zap group mishpati logo

המשפט של ג'וני דפ ואמבר הרד: רגעי השיא

משפט הדיבה ההוליוודי של ג'וני דפ נגד גרושתו אמבר הרד הגיע לסיומו בהכרעה חד משמעית – הרד הוציאה את דיבתו של דפ. ריכזנו את הרגעים הכי מעניינים במשפט

מאת: דניאל קורן
28.06.22
תאריך עדכון: 12.12.23
7 דק'
המשפט של ג'וני דפ ואמבר הרד: רגעי השיא

עיקרי הכתבה:

  • איך הכל התחיל? ג'וני דפ, תבע את גרושתו אמבר הרד על הוצאת דיבה במסגרת משפט אזרחי. התביעה התרכזה בטור אישי שכתבה הרד ל"וושינגטון פוסט" ובו תיארה אלימות פיזית ומינית קשה שחוותה מבן זוגה לשעבר. בעקבות הטור תבע דפ את הרד על כ-50 מיליון דולר, ובתגובה הרד הגישה תביעת נגד על סך 100 מיליון דולר!
  • מה קבע חבר המושבעים? חבר המושבעים מצא שגם ג'וני דפ וגם אמבר הרד הוכפשו, אך קבע פסק לטובת דפ פיצויים בסך 15 מיליון דולר ולטובת הרד פיצויים בסך 2 מיליון דולר.
  • מה היו התגובות לפסק הדין? מעריצי השחקן ראו בפסק הדין ניצחון ברור שהתבטא גם ברשתות החברתיות. אחרים הביעו דאגה שפסק הדין, שבמסגרתו נפסקו לטובת דפ הרבה יותר פיצויים (כסף), ישתיק קורבנות התעללות.
    ___________________________________________

המשפט של ג'וני דפ ואמבר הרד – מי תבע את מי ולמה?

אין סיכוי שלא שמעתם על אחד המשפטים המתוקשרים בהיסטוריה – המשפט שבו שחקן הקולנוע וכוכב העל ג'וני דפ תבע את גרושתו אמבר הרד על הוצאת דיבה במסגרת משפט אזרחי. התביעה התרכזה בטור אישי שכתבה הרד לעיתון ה"וושינגטון פוסט", במסגרתו טענה כי היא "הפנים של אלימות במשפחה". בטור תיארה הרד חוויה של אלימות פיזית ומינית קשה שחוותה מבן זוגה לשעבר. היא אמנם לא הזכירה את שמו של דפ במאמר אבל כולם ידעו שמדובר בו.

לאחר פרסום המאמר, דפ התקשה מאוד למצוא עבודה בתעשיה וחווה עוגמת נפש קשה, לכן הוא פנה לאפיק המשפטי ותבע את הרד על כ-50 מיליון דולר, ובתגובה הרד הגישה תביעת נגד על סך 100 מיליון דולר! הנה כמה מרגעי השיא של משפט הדיבה ההוליוודי המתוקשר ביותר:

חבר המושבעים פיצל את החלטתו ופסק לטובת ג'וני דפ פיצויים בסך 15 מיליון דולר ולטובת הרד פיצויים בסך 2 מיליון דולר

חבר המושבעים מצא: גם ג'וני דפ וגם אמבר הרד הוכפשו

חבר מושבעים בווירג'יניה קבע כי השחקן ג'וני דפ הושמץ על ידי גרושתו אמבר הרד במסגרת הטור האישי שכתבה ב-2018. יחד עם זאת, החלטת חבר המושבים פוצלה, והם קבעו כי אחת ההצהרות של עורכי הדין של דפ, שנכתבה נגד הרד, היא בגדר לשון הרע.

חבר המושבעים פסק לטובת ג'וני דפ פיצויים בסך 15 מיליון דולר, אך השופט הגביל את סך הפיצויים בהתאם למגבלות החוקיות, לסכום של 10.35 מיליון דולר. חבר המושבעים פסק לטובת הרד פיצויים בסך 2 מיליון דולר.

החלטת חבר המושבעים הגיעה לאחר משפט בן שישה שבועות שהסעיר את העולם כולו, כשמיליוני אנשים צפו בו בטלוויזיה, ביוטיוב וברשתות החברתיות. מדובר באחד התיקים האזרחיים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר בעידן המי טו.

כמו כן, חשוב לציין שבמסגרת המשפט הרד נחשבה לדמות שנואה במיוחד, והיה ניתן לראות זאת ברשתות החברתיות שבהן נרשמה נראתה תמיכה גורפת בדפ. העדויות של הרד במשפט רק הגבירו את התמיכה בדפ, ובציבור היא נתפשה כלא אמינה וכשקרנית.

"פסק הדין מחזיר את השעון לזמן שבו אישה שדיברה עלולה להתבייש ולהיות מושפלת בפומבי" 

אמבר הרד: "שבורת לב" מפסק הדין

לאחר זכייתו של דפ במשפט, הרד אמרה במסגרת הצהרה לתקשורת שהיא מאוכזבת מאוד מפסק הדין. "כואב לי הלב שהר העדויות שהצגנו עדיין לא הספיק כדי לעמוד מול הכוח וההשפעה הלא פרופורציונלית של בעלי לשעבר", אמרה. הדוברת של הרד, אלאפיר הול, אמרה שהשחקנית מתכננת לערער על ההחלטה.

הרד, שהצליחה להשיג ניצחון חלקי בתביעתה נגד דפ, אמרה שלדעתה הצוות המשפטי של דפ הצליח לשכנע את חבר המושבעים "להתעלם" מהראיות שהעידו כי הוא אכן התעלל בה. "אני אפילו יותר מאוכזבת ממה שפסק הדין הזה אומר עבור נשים אחרות. זו נסיגה, זה מחזיר את השעון לזמן שבו אישה שדיברה עלולה להתבייש ולהיות מושפלת בפומבי", אמרה הרד.

"להאשמות של הרד נגדי על התעללות היתה השפעה שהרעידה את עולמי"

ג'וני דפ: "חבר המושבעים של וירג'יניה החזיר לי את חיי"

זמן קצר לאחר שדפ זכה בתביעה, שחרר הדובר שלו הצהרה שבמסגרתה דפ מסר כי הוא מאושר מפסק הדין וכי זה תחילתו של פרק חדש בחייו. "לפני שש שנים, חיי, חיי ילדיי, חייהם של הקרובים לי ביותר, וגם חייהם של האנשים שבמשך הרבה מאוד שנים תמכו בי והאמינו בי, השתנו לנצח", אמר דפ. "להאשמות של  הרד על התעללות היתה השפעה שהרעידה את עולמי, ושש שנים לאחר מכן, חבר המושבעים החזיר לי את חיי", נכתב בהצהרה.

בהצהרתו העיד השחקן שהוא הגיש את התביעה רק לאחר "מחשבה ניכרת", בידיעה שהוא צפוי לעמוד מול כל העולם במסגרת המשפט. "אני מקווה שהשאיפה שלי לאמת את מה שקרה בינינו תעזור לאחרים, גברים או נשים, שמצאו את עצמם במצבי, ושהתומכים בהם לעולם לא יוותרו", ציין בהצהרה.

אמבר הרד העידה: דפ תקף אותה מינית, פיזית ומילולית

במהלך המשפט העידה הרד כי בעלה לשעבר תקף אותה מינית והתנהג אליה באלימות במהלך מערכת היחסים שלהם. עוד טענה כי השתמש בסמים ואלכוהול אשר גרמו לה לפחד ממנו.

הרד תיארה את מערכת היחסים שלהם כנעה בין ביטויים עזים של אהבה מצד אחד ואלימות קשה מצד שני. "ידעתי שזה לא בסדר וידעתי שאני חייבת לעזוב אותו", העידה הרד, "וזה מה ששבר לי את הלב כי לא רציתי לעזוב אותו".

ג'וני דפ על אמבר הרד: "תקפה אותי באגרופים ובסטירות"

דפ העיד במהלך המשפט כי הטענות של אמבר הרד על התעללות פיזית הן פיקטיביות לחלוטין, וטען כי היא היתה התוקפת במערכת היחסים שלהם. הוא האשים אותה כי תקפה אותו "באגרופים וסטירות" וכי זרקה חפצים לעברו.

"זה יכול להתחיל בסטירה, זה יכול להתחיל בדחיפה, זה יכול להתחיל בזריקת שלט טלוויזיה על הראש שלי או בזריקת כוס יין בפרצוף שלי", אמר דפ והסביר כי לאחר שהתפרסמה ידיעה ב-2016 כי הרד הוציאה נגדו צו הרחקה, תוך פרסומים בתקשורת כי התעלל בה, הרגיש צורך לטהר את שמו.  

סוכנו של דפ טען כי לקוחו הפסיד עיסקה של 22.5 מיליון דולר כשלא קיבל את התפקיד של קפטן ג'ק ספארו בסרט השישי של "שודדי הקאריביים"

הצדדים במשפט התעמתו על סיבת הנזק שנגרם של דפ

אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות במשפט היתה השאלה מה גרם לג'וני דפ לאבד את הקריירה הקולנועית הרווחית שלו. עורכי הדין של דפ טענו שהטור האישי של הרד, בו כינתה את עצמה "אישיות ציבורית המייצגת התעללות במשפחה", פגע במוניטין שלו ובקריירה שלו. לעומתם, עורכי הדין של הרד טענו שדפוסי ההתנהגות של דפ והפרסום הרע אודותיו פגעו בקריירה שלו לפני פרסום הטור. שני הצדדים הביאו עדים למשפט כדי לנסות לחזק את טענותיהם.

סוכנו של ג'וני דפ, ג'ק וויגהאם, העיד שלקוחו הפסיד עיסקה של 22.5 מיליון דולר כשלא קיבל את התפקיד של קפטן ג'ק ספארו בסרט השישי של "שודדי הקאריביים" לאחר פרסום הטור. ההסכם היה בעל פה, לא נכתב באופן רשמי בחוזה, העיד וויגהאם, אבל בתחילת 2019, נאמר לדפ ש"דיסני" "תלך לכיוון אחר". איליין צ'רלסון ברדהוף, עורכת דין של הרד, הציגה תצהיר קודם של וויגהאם, במסגרתו כתב בסתיו 2018 - לפני פרסום הטור – שהוא מניח שזה סביר שדפ יופיע בסרט הבא של "פיראטים".

חשש: החלטת בית המשפט בפרשת דפ-הרד תהווה תקדים המחמיר את המחסומים שעומדים בפני קורבנות אלימות

 פסק הדין הוביל לסערה ברשתות החברתיות ולחילוקי דעות

פסק הדין במשפט דפ- הרד עורר הדים רבים וחילוקי דעות. מעריצי השחקן ראו בפסק הדין ניצחון ברור והיה ניתן לחוש זאת מחוץ לבית המשפט וגם ברשתות החברתיות. אחרים הביעו דאגה שפסק הדין - שמצא ששני הצדדים הושמצו אבל החליט שלמר דפ מגיע הרבה יותר כסף במסגרת הפיצויים - ישתיק קורבנות התעללות. הארגון Know Your IX, שמטרתו למגר את האלימות המינית בקרב סטודנטים, טען שמקרי לשון הרע נגד הרד כבר משמשים כאיום על הקורבנות. העמותה "נשים בקולנוע", הדוגלת בשוויון בתעשיית הבידור, כתבה בהצהרה ברשתות החברתיות כי היא "חוששת מאוד שהחלטת דפ-הרד תהווה תקדים המחמיר את המחסומים שעומדים בפני קורבנות אלימות".

לסיכום, המשפט הסנסציוני של דפ נגד הרד עורר הדים ברחבי העולם והפך לאחד המשפטים המתוקשרים והמעניינים בהיסטוריה בת זמננו. במסגרתו המשפט הוכח שגם גברים יכולים להיות קורבן לאלימות בתוך המשפחה, למרות שמדובר במקרים מועטים מבחינה סטטיסטית.

צילומים: שאטרסטוק

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה