לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
זוהר

מדוע מחקתם את השאלה שלי?

פרסמתי ב24 ליוני אם אני זוכר נכון, שאלה בנוגע לשימוש מסחרי בתמונות. כעת היא איננה מופיעה עוד באתר ולהיטב הבנתי, נמחקה. אני לא יכול לחייב אתכם לענות אם אין באפשרותכם, אבל למה למחוק את המילים שלי?

עו"ד מיכל לוצאטו

זוהר שלום, ככל הנראה מדובר בתקלה היות ואנחנו לא מוחקים שאלות. אתה מוזמן לפרסם את שאלתך בשנית. בברכה, מיכל

עו"ד מיכל לוצאטו

זוהר שלום, כמובן שיש לבחון את השימוש שאתה מבקש לעשות בתמונה, ולראות האם ייתכן והוא חוסה תחת הגנות החוק של "שימוש מותר", אבל באופן כללי שימוש ביצירה מוגנת, במקרה זה תמונה, ללא קבלת אישור מבעל הזכויות עלול לעלות לכדי הפרת זכות יוצרים, גם אם מדובר בשימוש עצמי ובמיוחד אם מדובר בשימוש מסחרי. על מנת להבין מהו השימוש המותר בתמונות לפי רישיון מסוים יש צורך לקרוא את תנאי הרישיון ולוודא כי מדובר במאגר תמונות אמין אשר רכש את זכויות השימוש בתמונות כדין. שימוש בלוגו עלול להוות הפרה לא רק של זכות יוצרים אלא גם של סימן מסחר ולכן יש להיזהר כפליים. דרך המלך היא לרכוש תמונות ממאגר אמין בהתאם לשימושים הרצויים (ישנם מספר סוגי רישיונות אשר מתומחרים באופן שונה בהתאם לאופי ולהקיף השימוש). בהצלחה! מיכל * האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

זוהר

תודה על המענה. כשנכנסתי לעמוד השאלה (שמרתי בסימניות), היה כתוב כי העמוד הוסר מהאתר... מאמין שאכן מדובר בכשל טכני. להלן השאלה: אני מעוניין ליצור תכשיטים המכילים תמונות שלא אני צילמתי. במידה והתכשיט הוא לשימוש עצמי בלבד, האם מותר להשתמש בתמונה מהעיתון או להדפיס מהאינטרנט ולעצב אותה כרצוני? בנוסף, אם ברצוני למכור את התכשיטים הללו: במידה וצוין לגבי התמונות כי הן בעלות רישיון cc0, המשמעות היא שניתן לעשות בהן שימוש מסחרי? ומה לגבי תמונות מגזירי עיתון (למשל לוגו מסוים, ציור, עיצוב מודפס על כרית וכו')? תודה מראש.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קניין רוחני וזכויות יוצרים