zap group mishpati logo

יעוץ משפטי חינם בנושא נטילת משכנתא

עומדים לקנות דירה משלכם? מזל טוב! רגע, מה עם המשכנתא? האם ביררתם מה גובה המשכנתא שתצטרכו? באיזה בנק כדאי לקחת את המשכנתא ובאילו תנאים? לפניכם עשרת הדיברות למבקשים ליטול משכנתא. יעוץ משפטי חינם:

מאת: מערכת משפטי
05.04.11
תאריך עדכון: 28.05.19
3 דק'
יעוץ משפטי חינם בנושא נטילת משכנתא

1. כדאי לבקש הצעות ריבית למשכנתא ממספר בנקים. לא מומלץ להתעצל ולהסתפק בהצעה אחת. כך, תוכלו להשוות הצעות ריבית שונות ולהתמקח עם הבנקים במטרה להוריד את הריבית המוצעת. קבלו הצעות לכל המסלולים האפשריים ולטווחים שונים.

2. בשל מורכבות הנושא, כדאי להיוועץ עם יועץ משכנתאות שהתמחה בנושא המשכנתא. היוועצות כזו עשויה לחסוך כספים רבים שתצטרכו לשלם לבנק עבור המשכנתא.
יעוץ משכנתא יכול לעזור ללקוח במספר דברים, ביניהם הורדת ריבית המשכנתא. אם היועץ מצליח להשיג ללקוח ריבית נמוכה יותר, אזי הוא חוסך ללקוח אלפי שקלים במשך תקופת החזר המשכנתא.

3. מומלץ לבדוק אילו מסמכים צריך להביא לכל פגישה עם נציג המשכנתאות בסניף הבנק. זאת, כדי ליעל את התהליך ולמנוע מכם ריצות מיותרות וחיפוש בהול אחר מסמכים רלוונטיים.

רוצים לשאול שאלה בנושא זה? היכנסו לפורום תביעות בנקים


4. מטרה חשובה ביותר בלקיחת משכנתא, היא לצמצם את עלות הלוואת המשכנתא הכוללת. על כן, כאשר אתם בוחרים מסלול שמתאים לכם ושאתם מבינים את המשמעויות שלו, בדקו מהי ההערכה לתשלום כולל של ההלוואה באותו מסלול בסוף התקופה. עשו חושבים האם הבחירה הזו נכונה עבורכם ביחס למסלול אחר עם אותו סכום ומספר שנות התחייבות.

5. מציאות זה כאן. חשוב להישאר עם רגליים על הקרקע, ולחשב היטב מהו התשלום החודשי שתוכלו לעמוד בו. כדאי לקחת בחשבון, כי ישנם חודשים שבהם תצטרכו להוציא הוצאות גבוהות מהרגיל/חריגות. באופן כללי, לא מומלץ לקחת משכנתא שההחזר החודשי שלה עולה על 30% מההכנסה נטו של בני הזוג.

6. בטחונות עבור נטילת משכנתא- בטחונות הם שעבוד שמהווה ערובה לבנק לפירעון מלא של ההלוואה ע"י הלווה. בדרך כלל, הבנק ממנו אתם לוקחים הלוואת משכנתא יבדוק אם ישנם שעבודים בנכס בגינו נלקחת המשכנתא. כדאי להכיר סוגים שונים של בטחונות: שטר משכנתא, מסמך התחייבות עבור רישום משכנתא, שעבוד זכויות חוזה הקנייה של הנכס, אישור מרשם המשכונות, כי הנכס אותו אתם מתכוונים לקנות, ושבגינו נלקחת משכנתא, אינו משעובד. מתן יפוי כח לבנק בשל משכנתא והערכת שמאי לגבי הנכס.

7. כדאי לבדוק מהן העלויות הנוספות הכרוכות בלקיחת משכנתא בבנק: דמי פתיחת תיק, ביטוח חיים, ביטוח נכס, ביטוח משכנתא וכד'. גם על רכיבים אלו אפשר להתמקח ולעיתים להוזיל את העלויות.

8. גם אחרי לקיחת המשכנתא, בדקו מדי פעם מהן הריביות המקובלות בשוק. מחזור משכנתא יכול לחסוך לכם כספים רבים. (מחזור משכנתא הוא תהליך שבו הלווה מחסל את הלוואתו הישנה, ובמקומה הוא מקבל הלוואת משכנתא בתנאים נוחים וטובים יותר).

9. כדאי לבדוק מהי הזמינות של הבנק ורמת השירות שהוא נותן. אם תרצו בהמשך למחזר את המשכנתא, קרוב לוודאי שתעשו זאת באותו בנק. אם כן, רמת השירות בבנק היא מרכיב חשוב שלא מומלץ להתעלם ממנו.

10. בדקו האם מגיעה לכם תעודת זכאות למשכנתא מהמדינה ובאילו תנאים. תעודת זכאות היא תעודה שמקנה אפשרות לקבל הלוואה בתנאים מיוחדים, והיא מונפקת בבנקים למשכנתאות וע"י משרד השיכון. נושא הזכאות משתנה מאדם לאדם ותלוי בגורמים רבים, ביניהם: מצב משפחתי, שירות צבאי ועוד.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה