zap group mishpati logo

המונית פגעה בניידת המשטרה - הנהג ישלם פיצויים

ביהמ"ש חייב נהג מונית לשלם למשטרה פיצויים של 911 שקלים ושכ"ט עו"ד של 500 שקלים בשל כך שנוסע ברכבו שפתח את הדלת פגע בניידת משטרה אשר עברה מימין למונית.

מאת: מערכת משפטי
30.08.10
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
המונית פגעה בניידת המשטרה - הנהג ישלם פיצויים

בימ"ש השלום בת"א דן לאחרונה בתביעה לתשלום פיצויים על נזקים שנגרמו לניידת משטרה באירוע של תאונת דרכים באשקלון , בה היה מעורב נהג מונית.

ליעוץ בנושא תאונות, צרו קשר עם עורכי דין נזיקין

התאונה קרתה ב-27 באפריל בשנת 2008 בשעה 9:30, כאשר ניידת המשטרה אשר הייתה בתפקיד נסעה בפארק אשקלון, שם התקיימו חגיגות המימונה. בשלב מסוים עברה הניידת מימין לרכב של נהג המונית הנתבע, ואז נוסע במושב האחורי של המונית פתח את הדלת אשר פגעה בדופן שמאל של הניידת וגרמה נזק.

שוטרת מטעם התביעה העידה בביהמ"ש, כי היא נכנסה למתחם החניה בפארק הלאומי באשקלון, וביקשה להחנות את הניידת מימין למונית של הנתבע אשר כבר חנתה שם ובה הנוסעים, אך כאשר היא החנתה את הניידת, לפתע נפתחה הדלת האחורית הימנית של המונית ופגעה בניידת.

הנהג הנתבע טען, כי התאונה לא אירעה באשמתו, וכי השוטרת לא שמה לב לכביש, נסעה ו"התפרצה" לתוך הדלת של המונית.

נהג המונית לא נזהר
השופט חאג' יחיא פרש את תקנה 80 לתקנות התעבורה, אשר קובעת כי:" לא יפתח אדם את דלתו של רכב אלא לאחר שנקט כל אמצעי הזהירות הדרושים להבטחת שלומם של עוברי דרך" כך שהנוהג ברכב אחראי לפתיחת הדלת גם אם לא הוא פתח אותה בעצמו ,אלא נוסע ברכבו, שכן עליו לוודא כי דלת לא תיפתח לכיוון בו מתנהלת תנועת כלי רכב, כדי שלא לגרום להפרעה לתנועה או פגיעה ברכב.

בהתאם לכך, נקבע שנהג המונית עבר על התקנה ונהג באופן רשלני ובחוסר זהירות.
עם זאת, נקבע כי ניידת המשטרה נצמדה יותר מידי למונית, וגם בכך יש רשלנות.

בהתאם לכך, נפסק כי יש לחלק את האחריות לתאונה, כך שנהג המונית ישא ב- 70% מהאחריות והמשטרה ב- 30% מהאחריות. סך כל הנזק הועמד על 1302 שקלים, ובהתאם לחלוקת האחריות, נהג מונית חויב לשלם למדינה סכום של 911 שקלים וכן שכ"ט עו"ד של 500 שקלים.

(תא"מ 155783-09 מדינת ישראל נ' כהן ואח')

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה