לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ניר

שאלה בנוגע לישום חוזה עבודה

שאלתי בנושא יישום חוזה עבודה ודרישות יתר. מועסק כפרילנסר לכאורה במהלך הזמן נוספו עוד ועוד מטלות שאינן במסגרת ההסכם שהינו מד6יק וממוקד לתחום עבודתי הספציפי בנושא לימודי ותעודותי. המעביד הוסיף עוד ועוד מטלות בדרך של הפלת אחריות. כאשר למעשה כל הפרויקט מתנהל דרכי והלקוחות פונים ישירות אלי וזה כולל עשרות שעות עבודה שאינן כלולות בתחום אחריותי. כלומר בעצם המעביד לא עוזה כמעט דבר. זה נוצר בהדרגה באופן שיטתי. זה מצב בלתי סביר. שיחות לא עזרו להפך עבדו לאיומים סמויים צמצום תנאים. טענות קשות בכתב על תחומים שכלל איני אחראי להם מלכתחילה. זה נראה שהוא בונה סוג של כיסוי תחת. משחק אותה אדיש וכאלו הכל כרגיל שלמעשה הוא האחראי אבל זה משחק מלוכלך שלו ושל סגניתו. שאלתי מה הדרך הנכונה לפעול מתוך הבנה למה הוא חותר. זה אדם שרוב זמנו עוסק בסכסוכים עם אנשים נקמן ורוצה שיראו שהוא אלים מאוד.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

לאור העובדה שציינת בנתוני השאלה כי הינך מועסק כ"פרילנסר לכאורה" יש לבחון האם מתקיימים בינך ומבין המעסיק יחסי עובד מעביד. אם כן, אתה זכאי לכל הזכויות להן זכאי עובד. השאלה באם מתקיים יחסי עובד ומעביד איננה נתונה להסכמת הצדדים אלא היא מסקנה מתוך בחינת מערכת היחסים כפי שהיתה בפועל בין הצדדים. הפסיקה קבעה שהאופן שבו הגדירו הצדדים את מערכת היחסים ביניהם איננה קובעת את מעמדו של אדם כעובד וגם לא אופן התשלום. לכן, למשל, תשלום בחשבונית איננו אומר, כשלעצמו, שאין מדובר ביחסי עובד ומעביד. בנסיבות בהן יש מחלוקת לגבי מעמדו של אדם כעובד מומלץ לקבל ייעוץ משפטי בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה. במקרה של הגדרת עובד כעצמאי או כפרילנסר שלא מקבל זכויות. בית הדין הארצי קבע שאם ייקבע שעובד הועסק כעצמאי – העובד יקבל זכויותיו כעובד ולא יידרש להשיב למעביד את כספים בגין תקופת עבודתו כעצמאי גם אם הסכם ההתקשרות כולל סעיף הקובע שהעובד יצטרך לשלם כספים למעביד במקרה כזה.

ניר

תודה על תשובתך. אתה התייחסת לאפשרות של הכלת עקרון שדורש תביעה בהתייחס למצב הקיים שזה בהחלט נראה כדבר שייתכן. אבל שאלתי היתה בעיקר ביחס לאופן שבו מגדירים את הגבולות ביחס להסכם העבודה הקיים. מה הכלים הטכניים או האחרים שיש לנקוט כדי להעמיד דברים על מקומם במצב קיים. ברור שתביעה זה שבירת המצב הקיים לא? האם עומדים לדעתך אמצעים במסגרת הנוכחית שיצרו העמדה של הסחטנים במקומם בדרך שתגרום להם ליישם את ההסכם כלשונו? או שזה מצב אבוד? זו אופציה שחייבים לנסות לא? אודה עם תנחה אותי לפעולה מעשית אחת או יותר שבאמצעותה אפשר יהיה להבין מה הכוונות מתגובתם. תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי

לא ניתן לענות על השאלה ללא בחינה מעמיקה של מכלול הנסיבות הרלוונטיות למקרה הספיצפי. אם לעניין יכולה להיות השפעה לגבי המשך העסקתך מומלץ לפנות לייעוץ משפטי.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה