zap group mishpati logo

חמישה שירותי ייעוץ משפטי-עסקי שיעניקו לעסק שלך הגנה משפטית מלאה

ייעוץ וליווי משפטי קבוע, הכולל התמחות בדיני חברות, דיני עבודה ומשפט מסחרי, הוא שירות חיוני ומהותי הנדרש לעסקים וחברות מכל הסוגים והגדלים בשוק הדינמי של ימינו

מאת: עו"ד שלמה פרץ
07.01.21
תאריך עדכון: 12.12.23
4 דק'
חמישה שירותי ייעוץ משפטי-עסקי שיעניקו לעסק שלך הגנה משפטית מלאה

בעידן הדיגיטלי והמהיר כל עסק מן המניין מתמודד עם תחלופה ושינויים רבים שלכל אחד מהם השלכות משפטיות. לאור צורת ההתנהלות של עולם העסקים כיום, כמעט בכל פעולה עסקית יש להביא בחשבון את הפן המשפטי שלה.

מכאן, שכל בעלי העסקים והחברות, כולל עסקים בינוניים וקטנים, נאלצים להתמודד באופן יומיומי עם נושאים וסוגיות משפטיות רבות ומגוונות. מעורבות של יועץ משפטי בהתנהלות השוטפת של העסק, ובמיוחד במשברים עסקיים, היא קריטית והכרחית לעסק. 

על מנת להימנע מטעויות ומהתנהלות שגויה בעניינים משפטיים אלה, חשוב שלעסק יהיה יועץ משפטי קבוע, שתפקידו לתת מענה בנושאים שבהם נדרשת התערבות משפטית.

עורך דין המתמחה בדיני חוזים יסייע לכם בהסכמים וחוזים שהם מהותיים להתנהלות של כל עסק, ביניהם: הסכמי עבודה מול עובדים, סוכנים, ספקים וקבלני משנה, חוזה שכירות מבנה העסק, חוזים מול גורמים חיצוניים ועוד

מה הם חמשת השירותים המשפטיים-עסקיים שיעניקו לעסק שלכם הגנה משפטית מלאה?

  1. ליווי משפטי בשלב הקמת החברה - עורך דין המתמחה בדיני חברות יסייע לכם בתכנון מבנה החברה, סוג האחריות של בעלי המניות, עריכת הסכם המייסדים, חלוקת תחומי האחריות הניהולית וכדומה.

  2. ייעוץ משפטי שוטף של פעילות העסק - עורך הדין המתמחה בדיני חוזים ייעץ לכם בעת תכנון והכנת הסכמים שונים הנדרשים להתנהלות היומיומית של העסק, ובהמשך יסייע בפיקוח, ביישום ובהתאמה שלהם לנסיבות המשתנות. מדובר בהסכמים וחוזים שהם מהותיים להתנהלות של כל עסק, כמו למשל הסכמי עבודה מול עובדים, סוכנים, ספקים וקבלני משנה, חוזה השכירות של המבנה לעסק, חוזים מול גורמים חיצוניים וכדומה.
  1. טיפול בגבייה - עורך דין המתמחה בהליכי ההוצאה לפועל יהיה מופקד על הטיפול השוטף בגביית חובות ונקיטת הליכי הוצאה לפועל לפי הצורך, כולל הוצאת מכתבי התראה, פתיחת תיק בהוצאה לפועל, תביעה בסדר דין מהיר ועוד.

  2. ייצוג משפטי בערכאות משפטיות - עסקים נקלעים לפתחו של בית המשפט יותר ויותר על מנת לפתור מחלוקות עסקיות ואחרות ונדרשים לשירותים משפטיים שוטפים לצורך הגשת תביעות או הגנה מפני תביעות בבתי המשפט, ייעוץ בגישור עסקי שהופכים ליותר ויותר נפוצים, ייצוג מול ההוצאה לפועל וכדומה. לשם כך, חשוב שלעורך הדין תהיה התמחות גם ביישוב סכסוכים.

  3. ייעוץ משפטי בפירוק שותפות - כמו בזוגיות, שבה יכולים להתגלע חילוקי דעות בין האוהבים שיובילו לעתים לפרידה, כך גם בעסקים מגיעים לעתים לצמתים בחיים העסקיים שבהם חייבים לקבל החלטות קשות כגון: פירוק שותפות, פירוק חברה ו/או הכנסת שותף חדש לעסק. בכל אלה חשוב לקבל ייעוץ משפטי צמוד של עורך דין המתמחה בדיני חברות ודיני עבודה, על מנת לוודא שהיציאה לדרך העסקית החדשה תהיה נקייה ופשוטה ככל שניתן.

ניהול סיכונים משפטיים נכון ימנע הוצאות כספיות לא רצויות ולא מתוכננות, שעלולות לפגוע בפעילות השוטפת של העסק ובמקרים מסוימים גם בשמו הטוב

מהם השיקולים בבחירת משרד עורכי דין לצורך ייעוץ משפטי-עסקי שוטף?

משרד עורכי הדין שתבחרו ללוות את העסק שלכם ישמש למעשה כמחלקה משפטית של העסק, ובבחירת המשרד המתאים מומלץ לשקול שלושה שיקולים מרכזיים:

  1. מגוון רחב של התמחויות וניסיון - השיקול הראשון בבחירת ייעוץ משפטי קבוע הוא, כמובן, בחירת משרד עורכי דין המספק את ההתמחויות המשפטיות שכבר הזכרנו קודם: דיני חברות, דיני עבודה, דיני חוזים, הליכי הוצאה לפועל, ייצוג בבתי משפט, יישוב סכסוכים עסקיים וכדומה.

  2. אסטרטגיה של הפחתת סיכונים משפטיים - כדאי לבחור משרד עורכי דין המתמחה בייעוץ וליווי משפטיים שמטרתם הפחתת הסיכונים המשפטיים הכרוכים בניהול היומיומי של העסק. ניהול סיכונים משפטיים נכון ימנע הוצאות כספיות לא רצויות ולא מתוכננות, שעלולות לפגוע בפעילות השוטפת של העסק ובמקרים מסוימים גם בשמו הטוב.

  3. יכולת מוכחת בניהול משברים עסקיים - הערכה ותכנון נכונים של ההתנהלות העסקית בעת משבר, בשילוב של ייעוץ משפטי, יכולים למנוע מהעסק שלכם הליכים משפטיים יקרים ובזבוז מיותר של משאבים, זמן וכסף. חשוב לכן שעורך הדין שילווה את העסק או החברה שלכם ידע לסייע בהסדרה שקטה ומהירה של סכסוכים שונים, בין אם אלה סכסוכים פנימיים ובין אם סכסוכים חיצוניים מול גופים צד ג' ואף גופים ממשלתיים. אלה יחסכו לכם לא רק כסף ומשאבי עובדים אלא גם פגיעה בתהליכי הייצור והשירות של העסק ואף במוניטין.

האם עלות הייעוץ המשפטי הקבוע מצדיקה את עצמה?

אין ספק שכאשר באים לבחון את היעילות הכלכלית של ייעוץ משפטי קבוע, התועלת אותה תפיקו מהייעוץ תעלה על העלות – הן במניעת נזקים שונים לעסק שלכם והן בחיסכון בעלויות שוטפות מיותרות רבות.

לסיכום, חשוב לזכור שכל צעד עסקי של עסק או חברה ושל הבעלים שלהם הוא בעל השלכות משפטיות, ולכל עסק, בכל גודל, חשוב שיהיה גב משפטי מוצק ומענה משפטי זמין באופן שוטף, ממש כמו בחברות הגדולות במשק.

משרד עורכי דין שלמה מ. פרץ מתמחה בליווי וייעוץ לעסקים וחברות. במסגרת מתן פתרון משפטי כולל לחברות ועסקים, משרדנו מציע חבילת ליווי וייעוץ משפטי מקיף על בסיס ריטיינר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה