• 17 בדצמבר 2015

    מכתב סיום עבודה

    שלום לכם,

    לאחרונה קיבלתי ממקום עבודתי מכתב סיום עבודה שבו נאמר כי : " בהמשך לבקשתך לסיים את יחסי העובד-מעביד בתקופה הקרובה, הסכמנו לסיים את עבודתך בחברה ביום 31.1.2016". אני מתמחה במשרד, יש לציין כי הייתה לי שיחה לפני עם המעביד שבו אמרתי כי חשוב לי שייתנו לי לסיים את הסטאז בכבוד כיוון שלא דיברו איתי כלל על המשך העבודה לאחר הסטאז. לא ביקשתי ולא אמרתי כלל שאני רוצה לסיים את עבודתי שם או שהיני מתפטרת!
    בסה"כ הבהרתי שחשוב לי שייתנו לי להגיע לתאריך סיום הסטאז בכבוד, לא משתמע כלל שאני מבקשת להתפטר.
    יש לציין שמכתב סיום העבודה הינו חתום בידי המנהל שלי. שאלותי הן:
    1. האם למרות המכתב הוא יכל לחזור בו ולפטר אותי לפני התאריך הרשום במכתב וחתום על ידו קרי 31.1.2016?
    2. האם יכל להתחמק מהוצאת מכתב פיטורין שבו יהיה רשום כי אני מפוטרת? יש לציין שאצטרך מכתב זה לצורך קבלת דמי אבטלה כפי שמגיע לי (עובדת מעל שנה וחצי במשרה מלאה משני מקומות שונים). אני מעוניינת לקבל דמי אבטלה כפי שמגיע לי.
    אני חוששת שהם פשוט לא רוצים לשלם לי פיצויים לכן מסלפים את דבריי ורושמים במכתב כי אני ביקשתי להתפטר דבר שאינו נכון כלל! ולא אוכל לקבל דמי אבטלה כיוון שמשתמע שאני רציתי להתפטר! דבר שכלל וכלל אינו נכון!

    מה דעתך בעניין?

    מירית.

    17 בדצמבר 2015
  • מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי 24 בדצמבר 2015

    מכתב סיום עבודה

    בנסיבות המתוארות, יש לבחון את המקרה לגופו לרבות לאור ההסדרים וההסכמים החלים על פי הנתונים הספציפיים של המקרה על מנת לקבל החלטה נכונה. מומלץ לפנות לייעוץ משפטי על יסוד: תלושי השכר, הפקדות פנסיוניות, הסכמי עבודה אם יש והודעה לעובד אם ניתנה.

    24 בדצמבר 2015
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?