zap group mishpati logo

דרשו פיצוי ממשרד הפנים, אך התביעה נדחתה

ביהמ"ש דחה לאחרונה תביעה שהוגשה נגד משרד הפנים, בקובעו כי הנזקים הנטענים לפגמים שנפלו במהלך הגיור לא הוכחו, ומכל מקום- מקום הטענות אינן בבימ"ש השלום.

מאת: מערכת משפטי
26.04.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
דרשו פיצוי ממשרד הפנים, אך התביעה נדחתה

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה שהגישו תושבי מודיעין נגד משרד הפנים לפיצוי בשל נזקים שנגרמו להם, לטענתם, עקב התנהלות משרד הפנים ביחס להליכי גיור של התובעת.

ע"פ כתב התביעה, התובע, אזרח ישראלי, הכיר את התובעת, ילידת רוסיה, בעת שהותו בסיביר בשנים 1992 - 1995 כראש משלחת הסוכנות. בשנת 1999 נולדה בתם המשותפת של בני הזוג, והם אף נישאו בנישואין אזרחיים ברוסיה, והוכרו כנשואים על ידי משרד הפנים. התובעת הגיעה לישראל ב- 21/6/01 כדי להיות עם בעלה, ופתחה בהליכי גיור. לטענת התובעים, הליכי הגיור לא צלחו עקב התנהלות משרד הפנים בעניינם, ולכן הם דורשים פיצוי בסכום של 100,000 שקלים המורכב מ- 50,000 שקלים - נזק ממוני (אובדן הזכאות לסל קליטה וההטבות במכס לעולה חדש, שלילת הזכות ללמוד באולפן, והצורך לעבור דירה עקב סירוב שבו נתקלו התובעים במעלה אדומים לרשום את בתם לגן דתי לאור מעמד אמה); 50,000 שקלים - נזק לא ממוני בשל אי גיור התובעת ובשל מניעת התובעים לחיות באמונתם ובחופש לבחור את דתם, וכן בשל הנזק שנגרם לבתם עקב אי ההכרה בהיותה יהודיה לאור המעמד של אמה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

משרד הפנים טען מנגד, כי בפעולות הגיור לא נפל כל פגם אשר יכול להוביל לאחריות בנזיקין, וכי הוא לא התרשל בפעולותיו, אלא פעל במקצועיות ובתום לב, בהתאם לכללי הגיור במדינת ישראל.

הנזקים לא הוכחו
השופטת אנה שניידר החליטה לדחות את התביעה. נפסק, כי מקומן של הטענות באשר לפגמים המנהליים שנפלו בהליך הגיור אינן בבית משפט זה. מעבר לכך, נקבע כי התובעים לא הוכיחו את הנזקים הממוניים והלא ממוניים להם הם טוענים.

" משלא הוכח, כאמור, כי החלטות הנתבעת ניתנו בחוסר סבירות ושלא בתום לב, והתובעים אף לא נקטו בכל הליך בזמן אמת על מנת לתקוף החלטות אלה בערכאות המתאימות - אין התובעים זכאים לפיצוי כשלהו בשל התוצאה של ההחלטות האמורות, ובמלים אחרות - בשל התוצאה של אי גיורה של התובעת, עם כל המשתמע מכך", נכתב בפסק הדין.

התביעה נדחתה, ולפנים משורת הדין, השופטת החליטה שלא לחייב את התובעים בהוצאות.


(ת"א 10301-07 רוזנטל ואח' נ' משרד הפנים)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה