללות, בין היתר, מתן פטור משמעותי מאוד ממס הכנסה ליחידים, ומע"מ נמוך מאוד בשיעור של 5% בלבד

למה כדאי לעשות עסקים באמירויות?

מעבר לעובדה שלאמירויות יש הרבה מאוד הזדמנויות להציע לישראלים, עושה הממשלה המקומית כל שביכולתה כדי לעודד השקעות זרות. לצורך כך, היא מעניקה שלל הטבות לזרים. כפועל יוצא מכך, קרוב ל-90% מהתושבים הם אזרחים זרים המגיעים לרוב למטרות עסקיות.

ההטבות הממשלתיות לעידוד עסקים כוללות, בין היתר, מתן פטור (!) משמעותי מאוד ממס הכנסה ליחידים, ומע"מ נמוך מאוד בשיעור של 5% בלבד. בנוסף, הממשלה המקומית פועלת ללא לאות כדי להסיר חסמים ביורוקרטיים ומציע הליך פשוט ומהיר לקבלת ויזה ורשיון עסק.

שהות ארוכה באמירויות, שלא לצורכי ביקור תיירותי, בין אם לצורך פעילות עסקית במדינה, הקמת חברה או לימודים, דורשת ויזה לטווח ארוך

מי צריך להוציא ויזה לאמירויות ואיך מוציאים אותה?

כאמור, תיירים ישראלים המבקשים לבקר באמירויות לא צריכים להוציא ויזה מראש. לעומת זאת, שהות ארוכה יותר באמירויות, בין אם לצורך פעילות עסקית במדינה, הקמת חברה או לימודים, דורשת ויזה לטווח ארוך.

אם אתם חושבים שמדובר בעניין מתיש, תחשבו שוב. בדובאי מעודדים הגעת זרים, ולכן הטיפול בויזות הוא מהיר ויעיל ולעתים ניתן לקבלן תוך 24 שעות (אם כי הדבר דורש נוכחות פיזית באמירויות). כאמור, במקביל להוצאת ויזה, אם רוצים לפתוח עסק באמירויות, יש לטפל ברישומו.

יש להיות מודעים לכך שקיימים הבדלים בין סוגי הרשיונות הנחוצים לתחומי עסקים שונים. בנוסף, קיימים הבדלים בין הרשיונות הדרושים לפעילות עסקית באזורים גיאוגרפיים שונים באמירויות

במה כרוכה הוצאת רשיון עסק באמירויות?

כדי להוציא רשיון עסק באמירויות, נדרשת היכרות עם החוקים המקומיים. לעניין זה, יש להיות מודעים לכך שקיימים הבדלים בין סוגי הרשיונות הנחוצים לתחומים שונים. בנוסף, קיימים הבדלים בין הרשיונות הדרושים לפעילות עסקית באזורים גיאוגרפיים שונים.

כך למשל, קיים רשיון שמאפשר לפעול באזורי סחר חופשי, לעומת רשיון כללי לאזורים אחרים. בנוסף, קיים סיווג של רשיונות לפי תחומים (רישוי מקצועי, תעשייתי, מסחרי, ותיירותי). כאמור, מאחר שלעניין זה קיימים כללים ייחודיים, חשוב לוודא כי מבקשים רשיון שהינו רלוונטי לתחום הפעילות שלכם.

משלת האמירויות מקלה על פתיחת עסקים בתחום התיירות ולכן הסירה דרישות שהיו נחוצות בעבר לצורך הוצאת רשיון ובכללן דרישה להגשת ערבות בנקאית ודרישה לשכור או לרכוש שטח לצורך העסק

אני רוצה לפעול באמירויות בתחום התיירות. מה עלי לעשות?

קודם כל, כדאי לדעת כי ממשלת האמירויות פועלת בצורה יוצאת דופן כדי להקל על פתיחת עסקים בתחום התיירות. במסגרת זאת הוסרו דרישות שהיו נחוצות בעבר לצורך הוצאת רשיון, ובכלל זה דרישה להגשת ערבות בנקאית ולשכירת או רכישת שטח לצורך העסק.

כדי לפתוח עסק במדינה בתחום התיירות, יש להגיש (לצד קבלת ויזה) בקשה ייעודית לקבלת רשיון עסק בתחום התיירות (tourism license). הרשיון מאפשר, בין היתר, להקים מלונות באמירויות, להדריך תיירים וכו'. בקשה מסוג זה מטופלת מול מחלקת התיירות באמירויות (המכונה DTCM) והיא צריכה לכלול מסמכים נלווים מסוגים שונים (העתק דרכון, מעין "תעודת יושר" ומכתב המפרט מהו הפרויקט העסקי המוצע). בסך הכל, מדובר בפרוצדורה מהירה, ובאמירויות מעודדים, כאמור, פתיחת עסקים בתחומה.

איך מוציאים ויזה קבועה לישראלים שרוצים לעשות עסקים בדובאי?(1)

לסיכום, איחוד האמירויות היא מעצמה עסקית ותיירותית המספקת הזדמנויות מרתקות לישראלים. כדי לפתוח עסק, להקים חברה או ללמוד במדינה, דרושה אשרה ארוכת טווח. בנוסף, לצורך פתיחת עסק, יש להוציא רשיון בתחום הרלוונטי. לעניין זה, קיימים הבדלים בין סוגי הרשיונות הנחוצים לתחומים ולאזורים גיאוגרפיים שונים ויש להכיר מראש את הכללים.

משרד כהן דקר פקס וברוש מלווה ישראלים רבים המבקשים לפתח פעילות עסקית באמירויות או ללמוד במדינה, ומסתייע בחברה בולטת הפועלת בתחום. כמו כן, עומד המשרד בקשר עם השלטונות באמירויות 

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה