zap group mishpati logo

שירותי הנדסה ובטיחות לעסקים – כל מה שצריך לדעת

עובדים בגובה? הרחבתם את מתחם המחסנים ואתם נדרשים לאישור בטיחות באש? חושבים להוסיף פנלים סולאריים לגג המפעל? המומחים של עבדון הנדסה בע"מ מסבירים על השירותים החיוניים להפעלת עסקים ובפרט מבני תעשיה וציבור

16.02.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
שירותי הנדסה ובטיחות לעסקים – כל מה שצריך לדעת

אישורים לבנייה קלה למבני פלדה ועץ

בנייה קלה רווחת מאוד במשק הישראלי. שיטה זו מאפשרת להקים מבנים מפלדה רגילה או מפלדת דקת-דופן, ללא בלוקים, במהירות, בעלות מופחתת וביעילות, ומשמשת מפעלי תעשיה, מתחמי לוגיסטיקה ומשרדים, וידועה כפתרון מגורים חדשני, נוח ויצירתי. כאשר מעוניינים לתכנן מבנה מפלדה או מעץ בבנייה קלה, חשוב קודם לכן לקבל היתר בנייה, בין אם מדובר בשינוי של מבנה קיים כמו תוספת או החלפה של חלק קיים בבנייה קלה, ובין אם מדובר בבנייה חדשה מהיסוד.

כל עוד המבנה אינו מפורט בהתאם לתקנות התכנון והבנייה משנת 2014 (עבודות ומבנים פטורים מהיתר), הרי שיש להוציא היתר מתאים כדי להימנע מעבירות בנייה

כיצד ניתן לדעת שהמבנה שלך מצריך אישור?

חוק תכנון ובנייה מגדיר מספר מבנים כפטורים מהיתר, כמו גדרות בשטח חקלאי, בגן לאומי או בפארק, גדר וקיר תומך, גידור של מתחם תשתיות, מחסום כניסה או שער לחניה, פטור למבנים טכניים, פטור למבנים זמניים וכן הלאה.

באשר ליתר המבנים, יש להנפיק היתר מתאים, וכל עוד המבנה אינו מפורט בהתאם לתקנות התכנון והבנייה משנת 2014 (עבודות ומבנים פטורים מהיתר), הרי שכפי שציינו יש להוציא היתר מתאים כדי להימנע מעבירות בנייה.

משרדנו מנפיק היתרים לבנייה קלה לעסקים מכל הקשת התעשייתית, לרבות מרכזים לוגיסטיים ומפעלים.

אם ההדרכה נעשית עבור חברות העוסקות בהתקנת מערכות הגברה ותאורה, נתנסה באופן מעשי בעבודה נכונה בגובה בהתאם לתנאי העבודה שהעובדים יפגשו בשטח. כך גם נכון הדבר אם החברה מפעילה סלי הרמה ועוד

הדרכת עבודה בגובה

הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב תאונות העבודה מתרחשות כתוצאה מעבודה בגובה. תאונות אלו יכולות להימנע בשיעור ניכר כאשר העובדים ערים ומודעים לסכנות סביבם. משרדנו, העוסק בהנדסה ובטיחות, מציע ללקוחות עסקיים מכל הארץ הדרכות בטיחות בגובה לעובדים, שנערכות על ידי מומחה עתיר ניסיון.

שירות ההדרכה מתאים לקבלנים, למפעלים תעשייתיים, למרכזים לוגיסטיים, לאנשי מקצוע העובדים על במות, פיגומים נייחים וממוכנים, על גגות ומבנים קונסטרוקטיביים, לעובדים בסלי הרמה בחברות גיזום, תאורה והגברה, ולכל חברה שצוות עובדיה חשופים לעבודה בגובה באופן שגרתי.

במסגרת ההדרכה נשלב בין חומר עיוני ונבצע תרגול מעשי הכולל לבישה והתאמת ציוד מגן אישי לעבודה בגובה (צמ"א), הדרכת עבודה בסולמות לרבות פיגומים נייחים וממוכנים, סלי הרמה, עבודה על גגות ועל מבנים קונסטרוקטיביים ובתוך מקומות מוקפים. זאת, כאשר ההדרכה מותאמת לייחודיות המובנית בעבודה בגובה ובהתאם לפעילות העסקית.

לדוגמה, אם ההדרכה נעשית עבור חברות העוסקות בהתקנת מערכות הגברה ותאורה, נתנסה באופן מעשי בעבודה נכונה בגובה בהתאם לתנאי העבודה שהעובדים יפגשו בשטח. כך גם נכון הדבר אם החברה מפעילה סלי הרמה ועוד. נדגיש בזאת שההדרכה מועברת בהתאם לדרישת התקנות ולהנחיות מפקח הבטיחות בעבודה. ההדרכה תקפה לשנתיים וכוללת תעודת סיום הסמכה.

כחלק מהנחיות המוסד לבטיחות ולגהות, כל מבנה חדש שנמצא בתכנון וכל מבנה קיים הדרוש לשיפוץ חייבים באישור בטיחות באש מטעם מערך כיבוי האש האזורי, אשר מבוסס על תכנית בטיחות אש המיועדת למבנה

ייעוץ בטיחות באש

אש היא סכנת חיים מיידית והבטיחות באש היא נושא שמעסיק ענפים רבים בתעשיה ברמה היומיומית. כחלק מהנחיות המוסד לבטיחות ולגהות, כל מבנה חדש שנמצא בתכנון וכל מבנה קיים הדרוש לשיפוץ חייבים באישור בטיחות באש מטעם מערך כיבוי האש האזורי, אשר מבוסס על תכנית בטיחות אש המיועדת למבנה.

חברתנו מספקת לאדריכלים, לקבלנים וליזמים שירותי ייעוץ לבטיחות באש, הכוללים תכנון תכנית בטיחות מותאמת למבנה, לרבות התייחסות לפתרונות כיבוי אש מותאמים לסוג המבנה, טיפול בדרישות מערך הכבאות לצורך קבלת רשיון עסק, יצירת קשר עם מערך הכבאות, לגליזציה עבור מבנים הדורשים שיפוץ, בדיקת תקינות המערכות המתוקנות ותפעול הנושא בשוטף – כתיבת תיק שטח, עריכת סקרי בטיחות באש, הכנת תיק מפעל והדרכת עובדים, הכוללת תרחישי מילוט בזמן חירום.

בין שירותינו לעסקים ניתן למצוא הדרכות בטיחות בגובה, הדרכות בטיחות באש וכן ייעוץ וחוות דעת משפטית, הנדסית ומבנית, לרבות שירותי חיזוק מבנים ואישורי מבנים ללקוחות מרחבי הארץ

ייעוץ קונסטרוקטיבי להתקנת מערכת לוחות סולאריים

בעלי עסקים רבים מוצאים כי התקנת מערכות סולאריות מאפשרת להם לחסוך בהוצאות התפעול. אם יש ברשותם גג רחב, תוכלו לבנות מערכות אלו על מבנים אך קודם לכן עליכם לעמוד בשני תנאים בסיסיים שאותם מתנה חברת החשמל: הראשון הוא אישור של מהנדס קונסטרוקציה למבנה, והשני הוא קבלת אישור יציבות עיגון הלוחות הסולאריים, שניתן אף הוא מטעם מהנדס הקונסטרוקציה. נוהל זה תקף לכל סוג של מבנה – מבני פלדה תעשייתיים ופרטיים, מבני אבן, עץ, בטון ועוד.

במסגרת שירותי משרדנו, אנחנו מלווים את לקוחותינו בהליך לאישור התקנת הפנלים הסולאריים, בודקים את המבנים וממליצים על צעדים להגברת הבטיחות, לרבות בחירת לוחות התואמים את העומס שהמבנה יכול לשאת והמלצות לעיגון המערכת.

שירותי הנדסה ובטיחות לעסקים – כל מה שצריך לדעת(1)

עבדון הנדסה בע"מ מציעה מגוון שירותי קונסטרוקציה מתקדמים ופתרונות הנדסיים. בין שירותינו לעסקים ניתן למצוא הדרכות בטיחות בגובה, הדרכות בטיחות באש וכן ייעוץ וחוות דעת משפטית, הנדסית ומבנית, לרבות שירותי חיזוק מבנים ואישורי מבנים ללקוחות מרחבי הארץ.

נוסף לכך אנחנו מציעים תכנון הנדסי לרבות תכנון מבני פלדה, ופלדת דקת-דופן, בטון, עץ, חיזוקים ושינויים במבנים קיימים, חיזוק מבנים ותיקים וכן תכנון מערכות סולאריות ומערכת סולארית צפה. משרדנו מוסמך למתן אישורי נגישות מתו"ס.

ליצירת קשר בדואר אלקטרוני: Eng.abdoun.63@gmail.com, טל' נייד: 7847779-054, טל-פקס: 04-8866991

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים