zap group mishpati logo

ביטוח משכנתא

קניתם דירה? מזל-טוב! "לא ממש", אתם אומרים- "הבנק עזר לנו לא מעט". כלומר: לקחתם משכנתא מהבנק כדי שתוכלו לקנות את הדירה שרציתם. ומה עכשיו? האם צריך לבטח את המשכנתא? מהו בעצם ביטוח משכנתא? האם חייבים לרכוש אותו?

מאת: מערכת משפטי
16.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביטוח משכנתא

שני רכיבים

ביטוח משכנתא מורכב משני סוגים של ביטוח: ביטוח חיים וביטוח משכנתא למבנה.

• ביטוח חיים במסגרת ביטוח המשכנתא הוא ביטוח נפרד מביטוח החיים שרכשתם במסגרת העבודה, למשל. מדובר בביטוח שמחזיר לבנק את הלוואת המשכנתא במקרה שאחד או יותר מהלווים נפטר. כאשר לוקחים משכנתא, ביטוח זה הוא ביטוח חובה מבחינת הבנק, שכן כך הבנק מבטיח את עצמו, ודואג לכך שהכסף שהלווה יחזור אליו בסופו של דבר, גם אם יתרחש אירוע לא צפוי כמו מוות.

• ביטוח משכנתא למבנה-ביטוח זה מיועד למקרים שבהם נגרם למבנה של הבית נזק כלשהו- לקירות, לרצפה, נזקי צנרת וכיו"ב. ביטוח משכנתא למבנה לא כולל את החפצים שנמצאים בתוך הנכס, אלא רק את הנכס עצמו. זהו חלק חשוב של הביטוח, מכיון שלפעמים מתרחשים אירועים לא צפויים, שהתוצאות שלהם עלולות להיות גורליות. כך שאם למרבה הצער הבית שלכם נפגע מנזקי טבע או מבעיות בצנרת, למשל, ביטוח המשכנתא יבטיח לכם תשלום מלא על תיקון הנזק שנגרם.

הבנק מעוניין להבטיח את שלמות הנכס שלכם, מכיון שהדירה שלכם מהווה בטוחה עיקרית להחזר ההלוואה. במקרה שלא תוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא, הבנק ישתמש בבטוחה שלו, כלומר: בביטוח המשכנתא, וימכור את הדירה שלכם. לאחר שהוא יקבל את סכום הכסף המגיע לו, העודף יועבר אליכם.

השוואות מחירים

בשוק קיימת תחרות רבה בתחום ביטוח המשכנתא. כדאי להשוות מחירים (באינטרנט, דרך סוכני הביטוח וכד') כדי לבחור בביטוח משכנתא שמתאים לצרכים שלכם ולנכס שלכם. אפשר לומר, כי ביטוח החיים הוא חלק קבוע במסגרת ביטוח המשכנתא, אך ביטוח משכנתא למבנה משתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה. לא כל נזק מכוסה בכל חברת ביטוח, ועל כן יש חשיבות רבה לבדיקה מעמיקה של הביטוח המוצע לכם.

שימו-לב: אם אתם קונים בית ישן, חשוב כי ביטוח המשכנתא שלכם יכלול כיסוי במקרה של נזקי צנרת, משום שנזקים אלו נפוצים במיוחד בבתים ישנים.

לקבלת יעוץ משפטי בתחום נדל"ן פנו אל עורכי דין מקרקעין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים