zap group mishpati logo

דרכון בולגרי ועסקים בבולגריה - מידע חשוב

מהן הדרישות לקבלת דרכון בולגרי? כיצד שנת הלידה של ההורים ושהייה בבולגריה משפיעות על קבלת האזרחות שלי? ומהם התנאים לרכישת דירה בבולגריה? אתם שאלתם, אנחנו ענינו

מאת: עו"ד מריאנה עזיז
17.11.15
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
דרכון בולגרי ועסקים בבולגריה - מידע חשוב

יתרונות של דרכון בולגרי

שאלה: מה דרכון בולגרי נותן? האם אפשר ללמוד עם הדרכון בחינם בכל מדינה שאני אבחר בה באירופה? האם אוכל לעבוד היכן שארצה?

תשובה: הדרכון הבולגרי הוא דרכון אירופאי אבל עדיין יש מגבלות מסוימות. הכל תלוי באיזו מדינה מדובר ובאיזה תחום.

הוצאת אזרחות בולגרית בבולגריה

שאלה: אני רוצה לקבל אזרחות בולגרית. אני דוברת קצת את השפה. האם נסיעה לבולגריה וטיפול בכל הרישום יקצרו את התהליך של הקבלה של האזרחות?

תשובה:
תהליך קבלת אזרחות בולגרית נמשך 18 חודשים ומתחיל עם הגשת את המסמכים מתורגמים וקבלת מספר תיק במשרד המשפטים בסופיה-בולגריה.
אין ספק שאם תגישי את המסמכים בבולגריה ישירות ולא דרך שגרירות בולגריה, זה יקצר את הזמן עבור קבלת מספר תיק.
חשוב לדעת, שגם אחרי קבלת תעודת אזרחות, נסיעה לבולגריה יכולה לקצר גם המשך של התהליך עבור רישום בעירייה וקבלת דרכון ות.ז.

יליד בולגריה בלי תעודות

שאלה: אבא שלי נולד בבולגריה והוא הגיע לארץ בפברואר 1948 , אבל אין לו תעודות שמראות שהוא יליד בולגריה.
האם ללא התעודות יקח זמן רב יותר לקבל אזרחות? כמה זמן יקח לקבל את האזרחות שלי אחרי שהוא יקבל את שלו?

תשובה: חשוב לבדוק זכות הראשונה של אביך לקבל אזרחות בולגרית. חוק האזרחות מאפשר קבלת אזרחות בולגרית בחזרה של אנשים שעזבו את בולגריה בין חודש מרס 1948 לבין חודש נובמבר 1950.חוסר המסמכים הוא לא בעיה. הליך קבלת האזרחות וקבלת ת.ז. ודרכון בולגריים שלך לוקח בערך שנה וחצי. 

הורים ילידי בולגריה וקבלת אזרחות בולגרית

שאלה: שני ההורים שלי ילידי בולגריה, ושניהם עלו לארץ כשהיו ילדים. אבא שלי עלה לארץ בשנת 55 כשהוא היה בן 5 ואמא שלי עלתה לארץ ב-54 כשהיא הייתה בת שנתיים. האם אוכל לקבל אזרחות בולגרית?

תשובה: הורים שלך לא יכולים לקבל אזרחות בולגרית בהליך קצר כי הם עזבו את בולגריה אחרי 1950. הם יכולים לקבל בחזרה אזרחות בולגרית לאחר שיחיו בבולגריה במשך 3 שנים. רק לאחר שאחד מההורים שלך יחשב כאזרח בולגרי, תוכלי להגיש בקשה לאזרחות בולגרית.

מעקב אחר סטטוס אזרחות

שאלה: הגשתי מסמכים וקיבלתי מספר תיק. הבנתי מחבר שניתן לעקוב אחרי הסטטוס שלי אונליין. האם זה נכון?

תשובה: יש אתר של משרד המשפטים בבולגריה שאפשר לקבל בו מעט מאוד מידע לגבי הסטטוס של התיק. רוב הזמן מקבלים מידע שתיק נמצא בטיפול עד שסגן נשיא בולגריה חותם ויש את המספר תעודת האזרחות.

עו"ד מריאנה עזיז עונה על שאלות בנושא - מי יכול לקבל אזרחות בולגרית?

רכישת דירה בבולגריה

שאלה: אני עובד אונליין עם חברה . אני מעוניין לקנות דירה בבנסקו ולחיות שם. האם אני יכול לחיות שם ללא הגבלת זמן עם דרכון ישראלי? האם יש אפשרות לקבל אשרת שהיה ארוכה במקרה של רכישת נכס?

תשובה: לישראל הסכמי פטור הדדי מאשרות ביקור עם מדינת בולגריה. חשוב להדגיש, כי הפטור חל רק על אשרות ביקור ועל דרכונים עד 90 יום כל חצי שנה, שמתחילים לספור מהכניסה הראשונה. אם אתה רוצה לקבל אשרה לתקופה יותר ארוכה, צריך לבקש וויזה D ואחר כך תושבות. לגבי רכישת בעלות על הנדל"ן בבולגריה, צריך להיות סכום של לא פחות מ -600000 לב .

ראיון בבולגרית כתנאי לאזרחות

שאלה: אני לא מדברת בולגרית למרות שיש לי סבתא בולגריה. אני רוצה שתהיה לי אזרחות בולגרית, וביררתי ואמרו לי שצריך לעבור ראיון בבולגרית שכן זה אחד מתנאי הקבלה. אני לא יודעת בולגרית, האם אפשר לעקוף את הריאיון?

תשובה: ההליך לרכישת אזרחות בולגרית לא קשור לראיון. לא חובה לדעת את השפה הבולגרית. בשגרירות הבולגרית מתנהל את הראיון באנגלית או בעברית.

השקעה בבולגריה

שאלה: אני לא זכאי לקבל אזרחות בולגרית, שכן אני לא עומד בקריטריונים לקבלת האזרחות. אני חושב על לפתוח עסק בבולגריה עם השקעה כספית שלי שם. האם השקעה כספית שלי יכולה לעזור לי לקבל אזרחות, ואם כן מה גובהה של ההשקעה הנדרשת? האם אצטרך לשהות רוב ימות השנה בבולגריה או שאני יכול להפעיל אנשים מקומיים שינהלו את העסק ולהגיע לשם מספר פעמים בשנה כדי לקבל את האזרחות?

תשובה: אדם שאינו אזרח בולגרי ועומד בדרישות של החוק, יכול לקבל אזרחות בולגרית על ידי התאזרחות אם:

1. הוא בגיר;

2. לא הורשע בעבירה על ידי בית משפט בולגרי; 

3. לא פחות משנה קיבל אישור תושבות קבע בבולגריה על פי חוק על זרים והגדיל את ההשקעה באותם התנאים של החוק לשווי של לפחות 2 מליון לב

פתיחת עסק בבולגריה

שאלה: אנחנו מתכננים לעבור לשנתיים לבולגריה עקב רילוקיישן של בעלי. לי יש עסק משלי לבניית ציפורניים שימשיך לפעול פה בארץ עם שותפה, ואני רוצה לפתוח שם סלון לבניית ציפורניים למשך הזמן שנהיה שם. האם זאת השקעה שכדאי לעשות אם מדובר בזמן יחסית קצר ומוגבל? אם אחליט לפתוח עסק אילו מיסים אצטרך לשלם שם אם בכלל לפני פתיחת העסק ותוך כדי?

תשובה: את יכולה לפתוח חברה לתקופת שהייה בבולגריה. מס הכנסה לחברה הוא 10%. מס הכנסה ליחידים הוא גם 10%. 

לידה בבולגריה ושהות של שנה בבולגריה

שאלה: אבא שלי נולד בשנת 1949 בבולגריה ושנה אחרי כן ההורים שלו עלו לארץ כשהוא היה תינוק. האם זה נכון שמכיון שאבא שלי רק נולד בבולגריה ולא גדל שם, אין לו אזרחות בולגרית?

תשובה: כל אחד שעזב את בולגריה , לא משנה באיזה גיל, וקיבל אזרחות אחרת, אבד אזרחות בולגרית.
אביך צריך לבדוק קודם את תאריך העזיבה מבולגריה. אחת מהסיבות לקבלת אזרחות בולגרית בחזרה היא, האם עזב בולגריה בין חודש מרץ 1948 לבין חודש נובמבר שנת 1950 כולל. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • כך תשיגו אזרחות פורטוגלית - מדריך

    כך תשיגו אזרחות פורטוגלית - מדריך

    בזכות תיקון לחוק, הפכה השגת אזרחות פורטוגלית אפשרית לאלפי ישראלים. מאות כבר קיבלו אזרחות פורטוגלית. מה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות, ולמי זה כדאי?
    6 דק'
  • ויזה לארה"ב ואזרחות אמריקאית - שאלות ותשובות

    ויזה לארה"ב ואזרחות אמריקאית - שאלות ותשובות

    אילו טפסים צריך להביא לראיון בשגרירות? האם במידה שאין לי עבודה קבועה, אקבל סירוב להוצאת ויזה? האם לצורך טיול קצר בארה"ב יש הכרח לעבור את כל התהליך לקבלת ויזה? שאלות אלו ואחרות נשאלו לאחרונה בפורום בפורטל משפטי. לפניכם מידע בנושא
    7 דק'
  • אזרחות ודרכון פולני - מדריך

    אזרחות ודרכון פולני - מדריך

    מי זכאי לקבל דרכון פולני? אילו סייגים יש לקבלת אזרחות פולנית? וכיצד נבחנת הזכאות לפיצויים ממשלת פולין? כל התשובות, לפניכם
    6 דק'