העסקת עובד ניקיון בבניין משותף
שלום רב, בבניין שלנו עבד במשך שנים רבות עובד ניקיון אשר לאחרונה הודיע לנו על סיום עבודתו בשל בעיה רפואית. במהלך כל השנים הוא קיבל תשלום חודשי וחתם על טופס המציין שקיבל תשלום עבור ניקיון הבניין בחודש כך וכך ללא קבלת חשבונית מצידו. במהלך השנתיים האחרונות התחלנו לשלם עבורו ביטוח לאומי על העסקת עובד משק בית. כעת הוא מבקש פיצויים (אשר במהלך השנים לא הופרשו עבורו) - השאלה היא האם מגיע לו תשלום ע"ח פיצויים שכן מעמדו לא ברור לנו. תודה משה
באם התקיימו יחסיעובד מעביד יש לשלם את המגיע כחוק.
תודה, השאלה היא כיצד נקבע האם התקיימו יחסי עובד-מעביד? לא הוצאו תלושי שכר מן הסתם ותמורת תשלומים חתם על אישור קבלת תשלום בגין ניקיון הבניין.
המבחנים נקבעו במספר פסקי דין ובודקים הקשר מהצד החיובי והשלילי. האם הועסק תקופה רציפה וארוכה, האם עבד אצל המעסיק וכו והשלילי האם העסיק עובדים, האם ניהל את הזמן בעצמו וכו. פסד כפר רות מפרט המבחנים.
שלום רב, החל מחודש הבא התנדבתי לכהן בוועד הבית של הבית בו אני מתגוררת. מזה שנים רבות מועסק אצלנו עובד ניקיון ושכרו משולם אחת לחודש. שאלתי היא איך עליי, כוועד ועד, להתנהל כחוק מולו מבחינת זכויותיו (ביטוח לאומי, הפרשת כספים לפנסיה, חופשה, מחלה). האם עליו ליתן לי חשבונית מס כנגד שכרו ??? תודה דליה
התמנתי לא משכבר לתפקיד ועד הבית בביניננו בת"א. אנחנו מעסיקים עובד ניקיון מזה שנים רבות. ברצוני לברר האם הוא עונה להגדרה של עובד או לחילופין הוא במעמד של עצמאי. הוא מגיע מספר פעמים בחודש בימים שנוחים לו ומקבל תשלום ברמה חודשית. האם יש צורך לשלם עבורו תשלומי בטוח לאומי והפרשות סוציאליות?