zap group mishpati logo

הטיפול להעלמת נימים ברגליים לא הצליח - המכון יפצה

ביהמ"ש חייב מכון בבאר-שבע לפצות מטופלת בשל נזקי גוף שנגרמו לה בטיפול להעלמת נימים ברגליים. "אם מדובר בטיפול שיש בצידו סיכונים וכאבים, מן הראוי שהדברים יובהרו לכל מטופל ברחל בתך הקטנה", נכתב בפסק הדין.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
05.09.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הטיפול להעלמת נימים ברגליים לא הצליח - המכון יפצה

ויקטוריה בורוכוביץ'  הגישה תביעה נגד ניאזוב לליה מכון וולפסון בע"מ בבאר-שבע על סך 30,100 שקלים בשל נזקי גוף שנגרמו לה בטיפול להעלמת נימים ברגליים.

לטענת התובעת, היא שלמה 5,000 שקלים תמורת טיפול שאמור היה להמשך שש פגישות. לדבריה, הובטח לה ע"י המזכירה במקום, כי מדובר בהצלחה של 100% ללא כאבים. בפועל, לטענתה, מדובר היה במכשיר חדש ובמטפלת לא מנוסה, ולכן היא סבלה מכאבים רבים. כעבור כמה טיפולים היא ביקשה שתגיע רופאה לבצע את הטיפול, וכך היה. באחד הטיפולים אף התפוצץ נים מתחת לעור והותיר צלקת שלדבריה נותרה עד היום.

למציאת עורכי דין בתחום נזקי גוף באינדקס משפטי החדש


הנתבעת טענה בכתב ההגנה, כי כמות הטיפולים ורף הכאב, משתנים ממטופל למטופל. הנתבעת הוסיפה וטענה, כי התובעת קיבלה אמנם 10 טיפולים, אולם כיוון שחלקם היו חלקיים, כלל הטיפול היה שווה ערך לשלושה טיפולים מתוך הששה שהובטחו. למרות זאת, התובעת הפסיקה את הטיפול ללא הודעה מוקדמת, ודרשה החזר כספי מלא.

הסכנות והכאבים לא הובהרו למטופלת

השופט אור אדם מביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע קבע, כי מהעדויות עולה שלא הובהרו לתובעת כהלכה הסכנות שבטיפול והכאבים הצפויים, ומכאן הפתעתה והפסקת הטיפול.

" אם מדובר בטיפול שיש בצידו סיכונים של כאבים ושל פגיעה אחרת בנימים, מן הראוי שהדברים יובהרו לכל מטופל ברחל בתך הקטנה, וזאת לא נעשה בענייננו", קבע השופט.

עוד נקבע, כי הטיפול שעברה התובעת היה לקוי (לא בכדי זומנה רופאה מנוסה יותר ללוות את המשך הטיפול), ועל כן זכותה הייתה להפסיק את הטיפול, לדרוש החזר תמורת יתרת הטיפול ופיצוי בשל הכאבים שנגרמו לה.

לאור האמור נפסק, כי הנתבעת תחזיר לתובעת מחצית מהסכום ששלמה בסך 2,500 שקלים, עבור מחצית מהטיפול שטרם קיבלה. כמו-כן, נפסק לזכות התובעת פיצוי גלובאלי בגין כאב וסבל בסך 1,800 שקלים. בסך הכל חויבה הנתבעת לשלם לתובעת 4,300 שקלים ועוד הוצאות משפט של 350 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 1592-09 בורוכוביץ' ויקטוריה נ' מכון וולפסון)

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים