zap group mishpati logo

הוצאות גבייה ותשלום שכר טרחה של עורך דין

האם תשלום חוב גורר בהכרח גם תשלום ריבית ושכ"ט עו"ד? עו"ד גיא סגלוביץ', מנהל פורום תביעות כספיות בפורטל משפטי, משיב על שאלה שנשאלה בפורום

מאת: מערכת משפטי
07.01.14
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הוצאות גבייה ותשלום שכר טרחה של עורך דין

שאלה שנשאלה בפורום תביעות כספיות ועוסקת בתשלום חוב.

שאלה: חברה לניהול בתים שלחה לי מכתב, בו נאמר שיש לי חוב משנת 2011 לתשלום מיסי ועד של חודש אחד. המכתב נשלח על ידי עו"ד ונדרש לשלם שם ריבית ושכר טרחה של עורך דין.
זו הפעם הראשונה שאני מיודע כי יש לי חוב. שלמתי את החוב כולל הצמדה וריבית ועכשיו עוה"ד דורש שכ"ט. האם אני צריך לשלם?

תשובה: מכיוון שאתה מציין ששלמת את החוב, יש להניח כי אתה מכיר בו. לא פירטת מי זו החברה לניהול בתים אשר דרשה את החוב. האם זו חברה הנוגעת לבית בו אתה גר? האם מדובר בנכס אחר בבעלותך, אשר היה מושכר ואתה סברת כי השוכר הוא ששלם את חובך?

עלויות גבייה

אני סבור כי בהחלט אפשר לפנות לחברה ולהביא לידיעתה, כי כחברה המנהלת את הבית, מצופה ממנה כי תבצע את הליך הגביה וכן תיידע את החייב בדבר החוב. מכאן, במידה שלא עשתה כן, וככל שהליך הגביה באמצעות עו"ד היה מיותר ולא נחוץ ואף בלעדיו הייתה משלם את מה שמגיע ממך, הרי שיהיה נכון שהם יספגו את עלויות הגביה.
אלא, שאם הנתונים שונים והצורך בפניה לעו"ד לצורך הגביה נובע מהתנהגות שלך, אז אתה גרמת להוצאה ולפיכך אתה צריך לשלם.


עוד עליך לבדוק, האם יש הוראות מפורשות בתקנון הבית המשותף או בהסכם עם חברת הניהול המחייבים את תשלום ההוצאה. במקרה כזה יש לפעול בהתאם לאמור שם.
לסיכום, לפני שניתן לבדוק את הנושא, עליך לאסוף את כל הניירת הרלבנטית (הסכמים, דרישות חוב וכו') ולבדוק את המסמכים אל מול פרטי המקרה. מכיוון שאני מניח שעלויות הגביה נמוכות, אזי יהיה זה הוגן לצפות מחברת הניהול שלא לגבות אותן ממך ולסיים את הפרשה.

עוד בנושא:

שכר טרחה של עורך דין/ המדריך

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • פרעת את החוב? "פרעתי" טענת?

    פרעת את החוב? "פרעתי" טענת?

    טענת "פרעתי" היא טענה שחייב בהליכי הוצאה לפועל יכול לטעון אם הוא מלא אחר פסק הדין שניתן נגדו, או אם ישנן סיבות שפוטרות אותו מלבצע את פסק הדין.
    2 דק'
  • פשיטת רגל: מה עובר על חייב שיורד מנכסיו?

    פשיטת רגל: מה עובר על חייב שיורד מנכסיו?

    מונחים יבשים כמו הפטר, פשיטת רגל, נושים והסדר חוב מגלמים בתוכם משמעויות אין ספור עבור מי שעומד במרכזו של משבר כלכלי שמאיים למוטט את חייו. הנושים, ההגבלות, האיומים והלחצים מכל עבר לוחצים לא רק את הארנק ואת חשבון הבנק אלא גם את הרוח והנשמה. מוצא אפשרי של אדם שיורד מנכסיו ונושים רבים מתדפקים על דלתותיו הוא לבקש להיות מוכרז כפושט רגל. מה זה אומר? מתי ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל? כיצד מסייע עורך הדין בנושא ואיך כל זה יכול להקל על פושט הרגל?
    8 דק'
  • שיקום כלכלי - העמותות שעושות לכם סדר בחשבון הבנק

    שיקום כלכלי - העמותות שעושות לכם סדר בחשבון הבנק

    כל המידע על הליכי חדלות פירעון וחוק שיקום כלכלי, כולל העמותות שיעזרו לכם בחינם לסגל התנהלות כלכלית נכונה ולהימנע מחובות, הלוואות ומינוס
    8 דק'