zap group mishpati logo

בקרוב: זכות קדימה במעבר חצייה גם לרוכבי אופניים!

נסעת במכוניתך, התקרבת למעבר חצייה וראית הולך רגל שרוצה לחצות את הכביש. מה תעשה? האם תיתן זכות קדימה? ברור, זו חובה שחלה עליך ע"פ הדין. ואם תראה רוכב אופניים- האם גם תצטרך לעצור? בקרוב כן!

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
27.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
בקרוב: זכות קדימה במעבר חצייה גם לרוכבי אופניים!

כיום על כל נהג חלה חובה לתת זכות קדימה במעבר חצייה להולכי רגל. החובה חלה רק ביחס להולכי רגל. ע"פ התקנות, כיום נהג שמתקרב למעבר חצייה חייב "לאפשר להולך רגל להשלים את חציית הכביש בבטחה, ואם יש צורך אף לעצור את רכבו לפני המעבר".

לא אפשרת להולך רגל לחצות בבטחה את הכביש ולא נתת לו זכות קדימה? אתה צפוי לשלם קנס וייתכן כי תקבל נקודות. כיום, הקנס על אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה עומד על 500 שקלים, בתוספת 4 נקודות חובה.
התייעצו עם עורך  דין תעבורה

ההצעה שהוגשה לאחרונה
ע"פ הצעתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנהגים יחויבו לתת זכות קדימה במעבר חצייה גם לרוכבי אופניים. ההצעה הוגשה לאחרונה, ב-16.6.2010, לאישורה כתקנה ע"י ועדת הכלכלה של הכנסת. כלומר: לא עוד זכות קדימה להולכי רגל בלבד, אלא גם לרוכבי אופניים.

בהקשר זה יש לציין, כי  תקנות התעבורה מחייבות את רוכב האופניים לרכוב קרוב ככל האפשר לשפה הימנית של הכביש. חל איסור על רוכב האופניים לרכוב על מדרכה או בדרכים שמיועדות להולכי רגל בלבד.

כמו-כן, מותר לרוכבי אופניים לרכוב בשבילים מיוחדים לאופניים שסומנו בתמרור מיוחד.

ע"פ האתר של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לפני כמה שנים, משרד התחבורה השלים קובץ תקנות מיוחד להקמת מסלולים לרוכבי אופניים. הקובץ הופץ בין כל הרשויות בארץ במטרה לעודד רשויות מקומיות להקים בתחומן מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים