• 12 בינואר 2015

    חיוב מלצר עבור לקוח שלא שילם

    לוחצים עליי לשלם עבור לקוח שישב ואכל בסכום של כ-150 שח, וברח, בטענה שאני אחראית לוודא שהוא שילם (כשמי שמבצע את החיוב של הלקוחות הוא אחראי המשמרת בלבד) , בעוד ולא כופים זאת על אחראי המשמרת , אלא רק על המלצרים שעבדו באותה המשמרת.
    אחד המלצרים שילם למסעדה מסיבה לא ברורה. התעקשתי לא לשלם אבל מנהלת הסניף לחצה והרימה עליי את הקול שעליי לשלם
    האם קיים חוק שאוסר על המסעדה בכלל לבקש ממני לשלם עבור לקוח שלא שילם ?

    12 בינואר 2015
  • מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי 13 בינואר 2015

    חיוב מלצר עבור לקוח שלא שילם

    ברוב בתי הקפה והמסעדות אין הסכמים קיבוציים, ולכן אם הוטל עליכם קנס כדוגמת כוסות שנשברו, מנות שהוחזרו או לקוחות שברחו מבלי לשלם - הדבר אינו חוקי. בנסיבות המתוארות מדובר, כאמור, בהפרת החוק. אם הדבר נעשה לגבי כל העובדים. יש 3 דרכים עיקריות להתמודד מול המעסיק: (א) העובדים רשאים להתאגד (מומלץ לפנות לסיוע משפטי לשם כך). (ב) ניתן להגיש תביעה ייצוגית נגד המעסיק, אפילו על ידי עובד שכבר סיים עבודתו. (ג) בנסיבות של הפרת חוקי העבודה מומלץ לפנות בתלונה למשרד התמ"ת. ניתן לעשות זאת בכתובת זאת:
    http://www.moital.gov.il/cmsTamat/SendMail.aspx#form

    13 בינואר 2015
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?