לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ריטה לוי

מה דינם של כספים ששולמו, והעסק ביטל עסקאות

עסק שהחליט לבטל עסקאות שחתם במסגרת הסכם עם לקוחות. אני עבדתי כמנהלת שיווק ושירות , על עמלות גבוהות שכללו הכל, מבחינת קשר עם לקוח, ניירת, בירוקרטיה, הכנת המסמכים טפסים נדרשים מהלקוחות, כדי להעביר לרשויות וגורמים שלישיים. קיבלתי את שכרי, על פי הסכם בכתב, של פרי-לנסארית,כלומר שירות כנגד חשבונית, עם הנהלת החברה. בשלב מסוים, ההנהלה התחלפה חלקית, את עבודתי עשיתי במחשב מהבית, והחליטו לא לשתף אותי יותר במצב ההכנסות, לקחו הכספים לעצמם, לא עדכנו, וגם ניסו לדרוש דברים על גבול לא חוקיים בעיני, ולא הסכמתי. בתחילה דרשתי דווח ואת הכספים שמגיעים לי ממה שנכנס, הם לא דווחו ולא שילמו, ונהנו לבד מההכנסות. עכשיו, נודע לי שביטלו חלק מההסכמים, בעצמם, מסיבות של סכסוכים עם נותני שירות וגורמים שלישיים, זאת נודע מלקוח לשעבר שצלצל אלי. אני מבחינת חלקי ביצוע עשיתי הכל, מלוא עבודתי. נודע לי שלעוד עובדת כמוני, הגיעו טלפונים שדרשו ממנה את הכסף שקיבלה בעבר בהסכמים שהם ביטלו, משהו מטעם ההנהלה, משרד גביה?!. יש מציאות כזו ששילמו עבור עבודה קבלו חשבונית, עברה שנה שנתיים, הם ביטלו חוזה בגלל החלטה שלהם, ועכשיו יפעילו לחץ להחזיר כסף? הם עצם העובדה שהיה חוזה שילמו כנגד חשבונית, זה לטובתי מבחינה חוזית, שזה אומר הם נתנו כסף בידיעה שהשירות שלי ניתן במלואו ולכן שילמו לי. האם כסף ששולם על פי הסכם, חברה יכולה לבקש אותו חזרה בגלל שביטלה חוזה מסיבות שלא קשורות אלי. ??? כי קבלנו בדיוק לפי ההסכם והחוזים. ד.א. הם עדין חייבים לנו כסף ולא מדווחים מה נכנס. מה לעשות, כיצד להגיב, תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

נשמה שזו לא בעיה שלך בכך שביטלו עסקאות לעניין התשלום שלך. כל סכסוך כספי שאינו נפתר במו"מ ניתן להגיש תביעה בנדון לפי גובה הסכום. בהצלחה.

ריטה לוי

תודה, למה הכוונה להכנס למו"מ, לדעתך הם אמורים לפנות אלי, לבקש את הכסף? וליצור משא ומתן? בעל פה? בכתב? האם זה חכם לפי מה שהבנת להכנס למשא ומתן, על דבר שניתן באופן חוקי מסודר,שאולי לא כדאי להכנס לדיון בכלל, ולהשאיר להם ההחלטה אם לתבוע או לא, וסביר שלא יתבעו כי הם יודעים שהם לא צודקים. לא הבנתי, איזה הגיון יש להכנס מצידי למשא ומתן? מה יקרה אם נמתין, אולי לא יגישו תביעה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

כוונתי הייתה כי ככל ולא תקבלי את הכספים שמגיעים לך מהחברה תגישי נגדם תביעה. מכיוון שכתבת בסוף דברייך כי הם עוד חייבים לך כסף.

ריטה ל

תודה רבה. בשלב הזה העדפתי להמתין, אחרי ששלחתי להם בעבר הודעה על חובם בעניין אחד וברמה העקרונית, הם הגיבו בתוקפנות משפטית במכתב כאילו הפרתי חוזה, נראה שזה טריק הגנתי, כדי להמנע מלשלם את הכסף שיצטבר. בחוצפתם, עכשיו עוד רוצים כסף בחזרה. עדין, לדעתך משפטית זה עדיף שהם יתבעו ואז להגיב, כי להם יש עורכי דין של החברה והרבה כסף, ולי ולעובדת השניה אין יכולת לממן תביעה יזומה כלומר לשלם מראש לעורך דין, מצב כידוע כעת לא טוב, זה מהלך מאיים כדי שלא נתבע אותם. עדיף להמתין לא?תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

הכל תלוי מצב וסכום ואפשרות. בהצלחה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים