לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אושר

הגעתי למוקד בקופה בעקבות דימום שלא פסק מאז הגרידה החוזרת ושם הועלה חשד נוסף לשאריות ברחם

הריון שני, בשבוע 10 החלו דימומים מאסיביים בעקבותם נצפתה המטומה סבכוריונית. התאשפזתי בשבוע 17 להשגחה ושוחררתי לאחר יומיים כי הדימום פחת. לאחר 4 ימים חזרתי לאשפוז בעקבות קרישי דם שנפלטו מהנרתיק ודימום מאסיבי, שוחררתי שוב לאחר 3 ימים. יום לאחר מכן חזרתי למיון בעקבות ירידת מים בשבוע 19. כשעה לאחר הגעתי למחלקה נפלטה ההמטומה מהנרתיק ורופא שבדק אותי ואגינאלית אמר כי יש פתיחה של 5 והעובר עומד להיפלט החוצה. קיבלתי פיטידין בוריד כיוון שאין באפשרותי לקבל משככים אחרים בעקבות בעיית כבד בעבר ורגישויות למספר תרופות. למחרת בבדיקה הצווא היה סגור וארוך ונצפה דופק עוברי אך ללא מי שפיר כלל. הומלץ על הפסקת הריון אך לאחר התייעצות עם בעלי פנינו לשאלת רב והחלטנו להשאיר את ההריון עד להפלה טבעית או לחלופין לידה בשבוע בר חיות. שכבתי בבי"ח שבועיים וחצי בהשגחה מחשש לזיהום רחמי ובפורים שוחררתי לסופ"ש עקב בקשה אישית. חזרתי לאשפוז ב09.03.15 ונלקחו ס"ד וכימיה וסוג דם מחדש כפי הנהלים במחלקה. בלילה התעוררתי מצירים ובסביבות השעה 6 בבוקר העובר נפלט החוצה מת. הייתי בשבוע 21+3. השלייה נתקעה ותוך כדי יצאו חתיכות שלה ואיבדתי דם רב. העלו אותי לחדר לידה להוציא את השלייה ולגרידה. השלייה יצאה לבד אך מפורקת לחתיכות ובגרידה ניקו את הרחם. בסביבות השעה 8 בבוקר חזרתי למחלקה ומכתב שחרור חיכה לי מהשעה 10 לערך. בשעה 4 בצהריים הסכמתי להשתחרר. לא בוצעה ס"ד לאחר הדימום המאסיבי שחוויתי. 12 יום לאחר מכן ביצעתי ס"ד בקופ"ח- המוגלובין 6.6 ונשלחתי למיון לקבל מנות דם. אושפזתי באותה מחלקה לאחר שבמיון הועלה חדד לרזידואה (שארית ברחם). זה היה ביום שישי ולאחר קבלת מנות הדם הוחלט כי לא ניתן טיפול ובדיקות נוספות עד ליום ראשון ולכן חתמתי על סירוב והלכתי לביתי. ביום שבת חזרתי עם חום 38.7 והתברר כי השארית ברחם פיתחה זיהום. קיבלתי אנטיביוטיקה דרך הוריד וביום ראשון נכנסתי לגרידה חוזרת. זה היה לפני שבועיים בדיוק-22.03.15. היום, 05.04.15 הגעתי למוקד בקופה בעקבות דימום שלא פסק מאז הגרידה החוזרת ושם הועלה חשד נוסף לשאריות ברחם. מחר תתבצע בדיקה נוספת ע"י מנהל המכון ושם יוחלט אם יש מקום לגרידה נוספת. האם ניתן לתבוע את המחלקה בביה"ח על רשלנות? - א. על כך שהשאירו שאריות מלכתחילה למרות שמכתב שחרור כתוב שהרחם נקי לחלוטין ובוצעה בדיקת us לאחר הגרידה (לא יודעת אם זה נכון כיוון שהייתי מורדמת). ב. על כך שלא לקחו ס"ד לאחר הפרוצדורה ושלחו אותי לבית עם המוגלובין 6.6.

item.Author מנהל הפורום גיל קלופשטוק, עו"ד

אושר שלום, הואיל והארוע התרחש ממש לאחרונה, עדיין לא ברורים מספר פרטים חשובים, כמו האם היה צורך בגרידה נוספת ? אם כן, האם הוצאו חלקי שיליה נוספים ? ועוד. לאחר קבלת עדכון על שאלות אלו ניתן יהיה להשיב בצורה מדוייקת יותר. אציין רק במאמר מוסגר כי השארת חלקי שיליה ברחם, הינה תופעה שקורית פעמים רבות יחסית, לעיתים מדובר ברשלנות ולעיתים לא, והדבר תלוי בנסיבות של כל מקרה ומקרה. כל טוב

אושר

שלום רב, לאחר בדיקה של מנהל מכון האולטרסאונד בקופ"ח, לא נראה כי מדובר בשאריות מהגרידה השנייה. נראה כי הדימום נמשך כיוון שאין תמיכה הורמונלית של השחלות ולכן יש קושי לרחם לפלוט את כל שאריות הדם. אציין כי הדימום היה תחת מתן גלולות שהופסק ביום חמישי האחרון לאור הדימום, כעת הדימום התחזק מעט לאור הפסקת הגלולות. ביום רביעי הקרוב אהיה בביקורת נוספת אצל רופאת הנשים שלי ואדע פרטים נוספים. נכון להיום, תוצאות בדיקת שתן שנעשתה ביום רביעי מראות כי יש דלקת בדרכי השתן וכעת נבדק האם החיידק שנמצא ברחם עדיין קיים או לא.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית בהריון ולידה