לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אילנה

חובה מהחוזה?

בצענו הליך ארגוני של ראורגניזציה שמסגרתו השתנו תנאי העסקתם של פרי לנסרים ב'הסכם יועץ' ללא מועד סיום. חלקם התרעמו על ירידה בתנאים של המקום החדש הגבלנו שעות עבודה בשיטת המיטה החמה כדי לצמצם עליות תפעול. חלקם החליטו שזו הרעה ומסרבים לחזור האם יש חובה לדרוש מהם לבצע חפיפה מלאה או שהכנסה למצב זה היא בעצם שעלינו להמשיך לבד מהמקום שהם הפסיקו? אין בהסכםהגדר שעות ואין תנאי סיום ולא חובת ההעברת חפיפה! כמובן שאין פיצויי פיטורין! אם כן האם בעצם לא ניתן לדרוש מהם דבר? הבנתי שחוזה פרי לנסר הוא חוזה כפשוטו של חוזה ובמקרה זה חוה יועצים כך למעשה יש לנתייחס אליו כחוסה בלבד ללא דיני עבודה? כמו כן האם כל צד אנחנו או הם רשאים להודיע על רצון לסיים את ההסכם בצורה פשוטה? או שיש איזה מגבלה עלינו כמעסיקים? כלומר האחריות מול הלקוחת שלנו היא רק שלנו? היועצים שעזבו אינם אחראיים בדבר אלא כלפינו? רב תודות.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

אנא פנו לפורום דיני עבודה.

אילנה

שלום לך עורך דין גילעד. בדיני עבודה נאמר שאין חלים כל דיני עבודה בעניין. וזה שאלה בתחום החוזים בלבד. האם בתנאי החטסה יועצים כבמקרה באמת לא ניתןלעשות דבר ובמסגרת של חוזה כל צד יכול לקום ללכת עם הסדר טכני מניח את הדעת? או שבכל זאת יש כאן דבר שמחייב כללים של דיני עבודה? ממה שהבנתי זה שחוזה כזה אינו כפוף לדיני עבודה ולכן הם פשוט יכןלים להודיע שרצונם לסיים את ההסכם. כלומר זה פועל לרת החברה שבחרה להעסיק אותם ככה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

כפי שאמרתי, שאלה זו צריכה להיות מופנית לפורום דיני עבודה. כל נושא העסקת פרי לנסרים יכול להתברר כהעסקת עובד כמשמעותו בחוקי העבודה. ולכן יש לבדוק כל מקרה לגופו לעניין החוזה ואופי העבודה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים