zap group mishpati logo

נאנסת תקבל פיצויים של 500,000 שקלים

בחורה שנאנסה במחסן חשוך תקבל פיצויים של חצי מליון שקלים. כך קבע ביהמ"ש המחוזי בחיפה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
31.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נאנסת תקבל פיצויים של 500,000 שקלים

ביהמ"ש המחוזי בחיפה פסק לזכותה של נאנסת פיצויים בסך של 500,000 שקלים. זאת, במסגרת תביעה אזרחית שהגישה הנאנסת נגד האדם שהורשע בביצוע העבירות נגדה. הפיצויים נפסקו בנוסף על הפיצויים שנפסקו לטובתה בהליך הפלילי. כמו-כן ביהמ"ש חייב את המורשע באונס לשלם לתובעת את הוצאותיה בסך של 50,000 שקלים.

האונס התרחש בשנת 2006- התובעת הייתה בת 15.5 והנתבע בן 16. הוא גרר אותה למחסן חשוך ואנס אותה באיומי סכין. האונס התבצע על רקע היכרות קודמת וטענה לנקמה. בהליך הפלילי, הנאשם (הוא הנתבע) נדון, בין היתר, למאסר לתקופה של 7 שנים, מתוכן 5 בפועל. כמו-כן הנאשם חויב לפצות את התובעת ב-50,000 שקלים.
בפסק דין זה, אשר ניתן על דרך הפשרה, ציין סגן הנשיא השופט ברלינר, כי ע"פ פסיקת ביהמ"ש העליון, אין לפסוק פיצויים עונשיים במקרים שמקורם ברשלנות, אפילו אם מדובר ברשלנות חמורה, אך כאשר מדובר בעבירות פליליות, אפשרי שביהמ"ש יפסוק פיצויים עונשיים. ע"פ ביהמ"ש העליון, ניתן יהיה לפסוק פיצויים עונשיים גם לאחר ענישה פלילית במקרים חריגים שבחריגים.

מקרה "חריג שבחריגים"
 מקרה זה, קבע השופט, נמנה עם קבוצת המקרים ה"חריגים שבחריגים" המצדיקים פסיקת פיצוים עונשיים לאחר ענישה פלילית (הנתבע נדון, כאמור, למאסר בפועל), והבסיס לכך נמצא בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. "כבודה של התובעת נפגע קשות על ידי האינוס", כתב השופט בפסק הדין. "כבוד זה, מסופקני אם ניתן יהיה להשיב לה על ידי פסיקת פיצויים בראשי הנזק השונים, לרבות בראש הנזק הלא ממוני אשר ביכולתם להשיב במידת מה את המצב לקדמותו, אך עדיין המצב המושב בעקבות פיצויים כאלה הוא רחוק ביותר ממצבה של תובעת שנאנסה כפי שהיה לפני מעשה האינוס".

לפיכך, קבע השופט כי הנתבע ישלם לתובעת פיצויים של 500,000 שקלים וכן הוצאות של 50,000 שקלים. (ת"א 13552-03-09 פלונית נ' פלוני).
• ב"כ התובעת: עו"ד גב' מישאל
• ב"כ הנתבע: עו"ד שאהין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה