לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ערן

האם החלטה בפרוטוקול לטובת צד ג' - מחייבת?

אסיפת וועד אגודה קיבלה החלטה עסקית שקשורה לצד ג' שלא חבר באגודה. ההחלטה רשומה בפרוטוקול האגודה כדין. האם ניתן להביא את הפרוטוקול כראייה מחייבת, או שהחלטות הפרוטוקול רק מחייבות כלפי חברי האגודה ולא מחייבות כלפי צד ג שאינו חבר באגודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! החלטה של ועד-הנהלה של אגודה שיתופית איננה ראייה על היווצרות חובה מצד האגודה בכל מקרה – ההחלטה עשויה להיות מותנית באישור האסיפה הכללית או בתנאי אחר הנובע מההחלטה או מהנסיבות, והיא אף עשויה להתבטל בהחלטה של ועד-ההנהלה עצמו במקרים רבים ( כפוף להעדר מנע על-פי דין ). במקרים בהם יוצרת ההחלטה חובה מצד האגודה – בין אם כלפי חבר באגודה ובין כלפי אחר – ניתן לפעול להוכחתה בהליכי משפט ( לרבות הליכי בוררות ): בדרך של "גילוי מסמכים" בשלב המיקדמי של ההתדיינות, או בשלב ההוכחות - ע"י הזמנת מזכיר-האגודה או יו"ר-הוועד לעדות המשולבת בהצגת התיעוד של ההחלטה בספר-הפרוטוקולים של הוועד. למי שנמצא במחלוקת מול אגודה שיתופית כעולה מהשאלה, מומלץ לפנות לעו"ד - לייצוג או לפחות לייעוץ הכולל הכנת מסמכים.

ערן

תודה על התשובה. שאלת המשך: הפרוטוקול נמצא בידי. אני לא זקוק לחשיפת מסמכים. השאלה האם בבית משפט יקבלו את הפרוטוקול שאציג כהוכחה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! הגשת מסמך בהליכי משפט לצורך הוכחת תוכנו – באמצעות מי שערך את המסמך, או אם נתקבל מהצד-שכנגד במסגרת גילוי מסמכים מצדו; כך גם בתשובה לעיל. לניהול הליכי משפט מוצע להסתייע בעו"ד.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות