zap group mishpati logo

אסף אמדורסקי יפצה צלם חובב ב-30,000 שקלים

הזמר אסף אמדורסקי ישלם לצלם חובב פיצוי של 30,000 שקלים. זאת, בשל הפרת זכות היוצרים של הצלם וזכותו המוסרית בצילומים שצילם בזמן הופעה של אמדורסקי. כך קבע לאחרונה בימ"ש השלום בת"א.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
01.06.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אסף אמדורסקי יפצה צלם חובב ב-30,000 שקלים

אמנון שוחט, עובד חב' הייטק וצלם חובב, הגיע למופע של אסף אמדורסקי בתאטרון "תמונע" בת"א, ב-15 ביולי 2005, וצילם תמונות רבות של אמדורסקי.
שוחט שלח לאמדורסקי במייל את הצילומים שצילם, והסכים שהזמר וחברת ההפקה שייצגה את אמדורסקי יעשו שימוש בתמונות, אך התנה זאת בהסכמתו מראש לכך ובציון שמו על התמונות.

להפתעתו של שוחט, הוא גילה כי תמונות שצילם בהופעה מופיעות באתר של אמדורסקי ללא ציון שמו, וכך גם ברשת החברתית MySpace.

בשל כך, הגיש שוחט תביעה לבימ"ש השלום בת"א, וטען כי חב' ההפקות ואסף אמדורסקי הפרו את זכות היוצרים שלו ואת זכותו המוסרית כאשר העלו עשרה תצלומים לפחות מבלי לקבל את רשותו או לציין לידם את שמו.

אמדורסקי מצידו, הגיש תביעה נגדית במסגרתה טען, כי הצלם צילם אותו במופע  מבלי לקבל את רשותו, ובכך הפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות.

הזכויות של הצלם הופרו
סגנית הנשיא השופטת שושנה אלמגור קיבלה את התביעה של שוחט באופן חלקי, וחייבה אותו לשלם לאמדורסקי פיצוי של 30,000 שקלים (20,000 שקלים בשל הפרת זכויות יוצרים בשתי הזדמנויות שונות ו-10,000 שקלים בשל הפרת הזכות המוסרית).

נקבע, כי אמדורסקי היה מודע לכך שיש לתת הכרה ליוצרי יצירות כגון אלו של שוחט, ומשלא ציין את שמו של שוחט ליד התמונות, הפר את זכות היוצרים וזכותו המוסרית של שוחט ביצירה.

התביעה של אמדורסקי לפגיעה בפרטיותו נדחתה, שכן לא הוכח כי פרטיותו נפגעה. "במקרה דנא", כתבה השופטת, "ביכר אמדורסקי, שהוא ידוען, לפרסם בעצמו את התצלומים שצילם שוחט".

גם התביעה של שוחט נגד חברת ההפקות נדחתה, משנקבע כי הצגת התצלומים בשני האתרים לא נעשתה מטעמה.

בסיכום, אמדורסקי חויב לשלם לשוחט פיצוי של 30,000 שקלים וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 8,000 שקלים.

(ת"א 10560/08 שוחט נ' שמש).

• ב"כ התובע: עו"ד יריב קדם
• ב"כ הנתבעים: עו"ד רפי שפטר

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום קניין רוחני

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה