zap group mishpati logo

מתי עולה הצורך בשירותיו של שמאי רכב?

מה חשוב לדעת לפני פנייה לשמאי רכב? איך הוא קובע את שווי הרכב ואת שיעור הנזק ואיך תצליחו לקבל את כל הפיצויים שמגיעים לכם בעקבות הפגיעה ברכב שלכם? כל התשובות

25.11.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
מתי עולה הצורך בשירותיו של שמאי רכב?

לא שפר עליכם המזל ונקלעתם לתאונת דרכים, אתם שלמים ובריאים, אבל הרכב ספג פגיעה קשה. מה עושים? מנסים למזער נזקים ובהקדם. בשורות הבאות תקבלו את המידע הנחוץ בתחום שמאות הרכב. ראשית יש לציין כי מדובר בתחום נרחב שרלוונטי לענף הביטוח וגם לענף הרכב, כולל תחומי המכירה, ההשכרה וייבוא של רכבים. בנוסף, חשוב למצוא חברות שמאות שעובדות עם חברות הביטוח המובילות כמו כלל, מנורה, הראל, ביטוח ישיר 9,000,000, פניקס, ליברה, איילון, AIG, הכשרה, מגדל והכשרה GO.

כבעלי הרכב, ייתכן שתצטרכו להגיע עם הפוגע או נציג חברת הביטוח אל בית הדין, שם שמאי הרכב יספק עדות ופירוט מדויק אודות הנזקים שנגרמו לרכב שלכם

כיצד בוחרים שמאי רכב?

לפני שאתם ניגשים לבחור שמאי רכב, עליכם לוודא שהוא חבר באיגוד השמאים ולאחר מכן תיחשפו לעבודה שלו, הכוללת בין היתר הערכת שוויים של מגוון רכבים, תוך כדי בדיקת מספר פרמטרים כמו סוג כלי הרכב, נפח המנוע שלו, גודל, מהירות, חוזק השלדה, מרכיביו וכדומה. בנוסף, חשוב לדעת כי כל שמאי הרכב מורשים להערכת נזק לרכב בפיקוח ואישור משרד התחבורה וכמו כן, חלה עליהם החובה לקבוע, טרם תחילת תיקון הרכב, את שיעור הנזק שנגרם לו ומשם לפעול בהתאם.

שלושה דברים עיקריים ששמאי הרכב יבצע מהרגע שתשכרו את שירותיו: הראשון הוא ביצוע בדיקה מקיפה של הרכב והאלמנטים שבו, תוך הבנת מידת הנזק. לאחר מכן השמאי יוציא לכם דו''ח מקיף ומסודר אודות הנזקים שנגרמו לרכב שלכם, והשלישי הוא עזרה בבית המשפט. כלומר, כבעלי הרכב, ישנה האפשרות כי תצטרכו להגיע עם הפוגע או נציג חברת הביטוח אל בית הדין, שם שמאי הרכב יספק עדות ופירוט מדויק אודות הנזקים שנגרמו לרכב שלכם.

קביעת ערך הרכב למוכר ולקונה אמורה להתבסס על רמה מקצועית גבוהה, החל מביצוע שמאות בליווי צילומים לבדיקת רכב המזמין ועד בדיקה עם מכשור אלקטרוני לזיהוי תאונות קודמות המשפיעות על ערכו של הרכב

כיצד מבוצעת הערכת מחיר לפני קניית רכב?

נושא מרכזי נוסף שבו מטפל שמאי רכב הוא הערכת מחיר לפני רכישת ומכירת רכב. במילים אחרות: קביעת ערך הרכב למוכר ולקונה. בדיקה שכזאת אמורה להתבסס על רמה מקצועית גבוהה, החל מביצוע שמאות בליווי צילומים לבדיקת רכב המזמין ועד בדיקה עם מכשור אלקטרוני לזיהוי תאונות קודמות המשפיעות על ערכו של הרכב.

חשוב לדעת: בזמן חישוב ערך הרכב מובאים בחשבון כל הפרמטרים בהתאם לממצאי הבדיקה. בין אם מדובר בתאונות קודמות של הרכב, בעלים קודמים, מספר הקילומטרים, בדיקה מכנית של הרכב ממכון מוסמך ובין אם בדיקת מחיר השוק של הרכב בפועל עבור הקונה או המוכר.

אחד המשרדים המובלים בתחום הוא ''מצרפי זאב שמאות רכב'', שמתמחה בשירותי שמאות רכב מתקדמים לכל מטרה, בין אם לצורכי הערכת נזק של רכב לאחר תאונה, הערכת מחיר שלו לפני רכישה או כל מטרה אחרת. מצרפי זאב מעניק שירותי שמאות רכב מקצועיים, תוך הקפדה על הערכות מדויקות ואמינות, וירידה לפרטים הקטנים ביותר של כל רכב. שבין השירותים שאותם הוא מעניק: לחוות דעת שמאית מפורטת בהתאם למטרות הלקוח, הערכת נזק לאחר תאונה, הערכת שווי רכב לפני רכישה ושירותי שמאי רכב נוספים.

ל''מצרפי זאב שמאות רכב'' ניסיון מקצועי בתחום מאז שנת 1996, במקביל לעבודה עם רוב חברות הביטוח (כלל, מנורה, הראל, ביטוח ישיר 9,000,000, פניקס, ליברה, אילון, AIG, הכשרה, מגדל והכשרה GO), עובדה שמוסיפה עוד נקודה של שלווה וביטחון בבחירת השמאי. בשורה התחתונה, במידה שאתם זקוקים לאיש מקצוע טוב, ''מצרפי זאב שמאות רכב'' יעניקו לכם את מלוא הפתרונות. אם אתם עדיין לא בטוחים מהו הצעד הנכון עבורכם, התקשרו לשיחת ייעוץ ותקבלו בו במקום את הסיוע המלא.

טל': 054-3021766 / 053-7313758 . מייל:  zeev@mz-shamaut.co.il

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
מצרפי זאב שמאות רכב

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה