zap group mishpati logo

מכשיר המדידה לא היה מכויל - כתב האישום יבוטל/ סקירת פסק דין

ביהמ"ש לתעבורה באשדוד ביטל לאחרונה כתב אישום נגד נהג שהואשם בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, בשל כך שלא בוצע כיול במכשיר הממל"ז.

מאת: מערכת משפטי
02.09.10
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
מכשיר המדידה לא היה מכויל - כתב האישום יבוטל/ סקירת פסק דין

בימ"ש השלום לתעבורה באשדוד דן בבקשת נאשם בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת לביטול כתב האישום מטעמים של הגנה מן הצדק, בשל אי כיול מכשיר הממל"ז באמצעותו נמדדה מהירות הנסיעה המיוחסת לו בכתב האישום.

השופט אריאל ברגנר ציין, כי בתי המשפט השונים נתנו בחודשים האחרונים מספר החלטות בעניין זה, הקובעות כי לאור עובדת כי כיול המכשיר, תוצאות המדידה שנעשות באמצעותו אינן יכולות לבסס הרשעה.

השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה, וקבע כי משטרת ישראל אינה מכיילת את המכשיר, ובמקום לפעול עפ"י הכרעות בתי המשפט לתעבורה ובית המשפט המחוזי, היא מעדיפה להתעלם מהן ולהמשיך ולדרוש הרשעות על בסיס נתונים שאינם אמינים.

נתפסת נוהג במהירות מופרזת? - פנה לקבלת יעוץ משפטי מטעם עורך דין תעבורה

המשטרה משתמשת לרעה בהליכי משפט

"העובדה שגם לאחר שניתנו פסקי דין בעניין זה ע"י בתי המשפט לתעבורה וגם לאחר פסה"ד בתיק דומב ממשיכה משטרת ישראל לדרוש הרשעת נהגים על סמך תוצאות מכשיר שלא כויל, כך שאין כל בטחון באשר לאמינות המדידה, מהווה לדעתי לשימוש לרעה בהליכי משפט וגורמת לחוסר אמון הציבור, לחוסר הגינות ולחוסר יעילות", כתב השופט בפסק הדין.

בהתאם לכך נקבע, כי יש לבטל את כתב האישום. השופט הוסיף, כי בנסיבות העניין היה מקום לפסוק הוצאות כנגד המדינה בשל ניהול הליך סרק, אך מכיון שב"כ הנאשם לא ביקש הוצאות, הוא לא יפסוק אותן.

עוד בנושא:

נהיגה במהירות מופרזת - שאלות ותשובות מומחה הפורום

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(תת"ע 2528-04-10 מדינת ישראל נ' גויטע גבעתי)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים