zap group mishpati logo

מידעפון כל פרט מדריכים זכאית למלוא התמורה מחברה שפרסמה במדריך

ביהמ"ש הכריע בתביעה של מידעפון בעניין פרסום במדריך טלפונים בקרית שמונה.

מאת: מערכת משפטי
21.12.10
תאריך עדכון: 24.06.19
3 דק'
מידעפון כל פרט מדריכים זכאית למלוא התמורה מחברה שפרסמה במדריך

התובעת, מידעפון כל פרט מדריכים, היא חברה בקרית שמונה אשר מוציאה לאור מידי שנה מדריך טלפונים לאזור קריית שמונה והסביבה. לטענת התובעת, הנתבעת, תפארת עיצובים בע"מ, הזמינה אצלה מודעת פרסום בשער האחורי של מדריך הטלפונים, והתמורה עבור הפרסום נקבעה על סך של 20,000 שקלים. אולם, תפארת עיצובים שילמה סך של 10,000 שקלים בלבד, ומכאן התביעה.

לטענת תפארת עיצובים, מר אלי שלומי הזמין את הפרסום כמתנה עבור בעלת חב' תפארת עיצובים שהיא אשתו. אולם, מאחר שבמודעה לא צוין, כי כתובת בית העסק היא באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה, אלא רק כי הכתובת הינה באזור התעשייה בקרית שמונה, הוא הגיע להסכמה עם מנהל התובעת, כי תשולם רק מחצית התמורה, כלומר: 10,000 שקלים בלבד.  עוד טענה הנתבעת, כי הובטח שיוצאו פרסומים נוספים עבורה וכי תשונה הכתובת לכתובת הנכונה, וכי מנהל התובעת הבטיח לשלומי שיזכה אותו בעסקו, מטבחי תפארת בסך של 20,000 שקלים (במקום על שם הנתבעת) ולאחר הוצאת חשבונית הזיכוי, תוצא חשבונית על סך 10,000 שקלים על שם הנתבעת.

השופטת רבקה אייזנברג מבימ"ש השלום בקריית שמונה קבעה, כי גם אם וככל שהובטח לתקן את הטעות בגינה הוצאה החשבונית על עסק בשם מטבחי תפארת, במקום על שם הנתבעת וככל שיש אכן לבצע את התיקון, אין בכך כדי להשפיע על ההכרעה בתביעה, בה אין מחלוקת, כי תפארת עיצובים היא זו החייבת בתשלום התמורה. השופטת ציינה, כי השאלה בה יש להכרע היא: האם ומה סכום התמורה אותו נותרה תפארת עיצובים חייבת עבור הפרסום.

לא הוכחה הסכמה לויתור על חצי מהתמורה
השופטת העדיפה את גרסת התובעת, וקבעה כי לא הוכחה הסכמה לויתור על מחצית מהתמורה." ברור כי אילו היה מדובר בפרט חיוני, היה מקפיד שלומי לדרוש כי גם במודעות שפרסם בשנים הקודמות, תופיע המילה "דרומי", או לכל הפחות יביע חוסר שביעות רצון מאותם פרסומים וידרוש לתקנם", כתבה השופטת בעניין זה.
עוד נקבע, כי בעסק של ייצור מטבחים, בשונה מפרסום עסק למוצרי מזון לדוגמה, ממילא צריך הלקוח להתקשר, אם כדי לתאם פגישה ואם כדי לקבל מיקום מדויק של העסק. לפיכך, כל עוד לא הוכח כי סוכם מפורשות כי במודעה יצוין אזור התעשייה הספציפי, די לכאורה בפרסום מס' הטלפון של העסק ומיקומו הכללי- אזור התעשייה בקריית שמונה.

לאור האמור, השופטת קיבלה את התביעה, וחייבה את תפארת עיצובים לשלם לתובעת סך של 11,873.89 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל.
כן חויבה הנתבעת בתשלום הוצאות משפט כולל אגרת תביעה ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 3,000 שקלים.
(תא"מ 6335-10-09 מידעפון כל פרט מדריכים נ' תפארת עיצובים בע"מ)

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה