לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליטלי

מגבלה בתוך חוזה והפרתה

במידה ובחוזה מופיע סעיף התחיבות לשמור על סודיות עצם קיום ההסכם/ חוזה. האם הגשת תביעה היא הפרה של ההסכם? או שמנסח ההסכם הכניס דרישה שתגביל מלתבוע, או שגם המנסח במידה ותובע, מסתכן כביכול בהפרת החוזה, כי כל תביעה של כל אחד מהצדדים היא תהווה הפרה? או שבעניין תביעה להפרה, עניין הסודיות אינו רלוונטי. אלא רק בהתייחס לחשיפתו לגורם שלישי, אבל לא כולל בית משפט. הבעיה שבעצם הגשת תביעה של אחד הצדדים שתתפרסם, ההסכם כבר אינו סודי, האם בכך נוצרת הפרה של סעיף הסודיות?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

כל הפרה היא שפיטה, ניתן להגיש תביעה בגין הפרת הסודיות. אם הופרה סודיות הרי התביעה לא תבצע את ההפרה . בנוסף ההליך מול ביהמ"ש לא מפורסם לעיני כל אלא מול שני הצדדים יודעי הסוד וביהמ"ש.

ליטלי

לא הבנתי את התשובה, כלומר אין קשר בין דרישת הסודיות לתביעה, וניתן להגיש תביעה ללא כל מגבלה. בנוסף, מה שציינת שזה לא מפורסם לעיני כל, אז כיום כל תביעה מופיעה בגוגל, מהמאגר של בתי המשפט, וגם אם היה גישור או בכלל לא התנהל תהליך, זה מופיע לעיני כל. שאלתי, אם נראה שהכוונה בתביעה היא עצם הפרסום שלה, ניתן לבקש חיסיון סודיות, כבר בשלב התגובה הראשונה, בטענה שמטרת התביעה בעצם הפרסום?

item.Author מנהל הפורום עו"ד גילעד ושדי

ניתן לבקש מביהמ"ש חיסיון . כשיש הפרת סודיות הסודיות כבר פחות רלוונטית. כמובן שהכל תלוי במקרה הנדון ובסיבת הסודיות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים