zap group mishpati logo

בית הדין חייב את מכבי לתת לחולה תרופות נגד סרטן אלים

נקבע, כי נפלו פגמים רבים בהחלטת ועדת החריגים, וכי על מכבי לממן לתובעת את התרופות למשך שלושה חודשים לפחות

מאת: מערכת משפטי
18.10.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
בית הדין חייב את מכבי לתת לחולה תרופות נגד סרטן אלים

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר מתן שתי תרופות שלא כלולות בסל התרופות לחולת סרטן צינור המרה.

י' , אשר סובלת מזה כשנתיים מסרטן אלים ביותר פנתה למכבי שירותי בריאות על מנת שתספק לה את התרופות TARCEVA  ו- CAMPTO  , וזאת בעקבות המלצת הרופא האונקולוג המטפל בה. בחודשים האחרונים החלה י' לקבל את התרופות אשר מומנו מתרומות וחל שיפור במצבה. מכבי דחתה את בקשתה של י' והפנתה אותה לועדת חריגים של מכבי. ועדת החריגים דחתה אף היא את בקשתה של י'.

בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה ע"י עו"ד גלעד רוגל ויעל רובינשטיין מעמותת קרן דולב לצדק חברתי התבקש בית הדין לאשר לי' את התרופות או להורות על כינוס ועדת חריגים נוספת שתדון בעניינה של י'. בתשובתה טענה מכבי, כי הועדה קיבלה החלטתה לאחר שבחנה את החומר הרפואי ושקלה את כל השיקולים הרלוונטיים והחליטה לבסוף שלא להיעתר לבקשתה של י'. משרד הבריאות אשר צורף כנתבע בתיק, השאיר לשיקול דעת בית הדין האם להורות על החזרת הדיון בעניינה של י' לועדת החריגים.

פגמים בועדת החריגים
השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ קבעה, כי נפלו פגמים רבים בהחלטת ועדת החריגים: הועדה הורכבה מאנשי מקצוע ורופאים מבלי לציין את תחום התמחותם, היה על הוועדה לדון בטיפול המבוקש בהתעלם מכך שהתרופה איננה מצויה בסל התרופות, הועדה התעלמה מהשיפור שחל במצבה של י', והשוותה למחלת סרטן מסוג אחר (סרטן הלבלב) אשר לא הוכח כי היא דומה למחלת הסרטן שממנה סובלת י'.

בית הדין השתכנע, כי ועדת החריגים כונסה כבר בעבר, למרות הכחשותיה של מכבי. בית הדין קבע בנוסף, כי החלטת ועדת החריגים הייתה "מושלמת" מידי ונעשתה ככל הנראה לצרכים משפטיים. בית הדין הורה למכבי לכנס ועדת החריגים בהרכב אחר מאחר שהשתכנע כי הועדה הייתה "נעולה" בהחלטתה. כן הורתה השופטת גילצר-כץ, כי מכבי תממן לתובעת את התרופות למשך שלושה חודשים לפחות.

מכבי חויבה לשלם לי' 11,000 ₪ הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

(חב"ר 5942-09-12 י' נ'  מכבי שירותי בריאות)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים