zap group mishpati logo

"כך הצלחתי להשיג פיצוי בגובה חצי מיליון שקל ללקוחה"

עו"ד שרונה בירנבוים, העוסקת בדיני נזיקין, דיני עבודה וביטוח לאומי, מסבירה כיצד אומדים נזק של נפגעי תאונת דרכים ואיך הצליחה להשיג ללקוחה שלה, שנפגעה בתאונת דרכים, פיצויים בגובה 500 אלף שקל מחברת הביטוח

10.11.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
"כך הצלחתי להשיג פיצוי בגובה חצי מיליון שקל ללקוחה"

גבר ואישה, בשנות ה-30 לחייהם, נסעו באזור הקריות בדרכם לאירוע. כאשר רכבם הגיע לצומת, נהג שנסע לכיוונם לא עצר ברמזור אדום ונכנס בהם כשהוא נוהג במהירות גבוהה. מעוצמת המכה, רכבם עף כמה מטרים ונזרק על חומה בצומת קרית חיים. האישה שישבה לצד הנהג ספגה מכה קשה. כרית האוויר שנפתחה התפוצצה, והאישה נחבלה בכל חלקי גופה. האישה והנהג שישב לצידה הגיעו למיון לצורך בדיקות וצילומי הדמיה.

"כאשר אירוע מוגדר כתאונת דרכים, הפיצוי מוחלט ללא קשר במי האשם", אומרת עו"ד שרונה בירנבוים, "כל מה שנותר לעשות הוא להוכיח את קרות תאונת הדרכים. ברגע שנכנסנו בדלת הזו,  הפיצוי הוא מוחלט וכל מה שנותר להעריך הוא את אומדן הנזק".

בעקבות התאונה, הנפגעת סבלה מסחרחורות ומטנטון באוזניים, מפגיעה טראומטית בצוואר ובגב ומפוסט טראומה

איך אומדים נזק לנפגעי תאונת דרכים?

"יש תאונות שהנזק מסתכם בסבל של מספר ימי מחלה בבית וחברת הביטוח מפצה על כל יום שהנפגע לא הלך לעבודה לפי היומית שלו. אם היה זקוק לפיזיותרפיה, מפצים בעוד כמה אלפי שקלים וסוגרים את התיק. לעומת זאת, כאשר מדובר בנזקים משמעותיים אשר מותירים נכות צמיתה, אזי נכנסים לתוך תחשיב נזק אשר מורכב מראשי נזקים: אובדן השתכרות עד גיל הפנסיה, הערכת כאב, סבל, עזרה צד ג', פיצויים על רכישת תרופות, נסיעות לטיפולים – כל התחשיב הנו על פי אחוזי הנכות". לדברי עו"ד בירנבוים, בעקבות התאונה, הנפגעת סבלה מסחרחורות ומטנטון באוזניים, מפגיעה טראומטית בצוואר ובגב ומפוסט טראומה. "הוכחנו ללא צל של ספק שכל הפגיעות הללו היו כתוצאה ישירה מהתאונה".

חברות הביטוח תמיד יעדיפו לשלם כמה שפחות - חברת הביטוח של הנהג הסכימה לתת פיצוי סמלי בלבד בגובה 30-50 אלף שקל

חשיבות גבוהה לייעוץ מקצועי בסמיכות לתאונה

עו"ד בירנבוים מספרת שהנפגעת בתאונה פנתה אליה ממש לאחר ההתאוששות הראשונית מהתאונה, "וזה היה צעד שנכון לעשותו. יש חשיבות גבוהה לפנות לייעוץ מיד לאחר קרות האירוע, משום שייעוץ נכון של עו"ד מהתחום יכול להביא למימוש זכויות ולפיצוי גבוה באופן כזה שאדם לא יוכל לעולם להשיג בכוחות עצמו ללא ידע מקצועי".  

חברות הביטוח תמיד יעדיפו לשלם כמה שפחות. עו"ד בירנבוים מציינת כי חברת הביטוח של הנהג הסכימה לתת פיצוי סמלי בלבד בגובה 30-50 אלף שקל, על אף שמדובר בתיק של נכות צמיתה. "הגשתי תביעה לפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונת דרכים) ובקשה למינוי מומחים", מספרת עו"ד בירנבוים. "כל הבקשות נתמכו כמובן בתיעוד רפואי שניתן לאחר התאונה. השופט קיבל את בקשתנו ומינה שלושה מומחים, שעליהם שילמה חברת הביטוח. מדובר בהוצאה של 6,000 שקל למומחה, וחשוב לציין כי נפגע בתאונת דרכים לא צריך לשאת בהוצאה זו. חברת הביטוח התנגדה לאורך כל הדרך".

"בסך הכל ניהלתי את התיק הזה במשך שלוש שנים, אך ניצחתי את חברת הביטוח והלקוחה שלי זכתה בפיצוי גבוה שיסייע לה לשקם את חייה ובריאותה"

מה היה התחשיב של רכיבי הנזק?

"הגענו ל-25% נכות צמיתה עפ"י חוות דעת של המומחים מטעם בית משפט. בתחשיב נזק של השתכרות, בוחנים את המשכורות שהרוויח הנפגע בחודשים שלפני התאונה, ומסתכלים על פוטנציאל ההשתכרות העתידית. ככל שהנפגע יותר משכיל ובעל תעודות או תארים, הדבר מלמד על הפוטנציאל העתידי שלו.

"במקרה הנוכחי, הנפגעת הנה מיילדת במקצועה, ופוטנציאל ההשתכרות העתידי שלה היה גבוה. בתקופה שקדמה לתאונה - כשנה לפני, היא הרוויחה כ-13,000-14,000 שקל אך דווקא מספר חודשים לפני התאונה הרוויחה פחות בשל ארגוני חתונתה. ביקשתי שיתחשבו בכך שבעבר שכרה היה גבוה והיא בוגרת מיילדות ובעלת תואר ראשון, ולבסוף גובש לצורך התחשיב  שכר בגובה 10,000 שקל.

"כך הצלחתי להשיג פיצוי בגובה חצי מיליון שקל ללקוחה"(1)

"חישבנו 25% אחוזי נכות על כל ראשי הנזק. הנפגעת היתה בת 33 בקרות התאונה, ונעשה תחשיב של ההפסדים שיהיו לה עד הגיעה לגיל פרישה של 62 על פי אחוזי נכות שנקבעו לה - תחשיב של הפסדי השתכרות, פנסיה, כאב וסבל. ככל שהנפגע יותר צעיר, כך הפיצוי הוא יותר גדול, כי יש לו יותר שנים עד שיגיע לגיל פרישה. כך הגענו בתחשיב ל-500,000 שקל".  

עו"ד בירנבוים מציינת כי ההישג המשמעותי הזה לא התרחש בין לילה. "לוקח לא מעט זמן בין הדיונים והמינויים של המומחים. בסך הכל ניהלתי את התיק הזה במשך שלוש שנים, אך ניצחתי את חברת הביטוח והלקוחה שלי זכתה בפיצוי גבוה שיסייע לה לשקם את חייה ובריאותה. חברת הביטוח, שהתנגדה לכל דבר, הבינה בסופו של דבר שאין מנוס, ובישורת האחרונה הסכימה לשלם את גובה הפיצויים שדרשנו". 

עו"ד שרונה ברנבוים

עו"ד שרונה ברנבוים

עו"ד שרונה ברנבוים – דיני עבודה, נזיקין, ייפוי כוח מתמשך ועוד. 92% הצלחה.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד שרונה ברנבוים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה