לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רעות

הפרת חוזה.

בחוזה עליו חתמתי לא מופיע שום סעיף של הפרת חוזה. הודעתי לבעל הדירה שנעזוב בעוד חודש וחצי והוא ביקש שנמצא שוכרים חלופיים. הוא דורש מאיתנו למצוא שוכרים שישלמו לו 200 ש"ח יותר. הסברתי לו שזה לא הגיוני כי החוזה דורש סכום מסוים ולא נראה לי סביר לחפש מחלפים שישלמו יותר, זה מקשה עלינו למצוא שוכרים. הוא מצידו אמר שהוא דיבר עם עורך שטוען שמותר לו לדרוש דבר כזה, ושבמידה ולא נסכים למצוא שוכרים שישלמו יותר אנו נאלץ להשאר בדירה הזו עד תום החוזה. מה ניתן לעשות? תודה רבה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

במידה ואתם רוצים להכניס שוכרים תחתיכם אתם אמורים לעשות זאת באותו הסכום ובאותם התנאים עד לסיום תקופת החוזה. המשכיר מנצל את תמימותכם. חוק השכירות והשאילה קובע כי שוכר דירה אינו רשאי להעביר לאחר את הזכות להחזיק ולהשתמש במושכר או להשכירו בשכירות משנה ללא הסכמת המשכיר. עם זאת קובע החוק עוד כי אם המשכיר מסרב להעברת שכירות המשנה או החזקה לשוכר חלופי מטעמים בלתי סבירים, או שהתנה את הסכמתו בתנאים בלתי סבירים - רשאי שוכר הדירה לבצע את העברת השכירות לשוכר חלופי במקומו מבלי לקבל את הסכמתו של המשכיר. בהצלחה.

רעות

הוא טוען כי לא מדובר באותו חוזה אלא בחוזה חדש ולכן הוא יכול לדרוש שכר גבוה יותר. איך נוכל להמשיך את החוזה הקיים? הוא לא מוכן לשמוע ולקבל שכ"ד זהה לשלנו.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

חוזה חדש מתחיל היכן שנגמר החוזה הישן. עיינו בתאריכי החוזה. במידה והחוזה טרם נגמר עיינו בסייפא תשובתי הקודמת.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים