zap group mishpati logo

ביהמ"ש קיבל את ערעור המשטרה - רף השכרות יעמוד על 290 מק"ג

הואשמתם בנהיגה בשכרות? שימו לב: ביהמ"ש קבע, כי רף השכרות בבדיקת ינשוף יעמוד על 290 מק"ג ולא על 400 מיקרוגרם.

מאת: מערכת משפטי
14.10.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביהמ"ש קיבל את ערעור המשטרה - רף השכרות יעמוד על 290 מק"ג

ביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל היום את ערעור המשטרה על פסק דינו של ביהמ"ש לתעבורה בעניין הרף לאכיפת עבירות נהיגה בשכרות, וקבע כי הרף יעמוד על 290 מיקרוגרם, ולא 400  מיקרוגרם, כפי שפסק בעבר בית המשפט לתעבורה.

רוצים לשאול שאלה בנושא? היכנסו עכשיו לפורום תעבורה

במרץ 2010 ניתן בביהמ"ש לתעבורה פסק דין, אשר זיכה נאשמת מביצוע עבירת שכרות.  כתב האישום הוגש בשל נהיגה בשכרות, על בסיס בדיקת ינשוף שהראתה רמה של 315 מק"ג אלכוהול. בפסק הדין נקבע, כי הרף הראוי לאכיפה הוא 400 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. המדינה לא השלימה עם תוצאת פסק הדין, והגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי.

טענתה העיקרית של המדינה הייתה, כי "מקדמי הביטחון" שקבע בית המשפט לתעבורה מחמירים יתר על המידה ואין להם הצדקה מדעית ועובדתית. בהמשך לכך, המדינה הציעה, כי הרף יעמוד על 290 מק"ג.

רף מחמיר של 400 מק"ג

ביהמ"ש המחוזי קבע בערעור, כי לא הייתה הצדקה לקבוע רף מחמיר של 400 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף, כדי למדוד מעבר לספק סביר את אמת המידה של 240 מק"ג הקבועה בדין.

נפסק, כי  ביהמ"ש לתעבורה צדק כשקבע, כי עומדת למכשיר חזקת אמינות, בין היתר נוכח הפעלתו במדינות רבות בעולם, וקבלתו ע"י בתי משפט בעולם. עם זאת נקבע, כי אין בחוות דעת המומחים שהוגשו לבית המשפט לתעבורה ובחישובים המתמטיים שנעשו (שחלקם נעדרו תמיכה) בסיס מספיק לקביעת רף של 400 מק"ג אלכוהול, וכי לא הייתה הצדקה להגדיל את "שולי הביטחון" יתר על המידה.

באשר למקרה נשוא הדיון, נקבע כי יש להחזיר את הדיון לביהמ"ש לתעבורה.

(עפ"ת 25457-04-10 מדינת ישראל נ' עינת מלכה עוזרי)

• ב"כ המערערת: עו"ד רונן יצחק, סגן לפרקליט מחוז ירושלים (פלילי)
ועו"ד יובל קדר, עוזר ראשי לפרקליט מחוז ירושלים (פלילי)
• ב"כ המשיבה: עו"ד דוד קולקר ועו"ד יוני שניאור

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים