zap group mishpati logo

איל סי.אי.אל: שועלי קרבות ותיקים בחקירות חו"ל

משקיע ישראלי היה אמור להיכנס לשותפות עם בעל חברה אמריקאית. רגע לפני שביצע את העיסקה, החליט לפנות לחברת איל סי.אי.אל, שמבצעת חקירות בחו"ל. תוצאות החקירה עזרו לו לקבל החלטה נכונה ולהגן על כספו

11.05.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
איל סי.אי.אל: שועלי קרבות ותיקים בחקירות חו"ל

 משקיע ישראלי רצה להצטרף כשותף בחברה אמריקאית, אבל לפני שהוא משקיע הרבה מאוד כסף, החליט לבדוק לעומק את מצבו הפיננסי של העסק ולהכיר את השותף הפוטנציאלי שלו. "כשנכנסים להשקעות בחו"ל חייבים ללמוד היטב את מצבו הכלכלי של העסק שבו משקיעים ולא פחות חשוב להכיר את השותפים", אומר רפי רהב, בעלים ושותף בחברת החקירות איל סי.אי.אל.

"שותפות עסקית היא סוג של מערכת יחסים", הוא אומר, "לכן, לפני שנכנסים לעיסקה כזו חייבים להכיר את השותף או השותפים לעומק, לשמוע חוות דעת מאנשים שמכירים אותם אישית וגם מאלה שעשו איתם עסקים". במקרה הזה, הנתונים מהחקירה שכנעו את איש העסקים הישראלי לממש את העיסקה. "אולם", אומר רהב, "יש מקרים שבהם לא נמליץ ללקוח לבצע את העיסקה, אם זה בגלל הסתבכויות כלכליות שאיתרנו בחקירה או בגלל עדויות על אופי בעייתי של אותו אדם. הלקוחות מקבלים את ההמלצות שלנו כי הם סומכים על הניסיון והיושרה המקצועית והאישית שלנו".

החקירות שמבצעת איל סי.איי.אל בחו"ל יכולות להיות חקירות כלכליות, חקירות רקע, חקירות לאיתור רכוש ונכסים, מעקבים עסקיים ואישיים, חקירות בנושא הגנה עסקית, מותג ועוד

חוקרים ותיקים עם רקע בטחוני ומודיעיני

בשנת 1992 הקים רהב את איל סי.אי.אל, חברת חקירות המתמחה בחקירות בחו"ל, לאחר ששימש במשך שנים ארוכות כראש אגף חקירות בשירות הביטחון הכללי ושימש בעבר כמזכיר איגוד בודקי הפוליגרף בישראל. יוסי ארוך, שותפו, חבר לרהב ולחברה בשנת 1998, אחרי ששירת במשך שנים בתפקיד קצין בכיר בחיל המודיעין ובתפקיד בכיר בשירות הביטחון הכללי.

רהב וארוך דוברים שפות זרות רבות, ביניהן ערבית, גרמנית, ספרדית, פורטוגזית, צרפתית וכמובן אנגלית. אחרי שצברו ניסיון בעבודת מודיעין בכל רחבי העולם, הם מכירים היטב את הזירה המקומית במדינות רבות ושולטים בכל הדרכים להשגת מידע. במהלך השנים, פיתחו השניים רשת ענפה של קשרים מקצועיים ואישיים עם חוקרים פרטיים מכל העולם, איתם הם משתפים פעולה בשעת הצורך. החקירות שמבצעת איל סי.איי.אל בחו"ל יכולות להיות חקירות כלכליות, חקירות רקע, חקירות לאיתור רכוש ונכסים, מעקבים עסקיים ואישיים, חקירות בנושא הגנה עסקית, מותג ועוד.

חוקר פרטי שפועל בחו"ל חייב להכיר את החוקים והנהלים במדינה שבה הוא פועל, כדי להשיג את המידע המבוקש ובמקביל לשמור על דיסקרטיות

החובה להכיר את חוקי וכללי המדינות השונות

חקירות בחו"ל הן חקירות המתנהלות מחוץ לתחום השיפוט של מדינת ישראל והן כפופות לחוקים שונים בהתאם למדינה, לפעמים תחת ביורוקרטיה מורכבת שמחייבת היכרות עם המדינה שבה נערכת החקירה.

איל סי.אי.אל: שועלי קרבות ותיקים בחקירות חו"ל(1)

"חוקר פרטי שפועל בחו"ל חייב להכיר את החוקים והנהלים במדינה שבה הוא פועל, כדי להשיג את המידע המבוקש ובמקביל לשמור על דיסקרטיות", אומר רהב. "בארה"ב לדוגמה, חוק חופש המידע רחב יותר מאשר בישראל ואפשר להגיע לנתונים רבים על אזרחים. במדינות אחרות יהיה קשה הרבה יותר לאתר מידע אישי וכלכלי וצריך לדעת איך לעשות זאת".

רהב מוסיף כי "אם נרצה לאתר מידע אישי על אדם זה או אחר, יכול להיות שהדרך הטובה ביותר תהיה לתשאל אנשים שמכירים אותו. לפעמים נבצע את החקירה בעצמנו ויש מקרים שנפנה למשרד חקירות מקומי. הכל לפי הצורך, ואחרי שנים של ניסיון יש לנו קשרים מעולים בכל העולם שיכולים לעזור לנו וללקוחותינו".

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
איל סי.אי.אל

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה