אי רישום ימי חופשה ומחלה בתלוש השכר
שלום, אני מועסק בחברה מסוימת כבר כ11 חודש. אני עובד שעתי. מאז תחילת העסקתי, רק בשני תלושי השכר הראשונים צוינו בתלוש שלי ימי מחלה וימי חופשה שצברתי. כלומר 9 תלושים ללא ימי מחלה וחופשה. שמתי לב לזאת רק לאחר 10 תלושים ואמרתי למעביד שפנה להנהלת החשבונות וציין זאת בפניהם. אך גם בתלוש ה11 לא נרשם בתלוש את ימי המחלה והחופשה שמגיעים לי. שאלתי היא: האם זו עילה לתביעה? והאם אני יכול לקבל פיצויים (תביעה אזרחית ולא ותק של שנה) עבור דבר כזה? הבנתי גם שזה פלילי (על פי תיקון 24 לחוק הגנת השכר) תודה, עדי
חוק הגנת השכר, נועד להסדיר את תשלום השכר לשכירים במשק, מאגד בתוכו את חובות המעסיק להוציא תלוש שכר שבו יתועדו כל מרכיבי התשלום שלו. אי עמידה בכך או ניכוי סכומים שלא כדין יחשבו כעבירה פלילית.