לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חיים

נהלים לבחירת מזכיר יישוב

שלום ותודה על הפורום החשוב! אבקש לשאול. מה והאם יש תנאים לבחירת מזכיר לאגודה שיתופית וכיצד הליך בחירתו. וכן- מצב בו בן זוג של חבר וועד נבחר ע"י חברי הוועד למזכיר האגודה,האם זה אינו ניגוד עניינים אסור? במידה וכן מה עלינו לעשות כחברי אגודה. רוב תודות.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! לבחינת נוהלי בחירת מזכיר לאגודה השיתופית, יש לפנות תחילה לתקנון-האגודה, כדי לברר אם קיימות הוראות בנושא; אם "מזכיר הישוב", ככותרת השאלה, מיועד לשמש גם כמזכיר "הוועד המקומי" – יש לפנות אל המועצה האזורית כדי לברר קיומן של הוראות או הנחיות לגבי מינוי כאמור. אם יש יועץ משפטי לאגודה/ לוועד – יש להיעזר, כמובן, בשירותיו בנושא חשוב זה. חברות של בן-זוג בוועד-ההנהלה איננה פוסלת מינוי לתפקיד מזכירת האגודה, אך בכל מקרה שיעלה לדיון עניין הנוגע אישית למזכירה - כולל עצם מינויה, תנאי העסקתה, אופן תיפקודה וכיו"ב – על בן-הזוג להיעדר מישיבת-הוועד בחלק המיועד לאותו עניין. תשומת-הלב מופנית, בנוסף, לתשובות שניתנו בפורום זה לשאלה מיום 29/9/2014 ולשאלות מהתאריכים הנזכרים בתשובה שם – תשובות הנוגעות אף לחבר-ועד המכהן כמזכיר.

חיים

תודה על התשובה הממצה. בהמשך לשאלתי, 1) חובות שהצטברו האגודה כתוצאה מפעילותה, כדוגמא- בעקבות תביעה משפטית כנגדה. האם חברי האגודה מחוייבים לשאת בנזקים הללו ולהשתתף בתשלומים? במידה וחברי האגודה מחוייבים להשתתף בנזקים, האם חבר אגודה שהתקבל לאחר הגשת התביעה, האם גם אז יהיה מחוייב להשתתף בתשלומים? 2) האם בסמכות המזכירות לקבוע על העלאה במיסי היישוב לפי שיקול דעתה/ החלטת חברי וועד או שנרשת אסיפה כללית? תודה!

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות