zap group mishpati logo

מצלמות מהירות - ההשפעות, ההשלכות ודרך ההתמודדות

כיצד תשפיע הצבת כמות רבה של מצלמות מהירות בכבישי הארץ?

15.03.11
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
מצלמות מהירות - ההשפעות, ההשלכות ודרך ההתמודדות

במטרה להלחם בתאונות הדרכים ובנהגים הנוהגים בכבישי הארץ במהירות מופרזת שיש בה כדי לסכן את הציבור המשתמש בכביש ובמדרכות, קיבל המשרד לביטחון פנים את האישורים הרלוונטים לשם הצבת כמות רבה של מצלמות מהירות בכבישי הארץ.


לקבלת סיוע משפטי בנושאעבירות תנועה פנו אל עורך דין תעבורה!

כיצד הצבת מצלמות אלו תשפיע על ציבור הנהגים?

אין חולק על כך כי כמות גדולה של מצלמות יהא בה כדי לצמצם את מספר הנהגים הנוהגים במהירות מופרזת על כבישי הארץ.  השאלה הנשאלת הינה מה יהיה היקפו של  הצמצום כאמור.

 ובמה דברים אמורים?

מחד, ישנם נהגים שיפחיתו את מהירות הנסיעה כשיבחינו בשוטר בצד הדרך או כשידעו שישנה מצלמה המודדת את מהירות נסיעתם, לכן ישנו צורך ליידע את הציבור היכן ממוקמות המצלמות וכן להציבן באופן בולט.
מאידך, לא ניתן להציב מצלמה בכל כביש ברחבי הארץ ולכן יידוע הנהגים באופן מדויק באשר למיקום המצלמות או הצבת המצלמות באופן בולט, יהיה בהם כדי להפחית מהירות הנסיעה רק באותם כבישים מסוימים בלבד ובכבישים אחרים, בהם לא מוצבות מצלמות מהירות, אופן הנסיעה יישאר בעינו בקרב אותם נהגים אשר כדבר שבשגרה נוהגים במהירות מופרזת.

על המשרד לביטחון פנים לתת הדעת בעניין זה ולבחון , בין היתר, הצבת מצלמות דמה רבות ככל הניתן במטרה להביא לצמצום היקפן של אותן נסיעות במהירויות מופרזות.

מכל מקום, אין ספק שבין אם האופציה הראשונה תיושם או השנייה , הצבת מצלמות מהירות  נוספות ובכמות נכבדה, תביא לירידה מסוימת בכמות הנהגים אשר נוהגים במהירות מופרזת אך גם אין חולק, מאידך, כי  מספר הדוחות בגין נהיגה במהירות מעל המותר יעלה לאין שיעור בשל אותן מצלמות נוספות והחשיפה המוגברת של אותם נהגים.

כיצד הדבר ישפיע על עורכי הדין בתחום התעבורה?

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי משרדי עורכי דין נערכים להגברת כוח האדם המקצועי נוכח העלייה הדרמטית הצפויה  בכמות הדוחות השנתית בגין נהיגה במהירות מעל המותר.
לגישתנו, יש צורך להמתין לפני שכירת עו"ד נוספים במשרדים המתמחים בתעבורה. אכן העבודה תגבר אך הדרך רחוקה עד לשכירת בעלי מקצוע נוספים שעלותם הכלכלית למשרד משמעותית.

כיצד התביעה תתמודד עם היקף הדוחות הצפוי?

לשכות התביעה בתחום התעבורה קורסות תחת הנטל המוטל על כתפיהן. כבר היום ישנו מחסור משמעותי מאוד בתובעי תעבורה. פועל יוצא מכך הינו תיקי תעבורה רבים המונחים על מדפי התביעה וממתינים שתובע יעבור עליהם בטרם יוגשו לבית המשפט, והתיקים הנ"ל נערמים.

ולכן השאלה שצריכה להישאל היא כיצד התביעה תתמודד עם העומס הזה? האם בכוונתה להכשיר תובעי תעבורה נוספים? אם התשובה לכך שלילית הרי שעלול להיווצר כאוס בלשכות התעבורה וחמור מכך ייווצר מצב שאנשים שצריכים להישפט בשל מהירות מופרזת ישפטו תקופה ארוכה מאוד לאחר בצוע העבירה. – מה שעלול להפחית משמעותית את אפקטיביות הענישה שתוטל בתחום זה.

* עו"ד דנה שביט - ממשרד שביט-קנטור. מומחית לתעבורה ומשפט פלילי.

עוד בנושא:

מה עושים אם נתפסים על מהירות מופרזת בנהיגה?

דנה שביט-עו"ד ונוטריון

דנה שביט-עו"ד ונוטריון

המשרד מתמחה בתחום הפלילי ובתחום התעבורה. עורכת הדין דנה שביט היא קצינת משטרה לשעבר, ויש לה נסיון רב שנים בתחום המשפט והתעבורה. עורכת הדין דנה שביט, בעלת הישגים רבים בייצוג לקוחות הן בתחום הפלילי ותעבורה, אשר קיבלו ביטוי בכלי התקשורת השונים ברחבי הארץ.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
דנה שביט-עו"ד ונוטריון

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה