zap group mishpati logo

לא כל שמחה מושלמת - אבל יש את מי לתבוע

הסאונד בחגיגת בר המצווה היה מזעזע, ואי אפשר היה לשמוע את הברכות של המשפחה? אפשר להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
לא כל שמחה מושלמת - אבל יש את מי לתבוע

שמלת הכלה נקרעה במהלך הריקודים? לא היו מספיק מנות בשריות לאורחים? הסאונד בחגיגת בר המצווה היה מזעזע, ואי אפשר היה לשמוע את הברכות של המשפחה? אפשר להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.
בית המשפט לתביעות קטנות דן במגוון נושאים, ביניהם תביעות בשל תקלות שהתרחשו באירועים ובשמחות.

הגשת תביעה
כאשר אנו חוגגים אירוע בעל משמעות בחיינו, כמו: חתונה, ברית, חגיגת בר מצווה או בת מצווה, אנו מצפים שהכל יתנהל כשורה, כפי שציפינו, כפי שהובטח לנו, ולא מוכנים לקבל אפשרות אחרת. חשוב לדעת, שאם בכל זאת נגרם לנו איזשהו נזק, ולא הכל "הלך חלק", יש לאן לפנות. אפשר להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בסכום של עד 30,1000 שקלים, ולדרוש כי נותן השירות יפצה אותנו על הנזק שנגרם לנו.
אמנם את הגלגל לא נוכל להחזיר לאחור, אבל אולי נוכל לקבל סכום מסוים, שייפסק לזכותנו בבית המשפט, אשר יקל מעט על עגמת הנפש.

ביהמ"ש פסק פיצויים
הדוגמאות למקרים שבהם הוגשו תביעות במקרה של אכזבה מאירוע הן רבות. כאשר התביעה הייתה מוצדקת, והוכחה כראוי, ביהמ"ש קיבל אותה ופסק פיצויים לזכות התובעים. כך למשל:

• כלה ששכרה שמלת כלה בחנות של מעצבת ירושלמית ידועה, נחרדה לגלות במהלך חתונתה כי השמלה נפרמה ואף גרמה לפצעים לגופה בשל התעקמות עצמות המחוך. היא הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, וקיבלה פיצויים של 8,500 שקלים (כולל הסכום ששילמה עבור השמלה). ביהמ"ש הדגיש כי חתונה היא אירוע חד-פעמי ומרגש, וברור כי הכלה מעוניינת להיראות במיטבה במהלך האירוע, וכי חשיבותה של שמלת הכלה רבה מאוד. (מנסנו מזל נ' מזרחי אודליה)

• אשה שחגגה באולם בר מצווה לבנה הגישה תביעה נגד חברת הקייטרינג, בטענה כי כמות האוכל בקושי הספיקה למחצית מהאורחים, האוכל היה ברמה נמוכה, חלק ממה שהוזמן כלל לא סופק והבשר לא היה מבושל מספיק. ביהמ"ש קיבל את הטענות, וקבע כי חברת הקייטרינג לא נערכה כראוי לאירוע וכשלה בהפקתו, וכי נגרמה עגמת נפש רבה לתובעת ולבני משפחתה. ביהמ"ש פסק לתובעת פיצוי של 15,000 שקלים. (ויימן גילה נ' איציק עגלות ודוכני מזון).

• בני זוג שהתחתנו הגישו תביעה נגד הצלם שצילם את חתונתם. לטענתם, הצילומים לא היו באיכות טובה, חלק מהתמונות היו שרופות והסאונד בקלטת הוידאו ותקליטורי ה-D.V.D    לא היה תקין. ביהמ"ש קיבל את התביעה, וקבע כי מגיע לתובעים פיצוי של 2,500 שקלים. (יעקובנקו סיגל נ' סיבליה ליאור- צילום אירועים).
במקרים אחרים, כאשר התביעה לא הייתה מוצדקת, ולא לוותה במסמכים וצילומים המאמתים אותה, היא נדחתה והתובעים חויבו בהוצאות.

על כן, לפני שמזדרזים להגיש תביעה בשל אכזבה מאירוע או שמחה כדאי לשקול האם באמת יש מקום וטעם להגיש אותה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה