בזק בינלאומי - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • מוני בראון

    נשלח ע"ימוני בראון 07:49, 28 בינואר 2013

    שלום רב. לפני מספר חודשים קיבלתי הודעה מבזק בינלאומי לפיה אני עומד להיות מנותק משירות עקב פקיעת תוקף כרטיס האשראי. הכרטיס הינו של חבר שמסר אותו לחיוב בשנת 2009 ומאז לא עודכנתי כלל בחיובים החודשיים - 36 חודשים כפול 70 ש"ח. אני בכלל לא זכרתי ולא ידעתי שאני מקבל מהם שרות כלשהו, בגלישה לא נתקלתי בשום סימן מזהה של בזק בינלאומי ברשימת הרשתות הפעילות באזורי, לא קיבלתי בדרך כלשהי הודעות כלשהן בין אם בדואר או דואר אלקרוני, וניסונותי לקבל העתק של החשבוניות נמשכים מזה מספר חודשים ללא הואיל. סביר להניח שלאורך התקופה הייתה ירידת מחירים והמשיכו לחייב ב - 70 ש"ח. על פניו נראה לי שבכלל לא הופקו חשבוניות ולכן איני מקבל העתקים מהן. האם אני זכאי לקבל את הכסף בחזרה?

    השב
  • 17:23, 28 בינואר 2013

    השאלה אינה ברורה מספיק.

    אם קיבלת שירותי גלישה מהם, עליך לשלם עבורם, בלי קשר לשאלת החשבונית.

    כמו כן תמוה איך לא ידעת שאתה מקבל מהם שירותים, אבל מבקש לקבל חשבונית מזה מספר חודשים.

    לגבי ירידת המחירים: לא ברור מה היה משך ההסכם המקורי: האם הוא היה לשלוש שנים או לשנה ומתחדש מעצמו? אם מדובר בהסכם מתחדש, אז הדבר אינו חוקי ללא הסכמתך, ולכם יש לך טענה טובה לכאורה לגבי ההפרש בין המחיר שיכולת לקבל לבין המחיר ששילמת בפועל.

    תגובה
  • 07:41, 29 בינואר 2013

    לא הייתה לי שום אפשרות לדעת שקיבלתי מבזק בינלאומי שרות כלשהו:כשהייתי מתחבר לאינטרנט הופיע ברשימת הרשתות מס" ראוטר אלחוטי שקיבלתי מבזק
    לפני מספר שנים.
    במידה ולא הייתה נוצרת בעיה בכרטיס האשראי של חבר שלי הם היו ממשיכים לחייב את הכרטיס.
    כאמור,קיבלתי מהם הודעת ניתוק משרות לפני מספר חודשים וזאת ללא קשר למשלוח חשבוניות.
    על פניו נראה לי שיש מקום להגשת תביעה, אולי יצוגית נגד בזק בינלאומי אם אכן הגלישה דרכם היא ללא פרטים מזהים: שם החברה, לוגו וכדומה, וזאת בהתבסס על סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן:איסור הטעיה, סעיפים קטנים 6.7. זהות ושם נותן השרות.

    תגובה
  • 10:32, 12 בפברואר 2013

    שלום.

    התחייבות1שנה.חוייבתי44חודשים,

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).