• 19 בינואר 2013

    מכתב התפטרות

    אבקש לדעת- במידה ואני מגישה מכתב התפטרות למעסיק, ואני עובדת שנה ואבעה חודשים- כמה זמן לפני ההתפטרות, ע"פ חוק, עליי להוציא את ההודעה המוקדמת- חודש ו-4 ימים?
    במידה והוצאתי למעסיק את ההודעה המוקדמת כנדרש ע"פ חוק, אבל בפרק הזמן הזה המעסיק לא מצליח למצוא עובדת שתחליף אותי ופעילותו העסקית נפגעת כתוצאה מזה, האם, ע"פ חוק, הוא רשאי לדחות את מועד ההתפטרות שלי בו נקבתי במכתב ההתפטרות? חשוב לי מאוד לדעת זאת, שכן מצב כזה עשוי לקרות (שלא יצליח למצוא מחליפה בזמן ואני לא אוכל להמשיך לעבוד אצלו) .
    כמו כן, אם מדובר בהתפטרות ולא בפיטורין, האם גם אז, ע"פ החוק, המעסיק מחוייב להוציא לי אישור בכתב בדבר תחילת וסיום יחסי עובד-מעביד?
    תודה רבה מראש על המענה וסופשבוע טוב.

    19 בינואר 2013
  • 20 בינואר 2013

    מכתב התפטרות

    אם עבדת מעל לשנה, הינך מחוייבת להודעה מוקדמת של חודש ימים. המעסיק אינו רשאי לדחות את מועד ההתפטרות שלך או לנכות סכומים משכרך באם נתת לו הודעה מוקדמת כנדרש על פי חוק.
    באשר לסוגיית מכתב, המעסיק מחוייב לתת לך מכתב שחרור פוליסה בקופת הגמל וכן טופס 106 באם תידרשי לכך. כמו כן, תוכלי לבקש מכתב סיום עבודה אולם לא מכתב פיטורין משום שאת זאת שמתפטרת.

    20 בינואר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?