zap group mishpati logo

אנחנו נשארים בארץ: ובכל זאת כדאי להחזיק בדרכון רומני

הדרכון הרומני הוא אחד המבוקשים בישראל, גם עבור אלה שאינם מעוניינים לעזוב אותה ורואים עצמם כישראלים בלבד. עו"ד אליהו ציגלר על הפרוצדורה הקלה יחסית ועל היתרונות העצומים של החזקת האזרחות

25.03.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
אנחנו נשארים בארץ: ובכל זאת כדאי להחזיק בדרכון רומני

ישראלים רבים שאינם מעוניינים לעזוב את ישראל, אוהבים אותה ורואים בה את ביתם, עדיין טורחים ומוציאים אזרחות זרה לעצמם ולילדיהם. הסיבות לעשות זאת הן שלל הטבות שאזרחויות זרות יכולות להקנות למחזיקים בהן, כל אחת לפי מה שהיא מציעה. הדרכון הרומני הוא דוגמה מצוינת להטבות גם עבור מי שגר בישראל.

"כעורך דין ונוטריון שמספק בין היתר שירותים בשפה הרומנית, מגיעים אלי כל שנה יותר ויותר ישראלים שמבקשים סיוע בקבלת הדרכון הרומני", אומר עו"ד אליהו ציגלר. "כולם מספרים לי שהם עושים את זה גם כ'תעודת ביטוח', למקרה שבכל זאת ייאלצו לעזוב את ישראל מתישהו, וגם בעיקר בשביל ההטבות שהדרכון מקנה. רומניה היא חלק מהאיחוד האירופאי, מה שאומר שדלתות אירופה פתוחות בפני המחזיקים באזרחות רומנית".

הדרכון הרומני מאפשר למחזיקים בו ולמשפחותיהם להתגורר בכל מדינה ממדינות אירופה, וכמובן להיכנס ולעבור בין מדינות אירופה ללא צורך בויזה

מה למשל הדרכון הרומני נותן למי שמעוניין להתגורר בישראל?

"ראשית, גם אנשים שחיים בישראל ומתכוונים להישאר בה עד סוף חייהם, מעוניינים לפעמים לעבור לגור במקום אחר למשך כמה שנים. לרוב זה יהיה כדי להתקדם בקריירה או בעסקים, ולפעמים פשוט רוצים הרפתקה משפחתית, לחוות משהו שונה למשך תקופה מסוימת. הדרכון הרומני מאפשר למחזיקים בו ולמשפחותיהם להתגורר בכל מדינה ממדינות אירופה, וכמובן להיכנס ולעבור בין מדינות אירופה ללא צורך בויזה. האפשרות לגור, לעבוד וללמוד באירופה היא לא משהו שהגיוני לוותר עליו כשיש זכאות לכך".

גם מבחינה כלכלית, הדרכון האירופי נותן הטבות גדולות. "מי שמחזיק בו יכול ללמוד באוניברסיטאות האירופאיות במחיר מסובסד, לרכוש נדל"ן בתנאי מימון נוחים, לפתוח חשבונות בנק ולעשות עסקים ללא כל מגבלה. עבור ישראלים שעד עכשיו היו מוגבלים לשוק הקטנטן שלנו, זוהי הזדמנות כלכלית אדירה כי אפשר להמשיך לגור בארץ ולעשות עסקים בקלות באירופה", מסביר עו"ד ציגלר.

הגשת המסמכים הנכונים בצורה הנכונה היא זו שתכריע בתהליך. מה שהכי מקשה על מגישי הבקשות היא למעשה השפה – הכל ברומנית

איך זוכים באזרחות רומנית?

"מי שרוצה להוציא אזרחות רומנית צריך להוכיח קשר לרומניה. מדובר במי שנולדו ברומניה, בילדיהם ובנכדיהם. כל מי שנולדו במה שנחשב ביום לידתם לגבולות רומניה, כלומר גם אנשים שנולדו בחלקים שמשתייכים היום לאוקראינה או מולדובה, עשויים להיות זכאים לאזרחות רומנית. תהליך הוצאת האזרחות עצמו הוא קל למדי שכן הוא נעשה בבקשה מקוונת בצירוף כל המסמכים. מצד שני, מאחר שהתהליך כולו מבוסס על מסמכים, החשיבות שלהם עצומה, ולמעשה הגשת המסמכים הנכונים בצורה הנכונה היא זו שתכריע בתהליך. מה שהכי מקשה על מגישי הבקשות היא למעשה השפה – הכל ברומנית".

צריך לדעת רומנית כדי לקבל אזרחות?

"לא, ולכן הדרכון הזה באמת מתאים מאוד לישראלים שמתכננים להמשיך להיות ישראלים ולא מתכוונים ללמוד שפה חדשה. אבל כן צריך להבין מה כתוב במסמכים, וצריך למלא את כל הטפסים ברומנית. כאן אני נכנס לתמונה ומסייע. למי שחושב שהוא עשוי להיות זכאי לאזרחות אני ממליץ להתחיל לאסוף כמה שיותר מסמכים שמעידים על קשר לרומניה – תעודות לידה, תעודות נישואין, הוכחת לימודים, דרכונים וכל מסמך אחר. זה הצעד הראשון והחשוב ביותר, כי כאמור, ללא הוכחת קשר לרומניה, לא תינתן אזרחות רומנית".

אנחנו נשארים בארץ: ובכל זאת כדאי להחזיק בדרכון רומני(1)

מאחר שקל יחסית לקבל אזרחות רומניתו, כדאי לעשות את התהליך, גם אם אין כל כוונה להשתמש בדרכון בטווח הנראה לעין

מה עוד ישראלים צריכים לדעת על דרכון רומני?

"הדרכון הרומני הוא אחד המבוקשים בישראל, ומבחינת אחוזים יש לו את מספר הזכאים הגדול ביותר מבין האזרחויות הזרות. מאחר שקל יחסית לקבל אותו, כדאי לעשות את התהליך, גם אם אין כל כוונה להשתמש בו בטווח הנראה לעין. כל שיש לעשות הוא להוכיח קשר לרומניה, להגיש את המסמכים אונליין ולחכות. מי שעושה את זה, כעבור זמן מה זוכה הוא וילדיו בהזדמנות שמיליונים על מיליונים בעולם היו חולמים עליה – לזכות בכל ההטבות של אזרחי אירופה".

עו"ד ונוטריון אליהו ציגלר

עו"ד ונוטריון אליהו ציגלר

עו"ד ונוטריון אליהו ציגלר השלים תואר במשפטים באוניברסיטה העברית. את הסמכתו כעורך דין קיבל בשנת 1977, והסמכה כנוטריון קיבל ב-1992. הוא מנהל משרד עצמאי בירושלים ומספק שירותי ייעוץ וייצוג במגוון רחב של תחומים: משפחה, מקרקעין, תעבורה, נזיקין, השבת אזרחות רומנית, הגשת עתירות ותביעות ייצוגיות ועוד.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
  • מקלט מדיני בישראל עבור נתין זר - מדריך

    מקלט מדיני בישראל עבור נתין זר - מדריך

    למרות מצבה הבטחוני הלא מושלם של ישראל, יש רבים הרואים בה מקלט מדיני - אי של שפיות במזרח התיכון בו אפשר לזכות בחיים בטוחים ושלווים הרחק מסכנת חיים שאורבת במדינות המוצא בהן שורר מצב מלחמה. מתי נתין זר יכול לקבל מקלט מדיני בישראל ואיך עושים את זה?
    5 דק'
  • אזרחות ישראלית והסדרת מעמד - שאלות ותשובות מהפורום

    אזרחות ישראלית והסדרת מעמד - שאלות ותשובות מהפורום

    הבאת עובדת זרה מהפיליפינים, אזרחות ישראלית לתיירת לא יהודייה, אזרחות כפולה, הסדרת מעמד בארץ של בעל השוהה במדינה אחרת - סוגיות אלו ואחרות עלו לאחרונה בפורום אזרחות ישראלית והסדרת מעמד. כל התשובות, לפניכם
    5 דק'
  • פורום דרכון/אזרחות רומנית - שאלות ותשובות

    פורום דרכון/אזרחות רומנית - שאלות ותשובות

    רוצים להוציא דרכון רומני - במה זה כרוך? מה התהליך שתצטרכו לעבור ואילו מסמכים יהיה עליכם להמציא? עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ) מנהל פורום דרכון/אזרחות רומנית השיב על שאלות הגולשים
    4 דק'
עו"ד ונוטריון אליהו ציגלר

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה