לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליאורה

ימי התראה אחרי התפטרות

שלום. השאלה שלי: התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש שלפי החוזה, מצטטת "כל צד רשאי להביא חוזה זה ואת עבודת העובדה בחברה לידי סיום בהודעה מוקדמת כדלקמן: במשך ששת החודשים הראשונים לעבודת העובד בחברה – יומיים ( 2 ימים ) לכל חודש עבודה." עבדתי בפועל יומיים ובתחילת היום השלישי בקשתי להפסיק את עבודתי. בקשתי לעזוב במיידי אך הוא אמר שמכיוון שבחוזה רשום שאני צריכה לתת יומיים התראה על כל חודש עבודה, אני צריכה לעבוד באותו יום ויום נוסף. השארתי בעבודה עד סוף היום אך הודעתי לו שאני לא אגיע ליום נוסף (בעיקר בגלל אי נעימות גדולה שההתנהגות שלו כמעסיק גרמה לי). אמרתי לו שלפי איך שאני מבינה את ההסכם, אני צריכה לתת יומיים עבור חודש שלם אך מכיוון שעבדתי פחות מחצי חודש (יומיים!) זה לא חל ויום אחד הוא החלק היחסי בהסכם. הוא טוען שזה לא נכון ומתכוון להוריד לי יום מהתשלום (לשלם על יומיים עבודה כשבפועל עבדתי שלושה ימים). האם הוא צודק? בתודה מראש!

עו"ד הדר פלד טל

הוא טועה. הסעיף בחוזה איננו חוקי שכן הוא נוגד את החוק ובכלל, אחרי יומיים עבודה אין חובה לתת אפילו לא יום אחד של הודעה מוקדמת.

ליאורה

תודה רבה הדר. שאלה נוספת: האם יש ועדת אטיקה לדיווח התנהגות בריונית ומשפילה מצד מעסיק? שוב תודה.

עו"ד הדר פלד טל

לא, אין גוף כזה. משרד הכלכלה אוכף הפרה של חוקים אחרים, אין עדיין (עוד לא נחקק) חוק שאוסר התנהגות בריונית. השפלה, לעומת זאת, עשויה להיות בגדר אפלייה, אולם לא תיארת בשאלתך שום דבר שעשוי להתפרש כאפליה.

דניאל

ממליצה גם לבדוק כמה התביעה שלך שווה. אני נעזרתי באתר הזה: www.valyou.co.il

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה