לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
זיוה

העברת זכויות בחוזה לאחר

שאלתי בחום העברת זכויות חוזיות כספיות. אנחנו מספר יועצים בתחום העיסקי מקצועי לחברה המתמחה בתחום העיסקי, כל אחד מטפל בלקוחות שלו, הסכם ההתקשרות הוא בחוזה די פשוט, שמפרט רק תחום העיסוק והאחוזים, העבודה היא עם חשבונית, השכר שמקבלים הוא לפי הכסף שנכנס בכל פעם שיש טרנזקציה, בתחילה בהקמה חלק, ואח"כ בכל פעם שמתקבל סכום נוסף לפי אחוזים שנקבעו מראש. שלב ההקמה של תיק לקוח מאוד קשה, כרגע יש לי לקוחות שבפעילות עיסקית מול החברה, ואני עתידה לקבל כסף אחוזים, שיגבה מהלקוחות בעתיד, שאלתי האם אני יכולה להעביר את זכויותי החוזיות כלומר הכספיות לגבי הכסף שיגיע לי ליועץ מקצועי אחר, על ידי יצירת הסכם ביני לבינו, ולהודיע לחברה באופן חד צדדי שמעתה ואילך הוא רשאי לדרוש את הכספים במקומי, למעשה אין יותר עבודה רק גבית הכסף במועדים עתידיים, במקביל הוא יתן לי סכום גלובלי משוער על קניית הזכויות האלה ממני. החברה לא יודעת מכך, ונראה שלא תביע הסכמה לכך.החברה רוצה את כל הכסף אליה למרות העשיה שלי. שאלתי, אם אני מעבירה אליו את זכויותי בהסכם חד צדדי ביננו יש לזה תוקף חוזי מחייב? כולל משפטית מול החברה, או שאין. האם היועץ אליו אני מעבירה את הזכויות מתוקף ההסכם שלי, יוכל לתבוע במקומי את הכסף שמגיע לי בהתאם להסכם במידה ונעשה אותו גם אם החברה תתנגד לכך, כלומר בבית משפט?. אודה על תשובתך.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

לפי מה שנראה במקרה דנן, אתם פרילנסרים ולא עובדי החברה, למרות שיש לכך מבחנים בחוק ובפסיקה ויש לבדוק זאת לעומק. במידה ואתם פרילנסרים , את יכולה להעביר את זכויותיך לאחר ובלבד שאין בדבר פגיעה בחברה או בזכויותיה. השאלה היא מה קורה במקרה בו החברה מפסיקה את העסקתך ? מה את אמורה לקבל? האם החברה יכולה לסיים את העסקתך בכל שלב?. לצורך בחינת המצב המשפטי בו אתם נמצאים ראשית כדאי לפנות לעו"ד בתחום דיני העבודה ורק לאחר מכן לבחון את שאלותיכם לעומק.

זיוה

אין כל התיחסות בהסכם להפסקת עבודה, יש חובה לשלם את מה שיתקבל, כאשר הפעילות שנדרשה ממני כבר בוצעה בפועל נותר רק לקבל כסף בהמשך שממנו אמורה לקבל אחוזים. האם אי מתן הכסף היא הפרת הסכם במידה ואין כל התיחסות לאפשרות סיום העבודה? נראה לי שבית משפט יראה הדבר על פי האם ביצעתי את העבודה שהתחיבתי ואם כן צריך לשלם לי, על כן מדוע שלא אוכל ןהעביר זכותי לנציג אחר במקומי. זה כמו העברת צק לפדיון על ידי אחר תמורת סכום מוסכם, לא? שאלה נוספת הפסקת העסקה בחוזה ללא התיחסות לעניין זה, פועלת לטובת הצד שכתב את ההסכם כלומר מקבל השרות החברה המעסיקה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

אי מתן כספים תהיה הפרת הסכם. נדמה שאת זכאית להמשיך לקבל את הכספים עפ"י החוזה גם אם לא תמשיכי לעבוד בחברה. שאלתך בדבר הפסקת העסקה מורכבת ודורשת התעמקות בחומר.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים