zap group mishpati logo

זרקור על עו"ד דן מלכיאלי: רב אמן בניהול תיקי גירושין

כשזה מגיע למעמד אישי, דיני משפחה וירושה, עו"ד דן מלכיאלי מתייחס לכל תיק ותיק כאל משחק שחמט מורכב של המפה המשפטית, תוך בניית אסטרטגיה חדה, במטרה ברורה ובלתי מתפשרת: "להשיג את המקסימום עבור הלקוח שלי"

21.09.23
תאריך עדכון: 30.03.24
6 דק'
זרקור על עו"ד דן מלכיאלי: רב אמן בניהול תיקי גירושין

הדבר הראשון שלוכד את המבט כבר בכניסה למשרדו בבאר שבע של עו״ד ונוטריון דן מלכיאלי, שעוסק כשלושה עשורים בדיני משפחה וירושה, הוא לוח שחמט גדול. 

עו״ד מלכיאלי, מדוע דווקא לוח שחמט?

״בתור שחמטאי בעברי, אני רואה דמיון רב בין משחק השחמט לבין החיים בכלל ולניהול תיקי גירושין בפרט. משחק השחמט דורש בניית אסטרטגיה ממוקדת, הטמנת מלכודות לצד השני, צפיית מהלכים עתידיים של היריב והכנת תגובה ראויה ומנצחת לכל מהלך ומהלך שלו. בדיוק כמו במשחק השחמט, כל אלה נדרשים גם מעורך דין שמנהל תיק גירושין".

עו"ד מלכיאלי ממשיך ומסביר: "לוח השחמט שמוצב מולי מזכיר לי להתייחס לכל תיק ותיק כאל משחק שחמט מורכב ומסמל עבורי את החשיבות הרבה בקריאה נכונה של המפה המשפטית, בבניית אסטרטגיה חדה ופרטנית לכל תיק וכן בהתוויית דרך ראויה לניהול התיק - והכל כדי להשיג את המקסימום עבור הלקוח שלי".

מהי הגישה שלך לתיקים בטיפולך?

"לקוח שפונה אליי מפקיד בידי את ההגה על היקר לו מכל - ילדיו ורכושו. לכן עבורי, כעורך דין משפחה שמוביל את התיקים האלה, היכולת להסתכל על התיק ממעוף הציפור היא קריטית. אין ספק שדיני משפחה וירושה הם תחומים גדושים באמוציות שמלווים בחוסר ודאות של הצדדים. לכן, מאז שפתחתי משרד עריכת דין פרטי בשנת 1995, אני שם דגש על זיהוי ואבחון מדויק בכל תיק, על הבנת כלל הרבדים והמורכבויות שבו, ולבסוף על בניית תכנית פעולה ממוקדת, שתייצר יתרונות ללקוחות ותשיג את המטרה המיוחלת. למעשה, זהו החזון שמנחה אותי מאז ועד היום".

כבר עשרות שנים שאלפי לקוחות מאזור באר שבע והסביבה מפקידים בידי עו״ד מלכיאלי את ענייניהם, מאווייהם וכאבם. החל מניהול תיקי גירושין מורכבים, עריכת הסכמי ממון או הסכמי גירושין וניהול משא ומתן לגירושין בהסכמה, דרך מזונות אישה וקטינים, משמורת והסדרי שהות, חלוקת רכוש וכתובה ועד לעריכת צוואות, הגשת בקשות לצווי ירושה, הגשת התנגדויות לצוואות, הכנת ייפויי כוח מתמשכים ועוד.

מאז הוסמך כעורך דין בשנת 1992 הספיק עו״ד מלכיאלי, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, לכהן בשורת תפקידים בלשכת עורכי הדין, ביניהם: שתי קדנציות כיו"ר (משותף) של פורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין במחוז הדרום; קדנציה אחת כסגן יו"ר פורום משפחה ארצי של לשכת עורכי הדין; וקדנציה אחת כיו"ר (משותף) של ועדת בתי דין רבניים בלשכת עורכי הדין במחוז הדרום. כמו כן, כיהן עו״ד מלכיאלי במשך שלוש קדנציות כדיין (אב בית דין) בבית הדין המשמעתי במחוז דרום של לשכת עורכי הדין ובמשך קדנציה אחת כדיין בבית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין.

עו"ד מלכיאלי הוסמך בנוסף על ידי משרד המשפטים לערוך ייפוי כוח מתמשך ומשרדו צבר ניסיון רב בהכנת ייפויי כוח מסוג זה, שהם בעלי חשיבות רבה לבני הגיל השלישי. הוא מעביר הרצאות והשתלמויות בתחומי המשפחה והירושה לעורכי הדין במחוז הדרום, ובמקביל הוא מקפיד להשתתף בהשתלמויות מקצועיות ולהתעדכן דרך קבע בכל פסקי הדין החדשים שניתנים בתחום עיסוקו.

כיצד משיגים יתרון טקטי ללקוחות?

"התשובה נחלקת לשניים. החלק הראשון נוגע ללקוח שלנו ולמערכת היחסים והאמון שאנו בונים בינינו. כשהלקוח חושף בפנינו את כל הקלפים, אנו יודעים שהוא סומך עלינו ובטוחים שאפשר לצאת לדרך מנצחת יחד איתו", משתף עו״ד מלכיאלי.

דבריו של מלכיאלי נאמרים בקול יציב וחומל, המשקף עשרות שנים של עבודה וניסיון בתחום המעמד האישי יחד עם הבנה עמוקה של נפש האדם וזיהוי צורכיהם של לקוחותיו. אינספור מכתבי התודה הממוסגרים במשרדו מעידים כי אכן בתוך השדה המשפטי המורכב של דיני משפחה, השליטה במשחק נעוצה ללא ספק במערכות היחסים שעו״ד מלכיאלי ועו"ד צחי פנקס ממשרדו מטפחים עם הלקוחות. לא די במומחיות, בניסיון או בכושר אסטרטגי לשם השגת יתרון טקטי, אלא שהדגש הוא על אמפתיה, רגישות ומחויבות אמיתית להדריך את הלקוחות, ללוותם ולהיות לצידם בזמנים המאתגרים ביותר שלהם.

״מבחינת ניהול תיקי גירושין", ממשיך ומסביר עו"ד מלכיאלי, "יש דרכים רבות להבטיח שיד הלקוחות שלנו תהא על העליונה. בעיקר חשוב לקרוא את המפה נכון כבר מהרגע הראשון, לעתים עוד לפני שהסכסוך המשפחתי מגיח אל העולם. הניסיון המקצועי הרב שצברתי במשך שנים ארוכות עוזר לי כמובן להבין מהי הדרך הנכונה להשיג את התוצאה הטובה ביותר ללקוחותיי".

לדבריו, כיום המודעות לעניין הגירושין עלתה, "ולכן", הוא מסביר, "לקוחות רבים יודעים שכדאי להם להגיע אלינו לייעוץ עוד לפני שהביעו את רצונם להתגרש בפני בן או בת הזוג. במקרה כזה, אנו נערכים מיידית כצעדי הכנה לאיסוף חומרים רלוונטיים, מפעילים במקרה הצורך חוקר פרטי או כלכלי ונותנים עצות לכל לקוח כיצד להיערך מבעוד מועד להליכים המשפטיים שבפתח. מעל לכל, אנו בעיקר דואגים בכל שלב להיות הצד ששולט ומוביל את ההליך המשפטי, ובטח לא הצד שמובל בו. הדבר חיוני, שכן יש מקרים רבים בהם הצד שפותח בהליכים משפטיים ומגיש את תביעותיו ראשון לערכאה הנכונה משיג יתרון משמעותי״.

ואמנם עו״ד מלכיאלי, ביחד עם עו״ד צחי פנקס, שהוא יד ימינו כבר למעלה מ-17 שנים, מכוונים ומלווים את הלקוחות בזמינות מלאה סביב השעון, שבעה ימים בשבוע, והכל במקצועיות וברגישות אין קץ.

יש משהו שלא תתפשרו עליו?

"טובת הילדים - חד משמעית. ילדי גירושין נסוגים לתוך עצמם בתוך מאבקי הכוח בין הוריהם ונוטלים על עצמם את האחריות למצב, שלא לדבר על כך שיש הורים שמנסים לעשות שימוש בילדיהם הקטינים ככלי כנגד ההורה השני. לכן, וככל שהדבר אפשרי, תמיד נעדיף פתרון סכסוכים בהסכמות ובהבנות, במיוחד כשמעורבים בתיק הגירושין ילדים קטינים שנגררו, ולא מבחירתם, למאבקים משפטיים של כוח וכסף. החובה שלנו, כמי שמובילים את הסיטואציה המאתגרת, היא לטפל בתיק הגירושין בצורה שתמקסם את התועלת ללקוח שלנו, תוך מינימום פגיעות ומשקעים רגשיים למעורבים, ובמיוחד לילדים".

ואם אין אפשרות להגיע להסכמות?

״במקרה כזה, ובזכות הניסיון המקצועי שלנו, אנחנו עושים כל מה שנדרש כדי לנהל באופן הטוב ביותר את ההליכים המשפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, לרבות ניהול דיוני הוכחות וחקירת עדים ומומחים. כל זאת, על מנת להביא את הלקוח שלנו אל היעד הרצוי ובעזרת מקסימום של אסרטיביות ומקצועיות. אפשר לסכם זאת כך", מסיים עו"ד מלכיאלי בחיוך, "בהצלחה לצד שכנגד...".

(צילום: שאטרסטוק) 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
דן מלכיאלי - משרד עורכי דין ונוטריון

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה