לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ש.פ.

תנאי העסקה - הקטנת שכר יסוד

שלום, אני מועסקת במשרה מלאה (9 שעות ביום, 5 ימים בשבוע), וככל הנראה לפי תקן "שעות גלובליות" - דבר שרק נודע לי בהמשך, ולא בתחילת עבודתי. כשיצא החוק החדש של הקטנת שעות העבודה (עובדים שמוסעקים במשרה מלאה יכולים לעבוד שעה אחת פחות בשבוע...), לא דובר איתי על זה בכלל מטעם המעסיקים. כשקיבלתי את התלוש הבא ראיתי שבשורה של "שכר יסוד" (כלומר המשכורת עליה סוכם מראש ועליה חתמתי חוזה) הוקטן הסכום, ונוסף שורה של "שעות נוספות" עם סכות כלשהו. כששאלתי לפשר הדבר הוסבר לי שאני עובדת על תקן "שעות גלובליות" (דבר שכאמור לא ידעתי לפני כן) אך עכשיו בגלל החוק החדש עלה צורך להציג כאילו משלמים לי גם על שעות נוספות שאני עובדת, קרי השעה בשבוע שהייתי אמורה לקבל בה חופש. השאלות שלי הן: א. האם זה חוקי להקטין את השכר יסוד שלי וכאילו לשלם לי על שעות נוספות, כאשר בשורה תחתונה אני מקבלת אותה משכורת כמו לפני כן? האם זה לא נחשב שינוי תנאי ההעסקה והרעת תנאים? ב. לפי החוק החדש, האם זה בסדר שלא נותנים לי את האפשרות לקחת את השעה השבועית הזאת חופש (לעבוד יום אחד רק 8 שעות במקום 9) וכאילו לשלם לי על השעות האלו במקום לתת לי את האפשרות לצאת מוקדם? אודה מאד על תשובתכם המהירה. תודה רבה.

עו"ד אורנה שמריהו

כל עוד שהשכר היסוד הינו מעל לשכר המינימום והנך עובדת שעות נוספות, אזי נראה לי תקין. אם השינוי הינו עכשווי והנך עובדת במקום העבודה טרם השינוי , הדבר יכול להיחשב הרעת תנאים.

ש.פ.

תודה על התגובה המהירה. כן, השינוי הוא עכשווי - רק מאז יצא החוק החדש, בתלושים שקיבלתי לפני החוק הזה לא היה סעיף של "שעות נוספות" - כלומר החלוקה התבצעה רק כדי שלא לתת לי לעבוד שעה פחות בשבוע. כפי שאני הבנתי את החוק החדש, אני אמורה לקבל שעה "ספייר" בשבוע שבו אני יכולה לצאת מוקדם, ואם אני בוחרת לעבוד בו אז זה ייחשב לי שעות נוספות. אך מלכתחילה הייתי מעדיפה שלא לעבוד בשעה הזאת ולהמשיך לקבל אותה משכורת. האם אני יכולה לדרוש מהמעסיקים לתת לי את שעת החופש הזאת? ולמקרה שלא, אני לא אמורה לקבל על זה תוספת במשכורת מעבר למה שסוכם עליו בחוזה? כפי שהמצב הוא היום, אין לי שום תועלת מהחוק החדש - לא בשעות העבודה ולא במשכרות. זה לא נראה לי הגיוני...

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה