לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אריה לוי

בית כנסת מפריעה לתושבים הגרים בסמיכות.

אני גר בישוב קהילתי שבגוש שגב. לפני כמה שנים האעבר בית הכנת ממקלט ציבורי קטן למיקלט גדול יותר הצמולביתי ולשכני. כ10-20 מטר מהבית. בתחילה לא היו הרבה מתפללים ואני ״ בעת הצורך ״ההיתי העשירי למיניין. בשנה האחרונה היתרבו המיתפללים והדבר מפריע מאוד בשבתות בבוקר מוקדם. בימי חמישי מוקדם מאוד ( עליה לתורה) של בר מיצווה ואמצע השבוע בימים לא קבועים שעורים עד מאוחר בלילה. ניסינו שכני ואני לפנות לוועד ההנהלה שיורו על סגירת המקום, אבל הם גוררים רגלים ולא עושים דבר בעיניין. שאלתי: האם יש חוק / תקנה ואנו יכולים להביא בעזרת להעביר / לסגור אית בית הכנסת או שאנו צריכים להגיע לבית המשפט. תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! בנסיבות המתוארות בשאלה, מוצע לפנות למועצה האזורית, כולל לממונה על נושא המיקלטים, כדי לנסות לגייס את עזרתם. יתכן כי לא יהיה כאן מנוס מפנייה לעו"ד, בתקווה כי התראות מתאימות בכתב יחסכו את הצורך בנקיטת צעדים משפטיים.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! כאמור בשאלה עצמה, מדובר ב"מסר" אשר מקורו בוועד-ההנהלה הקודם, "כאילו" יש צורך בהסבת חשבון-בנק של האגודה השיתופית לבעלות של יו"ר-הוועד. מסר מוועד-קודם המתייחס לבנק בו מתנהל חשבון האגודה, מצריך... פנייה לסניף-הבנק לבירור העניין לאשורו; יש להניח, כי ממילא קיים, ואף מתבקש, קשר עם הסניף הנ"ל. למקרה הצורך, ניתן יהיה לפנות למנהל-הסניף ואף לייעוץ המשפטי האזורי של הבנק; יש להניח, כי אף אם יתברר שיש ממש במסר שהעביר הוועד הקודם – לא יהיה צורך בפנייה גם לרשות הממונה על יישום "חוק איסור הלבנת הון". מכוח החוק הנ"ל הוטלו דרישות על פתיחתם ועל ניהולם של חשבונות תאגידים, במטרה למנוע ניסיונות להלבנת-הון; ברם, חשבונות-בנק ממשיכים להתנהל בבעלות תאגידים שונים, לרבות אגודות שיתופיות. עם זאת, יתכן כי לגבי האגודה המדוברת התעורר בבנק קושי מסוים, אך גם דבר זה יובהר בעקבות פנייה לסניף-הבנק.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות