zap group mishpati logo

ביהמ"ש דחה עתירה, וחייב בשכ"ט עו"ד של 24,000 שקלים

דחיית עתירה בעניין תכנית לגבי שימוש במקרקעין, גררה איתה חיוב בשכ"ט עו"ד בסך של 24,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
25.11.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
ביהמ"ש דחה עתירה, וחייב בשכ"ט עו"ד של 24,000 שקלים

ביהמ"ש לעניינים מנהליים בבאר-שבע דחה לאחרונה עתירה של דלגית חב' לנכסים בע"מ, הבעלים והחוכרת של מקרקעין מסוימים המצויים בתחום איזור התעשיה המזרחי בבאר-שבע . על פי תמ"א 35 ותמ"מ 14/4 איזור התעשיה נמצא במרקם עירוני ויעודו הוא "איזור תעשיה מקומי". בתחום איזור התעשיה מצויות שתי חוות גז, האחת של אמישראגז והשניה של פז גז (להלן:"חוות הגז").

העותרת הגישה לועדה המקומית לתו"ב תכנית המתייחסת לשטח של כ- 24 דונם באיזור התעשיה, הכולל את המקרקעין שבהחזקתה ואינו כולל את שטח חוות הגז, שבין מטרותיה "שינוי יעוד שטח מאיזור תעשיה לאיזור משולב מסחר ומלאכה". הועדה דנה בתכנית והמליצה להפקידה. לאחר מכן התכנית נדונה בוועדת המשנה של הועדה המחוזית לתו"ב והוחלט להפקידה בהתקיים, בין היתר, התנאי הבא: "יקבע בהוראות התכנית שתנאי למתן היתרי בניה לתוספת הזכויות למסחר או לשימוש מסחרי, עפ"י תכנית זו, יהא סילוק מוקד הסיכון מחוות הגז". בהתאם להנחיה הנ"ל הגישה העותרת תכנית מתוקנת, שכללה את ההוראה הנזכרת ולאחר מכן הגישה התנגדות להכללת ההוראה האמורה בתכנית.

העותרת טענה, כי התנאי שנקבע מעקר את התכנית ומונע הוצאתה אל הפועל, ופוגע בזכויות הקניין וחופש העיסוק שלה ללא הצדקה. עוד נטען, כי התכנית לא מתווה דרך לסילוק מוקדי הסיכון שבחוות הגז, כי הסיכון מחוות הגז - בהתחשב במיקומן ביחס למקרקעין של העותרת - אינו ברור, כי בפועל קיימות תכניות המאפשרות שימוש מסחרי בטווח כטווח שבין המקרקעין של העותרת לחוות הגז וכי אין הצדקה להבחין בין שימושים תעשייתיים המותרים בטווח האמור לשימושים מסחריים.

ביהמ"ש: קביעת הרשות עניינית וסבירה
השופט אליהו ביתן החליט לדחות את העתירה.
השופט קבע, כי חוות גז הן מוקדים שהסכנה לנמצאים בהן ובסביבתן מחייבת תשומת לב תכנונית מיוחדת להיבטים הבטיחותיים. קביעת טווחי בטחון והטלת מגבלות ענייניות על יעודים ושימושים בתחום הסכנה, הן בלב הסמכות התכנונית.

" מקרקעי העותרת מצויים בתוך טווח הסכנה. על כן, קביעת רשויות התכנון כי התכנית תאושר רק לאחר ניטרול הסיכון הטמון בחוות הגז, הגיונית, עניינית וסבירה", פסק השופט וחייב את העותרת לשלם למשיבים שכ"ט עו"ד של 24,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(עת"מ 34978-09-10 דלגית חב' לנכסים בע"מ נ' לתכנון ובנייה ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה